logo
Karta przedmiotu
logo

Marketing sportowy

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2021/2022

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzanie (bezp. wew., fin. rach.,Sport p.p.)

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie w sporcie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1O - Zarządzanie organizacją sportową, 2Z - Zarządzanie zespołem w sporcie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 11470

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 C15 / 3 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Joanna Wiażewicz

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Znajomość możliwości zastosowania zróżnicowanych form marketingu sportowego. Rozumienie uwarunkowań skutecznej implementacji form marketingu sportowego w polskich warunkach

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot należy do grupy obowiązkowych dla studentów trzeciego semestru

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 A. Sznajder, Marketing sportu, PWE, Warszawa.. 2012
2 R. Misiołowski, Marketing w sporcie Promotor, Warszawa. 2008
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Gębarowski M. Nowoczesne formy promocji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów.,. 2007

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zagadnień związanych z funkcjonowaniem organizacji w złożonym otoczeniu rynkowym

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność dokonania opisu funkcjonowania gospodarki wolnorynkowej i zachowań konkurencyjnych podmiotów rynkowych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna możliwości stosowania zróżnicowanych form marketingu sportowego wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/projekt zespołowy zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu K_W01+
K_U17++
P6S_UW
P6S_WG
02 Rozumie uwarunkowania skutecznej implementacji form marketingu sportowego w polskich warunkach wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/projekt zespołowy zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu K_W08+
K_W12+
K_W15+
K_U17++
P6S_UW
P6S_WG
03 Potrafi poddać analizie aktywność marketingową klubów oraz organizacji sportowych wykład/wykład multimedialny ćwiczenia/projekt zespołowy zaliczenie cz. pisemna, prezentacja projektu K_W01+
K_W15++
K_U06+
K_U08+++
P6S_UK
P6S_UW
P6S_WG
04 Posiada umiejętność współpracy w grupie w kontekście analizowania działań marketingowych w obszarze sportu ćwiczenia/projekt zespołowy prezentacja projektu K_W12+
K_W15++
K_U14+++
K_U22++
K_K07+++
P6S_KO
P6S_UK
P6S_UO
P6S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Wprowadzenie do zagadnień związanych z marketingiem. Istota marketingu sportowego oraz jego obszary W01, W02, W03, W04, C01, C02 MEK01 MEK02
3 TK02 Rynek marketingu sportowego w Polsce C03, C04 MEK02
3 TK03 Wykorzystanie elementów kompozycji marketingowej przez organizacje sportowe W05, W06, MEK01 MEK02
3 TK04 Marketing sportowy w kreowaniu marki. W07, W08, W09
3 TK05 Specyficzne przejawy aktywności marketingowej związanej ze sportem - ambush marketing i naming rights W10, W11 MEK01 MEK02
3 TK06 Sport jako element pozycjonowania jednostek terytorialnych W12, W13, MEK01
3 TK07 Analiza aktywności marketingowej wybranych klubów i organizacji sportowych C05, C06, C07, C08, C09, C10, C11, C12, C13, C14, C15 MEK03 MEK04
3 TK08 Egzamin W14, W15 MEK01 MEK02 MEK03

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 2.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 4.00 godz./sem.
Inne: 2.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 8.00 godz./sem.
Inne: 2.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 4.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 3) Przygotowanie do egzaminu: 10.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Test wiedzy z wykładów
Ćwiczenia/Lektorat Ocena z wykonanego projektu zespołowego (zaliczanego grupowo)
Ocena końcowa Ocena końcowa uwzględnia zarówno ocenę z egzaminu, jak i z ćwiczeń

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie