Cykl kształcenia: 2022/2023
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Chemiczny
Nazwa kierunku studiów: Technologia chemiczna
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Analiza chemiczna w przemyśle i środowisku, Inżynieria materiałów polimerowych, Inżynieria produktu i procesów proekologicznych, Technologia organiczna i tworzywa sztuczne, Technologia produktów leczniczych
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Inżynierii Chemicznej i Procesowej
Kod zajęć: 15644
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Inżynieria produktu i procesów proekologicznych
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / P18 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. Marcin Chutkowski
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Roman Bochenek
Główny cel kształcenia: Celem zajęć jest poszerzenie wiedzy praktycznej na temat projektowania procesów i aparatury procesowej przy wykorzystaniu oprogramowania do komputerowego wspomagania projektowania procesów i aparatów: Aspen Exchanger Design and Rating, Aspen Plus. Tematyka obejmuje: metody projektowania typowych aparatów obejmujące szczegółowe wymiarowanie i kosztorysowanie aparatury procesowej.
Ogólne informacje o zajęciach: Student zdobywa wiedzę, kompetencje i umiejętności praktyczne n.t. projektowania typowych aparatów przemysłu chemicznego, takich jak wymienniki ciepła oraz aparaty kolumnowe oraz metod ich szczegółowego wymiarowania i kosztorysowania za pomocą programów: Aspen Exchanger Design and Rating oraz Aspen Plus. Poznaje także metody oceny ekonomicznej przedsięwzięć inwestycyjnych w przemyśle chemicznym.
1 | J. Jeżowski | Wprowadzenie do projektowania systemów technologii chemicznej. Cz. I. Teoria, skrypt, | Oficyna Wydawnicza PRz . | 2002 |
2 | W.D. Seider, J.D. Seader, D.R. Lewin | Product & Process Design Principles | John Wiley & Sons, Inc. . | 2004 |
3 | R. Smith | Chemical process design and integration | John Wiley and Sons Ltd . | 2005 |
1 | A. Jeżowska, J. Jeżowski | Wprowadzenie do projektowania systemów technologii chemicznej. Cz.II. Przykłady, | Oficyna Wydawnicza PRz . | 2002 |
2 | A. Jeżowska | Projekt Technologiczny, materiały pomocnicze | Oficyna Wydawnicza PRz . | 2012 |
Wymagania formalne:
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Zaliczony kurs Projekt Technologiczny
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność posługiwania się programami symulacyjnymi wspomagającymi projektowanie
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność pracy zespołowej przy rozwiązywaniu problemów
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | potrafi wykonać obliczenia projektowe mające na celu wyznaczenie parametrów procesowych typowych aparatów przemysłu chemicznego, oraz oceny konkurencyjnych rozwiązań technologicznych. | projekt zespołowy, projekt indywidualny | sprawozdanie/raport z projektu |
K_W02+ K_U07+ |
P7S_UW P7S_WG |
02 | posiada umiejętność wykonania obliczeń projektowych mających na celu szczegółowe zwymiarowanie typowych aparatów przemysłu chemicznego. | projekt zespołowy, projekt indywidualny | sprawozdanie z projektu |
K_W03+ K_U07+ |
P7S_UW P7S_WG |
03 | posiada umiejętność oceny ekonomicznej przedsięwzięcia inwestycyjnego w przemyśle chemicznym oraz wyboru najlepszego projektu. | projekt zespołowy, projekt indywidualny | sprawozdanie z projektu |
K_U15+ K_K01+ |
P7S_KK P7S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | P01, P02, P03, P04 | MEK01 | |
2 | TK02 | P05, P06, P07, P08, P09, P10, P11, P12,P13, P14,P15, P16, P17 | MEK02 | |
2 | TK03 | P18, P19, P20, P21,P22, P23, P24, P25, P26,P27, P28, P29, P30 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
18.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 3.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | |||
Zaliczenie (sem. 2) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Projekt/Seminarium | średnia z wykonanych i "obronionych" projektów |
Ocena końcowa | średnia z wykonanych i "obronionych" projektów |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie