Główny cel kształcenia:
Celem kształcenia jest uzyskanie efektów kształcenia w zakresie:
stosowania przepisów technicznych i kryteriów doboru elementów konstrukcyjnych i izolacji w budynkach wznoszonych w technologii tradycyjnej,
projektowania stropu, ścian i dachu w budynkach wykonywanych w technologii tradycyjnej, wyznaczania wg Eurokodów wartości obciążeń: stałych, użytkowych, od śniegu i od wiatru, działających na budynki
Ogólne informacje o zajęciach:
Przedmiot jest realizowany w formie wykładów oraz projektów.
Inne:
Założenia projektowe wydawane są indywidualnie
1 | Lichołai Lech red., praca zbiorowa | Budownictwo Ogólne. Tom 3 - Elementy budynków, podstawy projektowania | Arkady. | 2008 |
2 | Miśniakiewicz Elżbieta, Skowroński Wojciech, | Rysunek techniczny budowlany. | Arkady, Warszawa . | 2006 |
3 | Markiewicz Przemysław | Budownictwo ogólne dla architektów. | ARCHI-PLUS, Kraków . | 2009 |
4 | Neufert Ernst | Podręcznik projektowania architektoniczno-budowlanego. | Arkady, Warszawa. | 2011 |
1 | - | PN—EN 1990 Eurokod. Podstawy projektowania konstrukcji. | -. | - |
2 | - | PN—EN 1991-1-1 Eurokod 1: Oddziaływania na konstrukcje. Część 1-1: Oddziaływania ogólne, ciężar obję | -. | - |
3 | - | PN—EN 1991-1-3 Część 1-3: Oddziaływania ogólne – obciążenie śniegiem . | -. | - |
4 | - | PN—EN 1991-1-4 Część 1-4: Oddziaływania ogólne – obciążenie wiatrem | -. | - |
5 | - | PN-EN 1995-1-1:2010 Projektowanie konstrukcji drewnianych. Reguły ogólne i reguły dotyczące budynków | -. | - |
6 | - | PN-EN 1996-1-1: Projektowanie konstrukcji murowych. Reguły ogólne dla zbrojonych i niezbrojonych kon | -. | - |
7 | - | PN-ISO 6707-1:1994 Budownictwo. Terminologia. Terminy ogólne | -. | - |
8 | Lichołai Lech, Szyszka Jerzy | Budownictwo ogólne. Podstawy projektowania domów jednorodzinnych. | PRz Rzeszów . | 2004 |
Wymagania formalne:
Student posiada wiedzę i umiejętności z zakresu sporządzania rysunków technicznych zgodnie z zasadami geometrii wykreślnej.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Student posiada podstawową wiedzę z zakresu geometrii wykreślnej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Student potrafi wykonywać rysunki techniczne zgodnie z zasadami geometrii wykreślnej (kreślone ręcznie lub przy użyciu metod komputerowych).
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Student potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Zna normy oraz wytyczne projektowania obiektów budowlanych i ich elementów | Wykład, zajęcia projektowe | egzamin pisemny, kolokwium pisemne, wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K-W06+++ |
P6S-WG |
MEK02 | Zna zasady projektowania i wykonywania elementów konstrukcyjnych oraz przegród w budynkach | Wykład, zajęcia projektowe | egzamin pisemny, kolokwium pisemne, wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K-W06++ K-W07++ |
P6S-WG |
MEK03 | Umie odczytać rysunki architektoniczne, konstrukcyjne i geodezyjne | Zajęcia projektowe | kolokwium pisemne, wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K-U12++ K-U15++ |
P6S-UU P6S-UW |
MEK04 | Potrafi rozpoznać i zidentyfikować elementy konstrukcyjne budynku | Wykład | egzamin pisemny, |
K-W06++ K-W07++ K-W13++ |
P6S-WG |
MEK05 | Potrafi wyznaczyć wartości obciążeń działających na elementy konstrukcyjne budynku | Wykład, zajęcia projektowe | egzamin pisemny, kolokwium pisemne, wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K-U01+++ K-U02+++ |
P6S-UW |
MEK06 | Zna kolejność etapów realizacji budynku | wykład | egzamin pisemny, |
K-U01++ K-U15++ |
P6S-UU P6S-UW |
MEK07 | Potrafi zdefiniować różne rodzaje obiektów budowlanych | wykład | egzamin pisemny, |
K-U01++ |
P6S-UW |
MEK08 | Ma świadomość konieczności systematycznej pracy nad rozwiązaniem postawionego zadania | Zajęcia projektowe | kolokwium pisemne, wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K-K01++ K-K03++ |
P6S-KK |
MEK09 | Potrafi zaprojektować przegrody w budynku, używając właściwych materiałów. | Zajęcia projektowe | kolokwium pisemne, wykonanie projektu wg indywidualnych założeń projektowych |
K-U18++ |
P6S-UW |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01-06 | MEK07 | |
3 | TK02 | W07-12 | MEK04 MEK06 | |
3 | TK03 | W13-18 | MEK06 | |
3 | TK04 | W19-24 | MEK03 MEK04 | |
3 | TK05 | W25-30 | MEK03 | |
3 | TK06 | P01-10 | MEK03 MEK04 MEK07 | |
3 | TK07 | P11-20 | MEK01 | |
3 | TK08 | P21-30 | MEK01 MEK09 | |
4 | TK01 | W01-06 | MEK01 MEK05 | |
4 | TK02 | W07-10 | MEK02 MEK03 MEK04 | |
4 | TK03 | W11-15 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK04 | P01-10 | MEK01 MEK05 | |
4 | TK05 | P11-16 | MEK01 MEK05 MEK08 | |
4 | TK06 | P17-24 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK07 | P25-30 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
25.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
5.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 3) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
|
