logo
Karta przedmiotu
logo

Autoprezentacja

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2021/2022

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzanie (bezp. wew., fin. rach.,Sport p.p.)

Nazwa kierunku studiów: Bezpieczeństwo wewnętrzne

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: S - Służby i formacje ochrony bezpieczeństwa, T - Zarządzanie bezpieczeństwem transportu, Z - Bezpieczeństwo lokalne i zarządzanie kryzysowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 9681

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W9 C12 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Agnieszka Zielińska

Terminy konsultacji koordynatora: wtorek 10.30-12.00 oraz środa 10.30-12.00 (zdalnie, e-mail: agnieszka.zielinska@prz.edu.pl, tel. 602777165)

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Nabycie wiedzy na temat istoty autoprezentacji oraz umiejętności świadomego kreowania swojego wizerunku i wystąpień publicznych.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych dla trzeciego semestru.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Stępowski R. Personal branding: praktyczny poziom marki osobistej Rawa Mazowiecka, Wydawnictwo Roster. 2017
2 Rzędowska A., Rzędowski J. Mówca doskonały: wystąpienia publiczne w praktyce Helion, Gliwice. 2009
3 Trzeciak S. Wizerunek publiczny w internecie: kim jesteś w sieci? Wydawnictwo Helion, Gliwice . 2015
4 Jabłonowska L., Wachowiak P., Wincha S. (red.) Prezentacja profesjonalna. Teoria i praktyka Wydawnictwo Difin, Warszawa . 2008
5 Leary M. Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 2007
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Stępowski R. Personal branding: praktyczny poziom marki osobistej Rawa Mazowiecka, Wydawnictwo Roster. 2017
2 Trzeciak S. Wizerunek publiczny w internecie: kim jesteś w sieci? Wydawnictwo Helion, Gliwice . 2015
3 Jabłonowska L., Wachowiak P., Wincha S. (red.) Prezentacja profesjonalna. Teoria i praktyka Wydawnictwo Difin, Warszawa . 2008
4 Leary M. Wywieranie wrażenia na innych. O sztuce autoprezentacji Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne. 2007
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Carnegie D. Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi Wydawnictwo Studio EMKA, Warszawa. 2015
2 Czarkowska Lidia D. (red.) Coaching jako klucz do wewnętrznej motywacji Wydawnictwo Poltext, Warszawa. 2017

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza na temat podstawowych aspektów komunikacji międzyludzkiej

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawowe umiejętności interpersonalne

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej oraz realizowania zadań w grupie

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma wiedzę na temat istoty autoprezentacji, jej znaczenia i funkcji w życiu zawodowym oraz prywatnym. ćwiczenia, dyskusja dyskusja, obserwacja wykonawstwa K_U12+
P6S_UK
02 Rozumie znaczenie kreowania spójnego wizerunku oraz marki osobistej. ćwiczenia, dyskusja dyskusja, referat K_U12+
P6S_UK
03 Potrafi zaprezentować swoje mocne i słabe strony oraz szanse i zagrożenia w kontekście wymagań rynku pracy. ćwiczenia, dyskusja, obserwacja wykonawstwa, dyskusja, referat K_U12+
P6S_UK
04 Ma świadomość konsekwencji swojej obecności w sieci oraz jej wpływu na budowanie własnego wizerunku. ćwiczenia, dyskusja dyskusja, referat, K_W09+
P6S_WK
05 Zna podstawowe zasady skutecznej komunikacji z otoczeniem i potrafi je wykorzystać w sytuacjach praktycznych. ćwiczenia, dyskusja, realizacja zleconego zadania obserwacja wykonawstwa, dyskusja, referat, K_U11+
P6S_UK
06 Zna zasady przygotowywania wystąpień publicznych i umie je zastosować w praktyce. ćwiczenia, dyskusja, realizacja zleconego zadania obserwacja wykonawstwa, dyskusja, referat, K_U12+
P6S_UK
07 Ma świadomość roli kreowania własnego wizerunku oraz skutecznej autoprezentacji. ćwiczenia, dyskusja, dyskusja, referat K_U12+
P6S_UK
08 Ma świadomość potrzeby ciągłego rozwoju i doskonalenia swoich kompetencji w zakresie autoprezentacji. ćwiczenia, dyskusja, dyskusja, referat K_K04+
P6S_KR

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Istota autoprezentacji. Autoprezentacja a manipulacja. W1,C01-C02 MEK01
3 TK02 Funkcje i znaczenie autoprezentacji w życiu prywatnym i zawodowym. W1,C02 MEK01 MEK08
3 TK03 Kreowanie spójnego wizerunku. Marka osobista. W2, C03 MEK02 MEK07
3 TK04 Moja analiza SWOT. C03 MEK03 MEK08
3 TK05 Uważaj, co udostępniasz – autoprezentacja w sieci. W03-W04, C04 MEK02 MEK04
3 TK06 Zasady skutecznej komunikacji z otoczeniem. W05-W06, C05-C6 MEK05
3 TK07 Sztuka wystąpień publicznych – warsztat mówcy. W07-W09, C07-C12 MEK06 MEK08

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Przygotowanie do kolokwium: 4.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 9.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 2.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 4.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 12.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 8.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3) Przygotowanie do zaliczenia: 4.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Udział w wykładach.
Ćwiczenia/Lektorat Ocena końcowa jest wyliczana na podstawie referatu, wystąpienia przed grupą oraz aktywności na zajęciach.
Ocena końcowa Na podstawie oceny z ćwiczeń i udziału w wykładach.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie