
Główny cel kształcenia:
Celem kształcenia jest przygotowanie studenta do uczestnictwa w interdyscyplinarnych zespołach rozwiązujących problemy związane z diagnostyką medyczną
Ogólne informacje o zajęciach:
W module przedstawiono treści i efekty kształcenia oraz formę i warunki zaliczenia przedmiotu
| 1 | Nałęcz M., Chmielewski L., Lech Kulikowski J., Nowakowski A. | Biocybernetyka i inżynieria biomedyczna 2000 T.8 Obrazowanie biomedyczne | Akad.Ofic.Wydaw.EXIT, Warszawa (czytelnia PRz egzempl.1). | 2003 |
| 2 | Miechowicz S. | Synteza modelowania złożonych struktur geometrycznych w zastosowaniach medycznych | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2012 |
| 1 | Drapikowski P. | Komputerowe modelowanie przestrzenne w diagnostyce medycznej i wspomaganiu planowania operacji | Wydaw.Politech.Pozn., Poznań (czytelnia PRz egzempl.1). | 2010 |
| 2 | Oliferuk W. | Termografia podczerwieni w nieniszczących badaniach materiałów i urządzeń | Biuro Gamma, Warszawa (biblioteka Prz egzempl. 1, czytelnia PRz egzempl.1). | 2008 |
Wymagania formalne:
Status studenta.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student dysponuje podstawową wiedzą z zakresu anatomii i fizjologii człowieka.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność obsługi komputera PC
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność pracy w zespole.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | posiada wiedzę z zakresu diagnostyki medycznej, wykorzystywania współczesnych metod diagnostycznych. | wykład, laboratorium | kolokwium, sprawozdanie |
K-W03++ K-W10++ K-U02++ K-U04++ |
P6S-UK P6S-UO P6S-UU P6S-UW P6S-WG |
| MEK02 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury | wykład, laboratorium | kolokwium, sprawozdanie |
K-U01++ |
P6S-UU P6S-UW |
| MEK03 | rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się, potrafi inspirować i organizować proces uczenia innych | wykład, laboratorium | kolokwium, sprawozdanie |
K-U09+ K-K01++ K-K04++ K-K05++ |
P6S-KK P6S-KO P6S-UO P6S-UU |
| MEK04 | posiada podstawowe umiejętności z zakresu przetwarzania diagnostycznych danych obrazowych (rekonstrukcja multiplanarna, po krzywej, w płaszczyźnie dowolnej) | wykład, laboratorium | kolokwium, sprawozdanie |
K-U04+++ K-U09++ K-K01++ |
P6S-KO P6S-UK P6S-UO P6S-UU |
| MEK05 | potrafi dokonać rekonstrukcji 3D na podstawie medycznych danych obrazowych | laboratorium | kolokwium, sprawozdanie |
K-U01++ K-U04+++ K-U09++ |
P6S-UK P6S-UO P6S-UU P6S-UW |
| MEK06 | posiada podstawowe umiejętności przetwarzania modeli 3D podstawowych struktur anatomicznych | laboratorium | kolokwium, sprawozdanie |
K-U01++ K-U04+++ K-U09++ |
P6S-UK P6S-UO P6S-UU P6S-UW |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 5 | TK01 | W01 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 5 | TK02 | W02, W03 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 5 | TK03 | W04, W05 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 5 | TK04 | W06 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 5 | TK05 | W07 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
| 5 | TK06 | W08 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 5 | TK07 | W09 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 5 | TK08 | W10 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 5 | TK09 | W011 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 5 | TK10 | W12 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 5 | TK11 | W13 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 5 | TK12 | W14, W15 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
| 5 | TK13 | L01, L02, L03, L04, L05, L06, L07, L08, L09, L10, L11, L12, L13, L14, L15, L16,L17,L18,L19,L20, L21, L22, L23, L24, L25, L26, L27, L28 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 | |
| 5 | TK14 | L29,L30 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
||
| Laboratorium (sem. 5) | Przygotowanie do laboratorium:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
18.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 5) | |||
| Zaliczenie (sem. 5) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | obecność na wykładach, |
| Laboratorium | zaliczenie sprawdzianu na ocenę pozytywną |
| Ocena końcowa | warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Oceną końcową jest ocena z zliczenia zajęć laboratoryjnych |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | D. Bazaliński; P. Biega; T. Bujak; P. Fudali; M. Gdula; J. Inglot; A. Kafara; S. Miechowicz; W. Wojnarowska; S. Wolski | Szablon ortopedyczny i sposób wytwarzania szablonu ortopedycznego | 2025 |
| 2 | K. Kokoszka; T. Kudasik; S. Miechowicz | Stolik do wózka inwalidzkiego | 2025 |
| 3 | L. Chotorlishvili; V. Dugaev; M. Inglot; C. Jasiukiewicz; K. Kouzakov; M. Kulig; P. Kurashvili; T. Masłowski; S. Wolski | Fermionic entanglement in altermagnets | 2025 |
| 4 | P. Fudali; T. Kudasik; S. Miechowicz | Manipulator dla osób niepełnosprawnych | 2025 |
| 5 | V. Dugaev; E. Sherman; S. Wolski | Magnetic diffraction gratings for topological insulator-based electron optics | 2024 |
| 6 | L. Chotorlishvili; V. Dugaev; M. Inglot; C. Jasiukiewicz; M. Kulig; P. Kurashvili; T. Masłowski; R. Stagraczyński; S. Stagraczyński; T. Szczepański; S. Wolski | Topological insulator and quantum memory | 2023 |
| 7 | V. Dugaev; E. Sherman; S. Wolski | Magnetic scattering with spin-momentum locking: Single scatterers and diffraction grating | 2023 |
| 8 | G. Budzik; K. Bulanda; D. Filip; J. Jabłoński; A. Łazorko; M. Oleksy; A. Paszkiewicz; Ł. Przeszłowski; J. Sęp; S. Snela; P. Turek; S. Wolski | Manufacturing Polymer Model of Anatomical Structures with Increased Accuracy Using CAx and AM Systems for Planning Orthopedic Procedures | 2022 |
| 9 | L. Chotorlishvili; V. Dugaev; M. Inglot; C. Jasiukiewicz; K. Kouzakov; T. Masłowski; R. Stagraczyński; S. Stagraczyński; T. Szczepański; S. Wolski | Random spin-orbit gates in the system of a topological insulator and a quantum dot | 2022 |
| 10 | S. Wolski | Technologie magazynowania i konwersji wodoru | 2022 |
| 11 | T. Kudasik; S. Miechowicz; W. Wojnarowska | Evaluation of the use of PEEK material in a knee joint endoprosthesis insert by FEM analysis | 2022 |
| 12 | V. Dugaev; S. Kudła; E. Sherman; T. Szczepański; S. Wolski | Electron scattering by magnetic quantum dot in topological insulator | 2022 |
| 13 | D. Strzałka; A. Włoch; S. Wolski | Distance Fibonacci Polynomials by Graph Methods | 2021 |
| 14 | G. Budzik; T. Dziubek; J. Frańczak; B. Lewandowski; P. Pakla; Ł. Przeszłowski; P. Turek; S. Wolski | Procedure Increasing the Accuracy of Modelling and the Manufacturing of Surgical Templates with the Use of 3D Printing Techniques, Applied in Planning the Procedures of Reconstruction of the Mandible | 2021 |
| 15 | T. Kudasik; S. Majkut; S. Miechowicz; T. Piecuch; D. Pijanka; M. Sochacki; J. Trybulec; W. Wojnarowska | Method of designing and manufacturing craniofacial soft tissue prostheses using Additive Manufacturing: A case study | 2021 |
| 16 | V. Dugaev; S. Kudła; E. Sherman; T. Szczepański; S. Wolski | Electron scattering by magnetic quantum dot in topological insulator | 2021 |
| 17 | . Gładysz; T. Kudasik; S. Miechowicz; M. Nieroda; W. Wojnarowska | Process of Manufacturing Transparent Models of Anatomical Structures | 2020 |
| 18 | T. Kudasik; S. Miechowicz; W. Wojnarowska | Effect of manufacturing technique on material homogeneity of an implant made of polyetheretherketone | 2020 |