Wykład (sem. 4) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 4) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
25.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | Przygotowanie do konsultacji:
5.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 4) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | kolokwium pisemne (lub w formie zdalnej) |
Projekt/Seminarium | kolokwium pisemne (lub w formie zdalnej), projekt wykonany wg indywidualnych założeń |
Ocena końcowa | ocena końcowa = średnia ważona ocen z kolokwium (50%) i projektu (50%) |
Wykład | egzamin pisemny (lub w formie zdalnej) |
Projekt/Seminarium | projekt wykonany wg indywidualnych założeń |
Ocena końcowa | ocena końcowa = średnia ważona ocen z egzaminu (50%) i projektu (50%) |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | B. Babiarz; E. Barnat; J. Krasoń | The impact of climate change on the energy efficiency of buildings | 2025 |
2 | B. Babiarz; M. Bocian; T. Cholewa; D. Gawryluk; M. Kłopotowski; J. Krasoń; D. Krawczyk; L. Lichołai; P. Miąsik; P. Rynkowski; B. Sadowska; A. Siuta-Olcha; R. Stachniewicz; A. Święcicki; A. Werner-Juszczuk | New method of retrofitting of kindergartens resulting in increase of energy self-sufficiency | 2025 |
3 | B. Babiarz; M. Bocian; T. Cholewa; D. Gawryluk; M. Kłopotowski; J. Krasoń; D. Krawczyk; P. Miąsik; B. Sadowska ; A. Siuta-Olcha; A. Werner-Juszczuk | Evaluation of accessibility of kindergarten playgrounds and outdoor green areas in Polish cities | 2025 |
4 | B. Dębska; L. Lichołai; J. Szyszka | Kompozyt warstwowy o rdzeniu z maty aerożelowej oraz sposób wytwarzania tego kompozytu warstwowego | 2025 |
5 | D. Katunsky; L. Lichołai; M. Musiał; K. Pochwat | Assessment of the interaction between forced convection and a phase-change battery | 2025 |
6 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Thermal Energy Storage Possibilities in the Composite Trombe Wall Modified with a Phase Change Material | 2025 |
7 | J. Krasoń; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Thermal efficiency of the thermal storage walls | 2025 |
8 | L. Lichołai; M. Musiał; A. Pękala | Carpathian Diatomites and Their Applications in Phase-Change Composites | 2025 |
9 | L. Lichołai; M. Musiał; A. Pomykała | Abilities and limitationsin counteracting urban heat islands | 2025 |
10 | L. Lichołai; M. Musiał; A. Pomykała | Modern methods of counteracting urban heat islands | 2025 |
11 | B. Babiarz; J. Krasoń; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Multi-Aspect Shaping of the Building’s Heat Balance | 2024 |
12 | L. Lichołai; M. Musiał | Multi-Faceted Analysis of Phase-Change Composite Intended for Autonomous Buildings | 2024 |
13 | Z. Blikharskyy; D. Katunský; P. Koszelnik; L. Lichołai; P. Nazarko | Proceedings of CEE 2023: Civil and Environmental Engineering and Architecture | 2024 |
14 | D. Katunský; L. Lichołai; M. Musiał | Modern Thermal Energy Storage Systems Dedicated to Autonomous Buildings | 2023 |
15 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; D. Mikušová; A. Żelazna | The Effects of Using a Trombe Wall Modified with a Phase Change Material, from the Perspective of a Building’s Life Cycle | 2023 |
16 | L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda kolektorowo-akumulacyjna dla budownictwa i jej układ sterowania | 2023 |
17 | L. Lichołai; M. Musiał; A. Pękala | Analysis of the Thermal Performance of Isothermal Composite Heat Accumulators Containing Organic Phase-Change Material | 2023 |
18 | L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda kolektorowo-akumulacyjna | 2022 |
19 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | The Influence of Glazing on the Functioning of a Trombe Wall Containing a Phase Change Material | 2021 |
20 | J. Krasoń; P. Miąsik | Thermal Efficiency of Trombe Wall in the South Facade of a Frame Building | 2021 |
21 | L. Lichołai; M. Musiał | The Impact of a Mobile Shading System and a Phase-Change Heat Store on the Thermal Functioning of a Transparent Building Partition | 2021 |
22 | . Brigolini Silva; B. Dębska; L. Lichołai | Effects of waste glass as aggregate on the properties of resin composites | 2020 |
23 | . Brigolini Silva; M. Caetano; B. Dębska; L. Lichołai | Assessment of the Mechanical Parameters of Resin Composites with the Addition of Various Types of Fibres | 2020 |
24 | B. Dębska; J. Konkol; L. Lichołai; J. Szyszka | Przegroda budowlana izolacyjno-akumulacyjna i sposób jej wytwarzania | 2020 |
25 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai | Application of Taguchi method for the design of cement mortars containing waste materials | 2020 |
26 | B. Dębska; J. Krasoń; L. Lichołai | The evaluation of possible utilization of waste glass in sustainable mortars | 2020 |
27 | J. Krasoń; L. Lichołai; P. Miąsik; A. Starakiewicz | Methods for Determining Mold Development and Condensation on the Surface of Building Barriers | 2020 |
28 | L. Lichołai; M. Musiał | Experimental Analysis of the Function of a Window with a Phase Change Heat Accumulator | 2020 |