Cykl kształcenia: 2021/2022
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzanie (bezp. wew., fin. rach.,Sport p.p.)
Nazwa kierunku studiów: Bezpieczeństwo wewnętrzne
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: praktyczny
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: S - Służby i formacje ochrony bezpieczeństwa, T - Zarządzanie bezpieczeństwem transportu, Z - Bezpieczeństwo lokalne i zarządzanie kryzysowe
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu
Kod zajęć: 9681
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W9 C12 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr Agnieszka Zielińska
Terminy konsultacji koordynatora: wtorek 10.30-12.00 oraz środa 10.30-12.00 (zdalnie, e-mail: agnieszka.zielinska@prz.edu.pl, tel. 602777165)
Główny cel kształcenia: Nabycie wiedzy na temat istoty autoprezentacji oraz umiejętności świadomego kreowania swojego wizerunku i wystąpień publicznych.
Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych dla trzeciego semestru.
1 | Stępowski R. | Personal branding: praktyczny poziom marki osobistej | Rawa Mazowiecka, Wydawnictwo Roster. | 2017 |
2 | Rzędowska A., Rzędowski J. | Mówca doskonały: wystąpienia publiczne w praktyce | Helion, Gliwice. | 2009 |
3 | Trzeciak S. | Wizerunek publiczny w internecie: kim jesteś w sieci? | Wydawnictwo Helion, Gliwice . | 2015 |
4 | Jabłonowska L., Wachowiak P., Wincha S. (red.) | Prezentacja profesjonalna. Teoria i praktyka | Wydawnictwo Difin, Warszawa . | 2008 |
5 | Leary M. | Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | 2007 |
1 | Stępowski R. | Personal branding: praktyczny poziom marki osobistej | Rawa Mazowiecka, Wydawnictwo Roster. | 2017 |
2 | Trzeciak S. | Wizerunek publiczny w internecie: kim jesteś w sieci? | Wydawnictwo Helion, Gliwice . | 2015 |
3 | Jabłonowska L., Wachowiak P., Wincha S. (red.) | Prezentacja profesjonalna. Teoria i praktyka | Wydawnictwo Difin, Warszawa . | 2008 |
4 | Leary M. | Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. | 2007 |
1 | Carnegie D. | Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi | Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa. | 2015 |
2 | Czarkowska Lidia D. (red.) | Coaching jako klucz do wewnętrznej motywacji | Wydawnictwo Poltext, Warszawa. | 2017 |
Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza na temat podstawowych aspektów komunikacji międzyludzkiej
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności interpersonalne
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę na temat istoty autoprezentacji, jej znaczenia i funkcji w życiu zawodowym oraz prywatnym. | ćwiczenia, dyskusja | dyskusja, obserwacja wykonawstwa |
K_U12+ |
P6S_UK |
02 | Rozumie znaczenie kreowania spójnego wizerunku oraz marki osobistej. | ćwiczenia, dyskusja | dyskusja, referat |
K_U12+ |
P6S_UK |
03 | Potrafi zaprezentować swoje mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia w kontekście wymagań rynku pracy. | ćwiczenia, dyskusja, | obserwacja wykonawstwa, dyskusja, referat |
K_U12+ |
P6S_UK |
04 | Ma świadomość konsekwencji swojej obecności w sieci oraz jej wpływu na budowanie własnego wizerunku. | ćwiczenia, dyskusja | dyskusja, referat, |
K_W09+ |
P6S_WK |
05 | Zna podstawowe zasady skutecznej komunikacji z otoczeniem i potrafi je wykorzystać w sytuacjach praktycznych. | ćwiczenia, dyskusja, realizacja zleconego zadania | obserwacja wykonawstwa, dyskusja, referat, |
K_U11+ |
P6S_UK |
06 | Zna zasady przygotowywania wystąpień publicznych i umie je zastosować w praktyce. | ćwiczenia, dyskusja, realizacja zleconego zadania | obserwacja wykonawstwa, dyskusja, referat, |
K_U12+ |
P6S_UK |
07 | Ma świadomość roli kreowania własnego wizerunku oraz skutecznej autoprezentacji. | ćwiczenia, dyskusja, | dyskusja, referat |
K_U12+ |
P6S_UK |
08 | Ma świadomość potrzeby ciągłego rozwoju i doskonalenia swoich kompetencji w zakresie autoprezentacji. | ćwiczenia, dyskusja, | dyskusja, referat |
K_K04+ |
P6S_KR |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W1,C01-C02 | MEK01 | |
3 | TK02 | W1,C02 | MEK01 MEK08 | |
3 | TK03 | W2, C03 | MEK02 MEK07 | |
3 | TK04 | C03 | MEK03 MEK08 | |
3 | TK05 | W03-W04, C04 | MEK02 MEK04 | |
3 | TK06 | W05-W06, C05-C6 | MEK05 | |
3 | TK07 | W07-W09, C07-C12 | MEK06 MEK08 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
4.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 4.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
6.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
12.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
8.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
4.00 godz./sem. |
Zaliczenie ustne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Udział w wykładach. |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena końcowa jest wyliczana na podstawie referatu, wystąpienia przed grupą oraz aktywności na zajęciach. |
Ocena końcowa | Na podstawie oceny z ćwiczeń i udziału w wykładach. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie