logo
Karta przedmiotu
logo

Teoria treningu sportowego

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2021/2022

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzanie (bezp. wew., fin. rach.,Sport p.p.)

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie w sporcie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1O - Zarządzanie organizacją sportową, 2Z - Zarządzanie zespołem w sporcie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Centrum Sportu Akademickiego

Kod zajęć: 11469

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 C15 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Ewa Polak

Terminy konsultacji koordynatora: http://ewpol.v.prz.edu.pl/

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Aneta Przepióra-Jodłowska

Terminy konsultacji koordynatora: http://aprzepiora.v.prz.edu.pl/

Imię i nazwisko koordynatora 3: dr Grzegorz Bril

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Przekazanie wiedzy o teoretycznych aspektach współczesnego treningu sportowego

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot należy do grupy obowiązkowych dla studentów trzeciego semestru. W treściach wykładów i ćwiczeń uwzględniono definicje najważniejszych pojęć oraz zjawisk charakteryzujących współczesny trening sportowy. Opanowanie materiału modułu pozwoli studentowi zrozumieć istotę realizacji szkolenia sportowego.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Sadowski , J., Czerwiński, J., Sozański H. Podstawy teorii i technologii treningu sportowego, tom 1 i 2 Biała Podlaska: ZWWF AWF. 2015
2 Perkowski, K., Śledziewski, D. Metodyczne podstawy treningu sportowego Warszawa: COS. 1998
3 Bompa, T.O. Teoria i metodyka treningu Warszawa: RCMSKFiS. 1990
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Starosta, W. Interdyscyplinarne uwarunkowania treningu sportowego dzieci i młodzieży Wyd. Międzynarodowe Stowarzyszenie Motoryki Sportowej. 2012
2 Bompa, T.O. Teoria planowania treningu Warszawa: RCMSKFiS. 1990

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodnie z Regulaminem Studiów Politechniki Rzeszowskiej

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiadomości przekazane na module: Teoria sportu

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność poszukiwania wiarygodnych źródeł wiedzy i weryfikowania ich zawartości.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Umiejętność realizacji zleconych zadań indywidualnie i w grupie

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 zna i potrafi prawidłowo interpretować definicje i najważniejsze pojęcia występujące w treningu sportowym wykład, dyskusja dydaktyczna egzamin cz. pisemna, prezentacja projektu K_W10++
K_U11++
K_U21+++
P6S_UU
P6S_UW
P6S_WG
02 zna metody i formy treningowe, potrafi je odpowiednio zastosować wykład, ćwiczenia problemowe egzamin cz. pisemna, prezentacja projektu K_W05++
K_U05+++
K_K02+++
P6S_KK
P6S_UW
P6S_WG
03 zna grupy i rodzaje ćwiczeń fizycznych, potrafi określić ich znaczenie dla dla określonego treningu sportowego wykład problemowy, ćwiczenia problemowe egzamin cz. pisemna, prezentacja projektu K_W05++
K_U05+++
P6S_UW
P6S_WG
04 potrafi przygotować plan treningowy w wybranej dyscyplinie sportu wykład problemowy, ćwiczenia problemowe, projekt indywidualny egzamin cz. pisemna, prezentacja projektu K_W10++
K_U11+++
P6S_UW
P6S_WG
05 zna i umie zastosować podstawowe formy kontroli trenerskiej wykład problemowy, ćwiczenia problemowe, praca własna egzamin cz. pisemna, prezentacja projektu K_W05++
K_U05+++
P6S_UW
P6S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Definicje najważniejszych. Metody i formy treningu sportowego. Struktura czasowa - cykle treningowe W01-W02, C01-C02 MEK01
2 TK02 Struktura rzeczowa w treningu sportowym (przygotowanie, kondycyjne, taktyczne, techniczne, mentalne, teoretyczne). W03-W04, C03-C04 MEK01
2 TK03 Metody i formy treningu. W05-W08, C05-C08 MEK01 MEK02
2 TK04 Ćwiczenia fizyczne jako środek treningowy. W09-W10, C09-C10 MEK03
2 TK05 Planowanie treningu - typy i kryteria planowania. W11-W12, C11-C12 MEK02 MEK04
2 TK06 Kontrola treningu. W13-W15, C13-C15 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Przygotowanie do kolokwium: 3.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 3.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 3.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Przygotowanie do ćwiczeń: 3.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 3.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2) Przygotowanie do konsultacji: 2.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 2) Przygotowanie do zaliczenia: 3.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład kolokwium
Ćwiczenia/Lektorat aktywność podczas zajęć
Ocena końcowa ocena wystawiana na podstawie zaliczenia pisemnego oraz oceny z ćwiczeń. Warunkiem przystąpienia do zaliczenia jest uzyskanie zaliczenia z wykładów i oceny pozytywnej z ćwiczeń.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie