
Główny cel kształcenia:
Zapoznanie studentów z wybranymi zagadnieniami techniki cyfrowej
Ogólne informacje o zajęciach:
W ramach modułu studenci zapoznawani są z podstawami techniki cyfrowej (elektronicznymi układami kombinacyjnymi i sekwencyjnymi) oraz programowaniem mikrokontrolerów.
| 1 | Tomasz Starecki | Mikrokontrolery 8051 w praktyce | Wydawnictwo BTC. | 2002 |
| 2 | Wieńczysław Daca | Mikrokontrolery od układów 8-bitowych do 32-bitowych. | Wydawnictwo Mikom . | 2000 |
| 3 | P.Horowitz, W.Hill | Sztuka elektroniki t.1 i 2. | Wyd.3.. | 1996 |
| 1 | Jacek Bogusz | Programowanie mikrokontrolerów 8051 w języku C w praktyce | Wydawnictwo BTC. | 2005 |
| 2 | Silicon Laboratories | C8051F33x Datasheet | https://www.silabs.com/documents/public/data-sheets/C8051F33x.pdf. | 2014 |
Wymagania formalne:
Status studenta.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student zna:
- podstawowe techniki programowania w języku C,
- podstawowe elementy elektroniczne.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Student potrafi:
- zaprojektować i zapisać algorytm w języku C,
- skonstruować proste obwody elektroniczne.
- korzystać z literatury, również w języku obcym (angielskim).
- analizować dane dostępne w
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student powinien posiadać umiejętność współpracy w grupie. Powinien też być zdolny do organizacji czasu pracy poświęcanego na przyswajanie wiedzy i umiejętności związanych z przedmiotem zajęć.
| MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
|---|---|---|---|---|---|
| MEK01 | zna i rozumie znaczenie układów cyfrowych w technice | wykład | kolokwium z wykładów |
K-W07+++ K-W09+++ K-U09++ K-K01++ |
P6S-KO P6S-UO P6S-UU P6S-WG |
| MEK02 | potrafi wykorzystać wiedzę dotyczącą układów cyfrowych w prostych zadaniach konstrukcyjnych | laboratorium | sprawozdania z laboratoriów, sprawdziany ustne, sprawdziany pisemne |
K-U09++ K-K04+ K-K05+ |
P6S-KK P6S-KO P6S-UO P6S-UU |
| Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
|---|---|---|---|---|
| 6 | TK01 | W01,W02,W03,W04,W05,W06,W07,W08,W09,W10,W11,W12,W13,W14 | MEK01 | |
| 6 | TK02 | L01,L02,L03,L04,L05,L06,L07 | MEK02 |
| Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
|---|---|---|---|
| Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. Inne: 5.00 godz./sem. |
|
| Laboratorium (sem. 6) | Przygotowanie do laboratorium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
| Konsultacje (sem. 6) | |||
| Zaliczenie (sem. 6) |
| Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
|---|---|
| Wykład | Kolokwium z wykładu weryfikuje osiągnięcie modułowego efektu kształcenia MEK1. Student, który na kolokwium sprawdzającym uzyska: <10,15) punktów z egzaminu - otrzymuje ocenę 3, <15,20) punktów z egzaminu - otrzymuję ocenę 3.5, <20,25) punktów z egzaminu - otrzymuje ocenę 4, <25,30) punktów z egzaminu - otrzymuje ocenę 4.5, <30,40> punktów z egzaminu - otrzymuje ocenę 5.0. |
| Laboratorium | Ocena z laboratoriów weryfikuje osiągnięcie modułowego efektu kształcenia MEK2 i jest średnią z ocen uzyskiwanych ze sprawozdań oraz sprawdzianów realizowanych w trakcie laboratoriów. |
| Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią ważoną ocen uzyskanych z MEK1 (waga 0.4 za kolokwium z wykładu) oraz MEK2 (waga 0.6 za ocenę uzyskaną z laboratoriów) . Warunkiem wstępnym do uzyskania zaliczenia jest uzyskanie ocen pozytywnych ze wskazanych składników. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
| 1 | L. Bichajło; G. Drupka; P. Grzybowski; P. Szczerba | Examination of the influence of the integrated mission management system on the pilot’s situational awareness | 2025 |
| 2 | P. Grzybowski; K. Ziółkowski | In-flight testing of the integrated mission management system | 2025 |
| 3 | P. Grzybowski; P. Rzucidło; P. Szwed; K. Warzocha | Determination of Atmospheric Gusts Using Integrated On-Board Systems of a Jet Transport Airplane—3D Problem | 2025 |
| 4 | P. Grzybowski; A. Pacana; D. Siwiec | An iterative method for survey improvement using statistical analysis | 2024 |
| 5 | V. Di Vito; P. Grzybowski; P. Masłowski; T. Rogalski | Design advancements for an integrated mission management system for small air transport vehicles in the COAST project | 2022 |
| 6 | B. Dołęga; P. Grzybowski; G. Kopecki; D. Kordos; D. Nowak; P. Rzucidło; A. Tomczyk; Ł. Wałek | System redundantnego sterowania i nawigacji, zwłaszcza do samolotów bezzałogowych, ultralekkich załogowych i lekkich sportowych | 2021 |
| 7 | J. Beran; V. Di Vito; P. Grzybowski; T. Kabrt; P. Masłowski; M. Montesarchio; T. Rogalski | Flight management enabling technologies for single pilot operations in Small Air Transport vehicles in the COAST project | 2021 |
| 8 | V. Di Vito; P. Grzybowski; P. Masłowski; T. Rogalski | A concept for an Integrated Mission Management System for Small Air Transport vehicles in the COAST project | 2021 |
| 9 | P. Grzybowski; E. Szpakowska-Peas | Flight reconfiguration system-an emergency system of the future | 2020 |