Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budownictwa, Inżynierii środowiska i Architektury
Nazwa kierunku studiów: Budownictwo
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Budowa i Utrzymanie Dróg, Budowa i Utrzymanie Mostów, Budownictwo Zrównoważone, Konstrukcje Budowlane Inżynierskie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Dróg i Mostów
Kod zajęć: 6678
Status zajęć: wybierany dla specjalności Budowa i Utrzymanie Mostów
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W20 P20 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. prof. PRz Ewa Michalak
Główny cel kształcenia: Uzyskanie odpowiedniej wiedzy oraz umiejętności w zakresie kształtowania, obliczania sił wewnętrznych i wymiarowania przęseł mostów sprężonych
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł Mosty betonowe II przekazuje informacje na temat zasad kształtowania przęseł mostów sprężonych, wyznaczania sił wewnętrznych w przęsłach mostów sprężonych oraz wymiarowania przekrojów. Ponadto przekazywane są informacje na temat zasad projektowania elementów wyposażenia mostów sprężonych.
1 | Madaj A., Wołowicki W. | Projektowanie mostów betonowych | WKŁ Warszawa. | 2010 |
2 | Leonhardt F. | Podstawy budowy mostów betonowych | WKŁ Warszawa. | 1982 |
3 | Madaj A., Wołowicki W. | Mosty betonowe, wymiarowanie i konstruowanie | WKŁ Warszawa. | 2002 |
1 | PN-EN 1992-1. Eurokod 2. Projektowanie konstrukcji betonowych. Część 1 Reguły ogólne i reguły dla bu | . | ||
2 | PN-EN 1992-2. Eurokod 2. Projektowanie konstrukcji betonowych. Część 2: Mosty | . |
1 | Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie warunków j | . |
Wymagania formalne: Znajomość podstawowych metod projektowania przekrojów sprężonych
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza nt. betonu jako materiału konstrukcyjnego oraz zasad sprężania betonu . Znajomość podstawowych zasad kształtowania, wyznaczania sił wewnętrznych i wymiarowania przekrojów sprężonych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność logicznego analizowania i wyciągania wniosków w zakresie metod projektowania
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Wyobraźnia pozwalająca na analizowanie wyników uzyskiwanych w toku procesu projektowania i podejmowania odpowiednich decyzji
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna zasady kształtowania przęseł z betonu sprężonego | wykład, projekt indywidualny | egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z projektu |
K_W02+++ K_W05+++ K_W09+ K_U02+ K_U05++ K_U15++ K_K01+ K_K03+++ |
P7S_KK P7S_KO P7S_UW P7S_WG |
02 | Potrafi wyznaczyć siły wewnętrzne w przęśle mostu drogowego i kolejowego wykonanego z betonu sprężonego | wykład, projekt indywidualny | egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z projektu |
K_W03++ K_W08++ K_U01+++ K_U03++ K_U06++ K_U18+ K_K02+ |
P7S_KR P7S_UO P7S_UW P7S_WG |
03 | Potrafi wymiarować podstawowe elementy przęsła z betonu sprężonego | wykład, projekt indywidualny | egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z projektu |
K_W02+++ K_W09+ K_W14++ K_U03++ K_U06+++ K_U10+++ K_K01+ K_K03+++ |
P7S_KK P7S_KO P7S_UW P7S_WG |
04 | Zna zasady rozmieszczania cięgien sprężających w przęsłach mostów z betonu sprężonego | wykład, projekt indywidualny | egzamin cz. pisemna, sprawozdanie z projektu |
K_W02++ K_W05++ K_U03+++ K_U05++ K_K02++ K_K03+ |
P7S_KK P7S_KR P7S_UO P7S_UW P7S_WG |
05 | Zna zasady i potrafi prawidłowo wykonać rysunki konstrukcyjne mostu sprężonego | wykład, projekt indywidualny | sprawozdanie z projektu |
K_W02++ K_W05++ K_U03++ K_U05+++ K_K02++ |
P7S_KR P7S_UO P7S_UW P7S_WG |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01, W02, W03, W04, P01, P02, P03, P04 | ||
3 | TK02 | W05, W06, W07, W08, W09, W10, P05, P06, P07, P08. P09. P10 | ||
3 | TK03 | W11, W12, W13, W14, W15, W16, W17, W18, W19, W20, W21, W22, | ||
3 | TK04 | W23, W24, w25, W26. W27, W28, W29, W30, P23, P24, P25, P26, P27, P28, P29, P30 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
40.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Przygotowanie do konsultacji:
3.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Projekt/Seminarium | |
Ocena końcowa | na podstawie średniej arytmetycznej z egzaminu i zajęć projektowych |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | E. Michalak; B. Piątek | Prefabrykaty łukowe z betonu lekkiego zbrojone prętami GFRP | 2022 |
2 | E. Michalak; B. Piątek; B. Stryszyk | Innowacyjne prefabrykaty łukowe o podwyższonej trwałości przeznaczone dla budownictwa komunikacyjnego. Cz. I. Badania porównawcze prefabrykatu żelbetowego | 2020 |
3 | E. Michalak; B. Piątek; B. Stryszyk | Innowacyjne prefabrykaty łukowe o podwyższonej trwałości przeznaczone dla budownictwa komunikacyjnego. Cz. II. Badania statyczne prefabrykatu z betonu lekkiego z prętami kompozytowymi | 2020 |
4 | E. Michalak; B. Piątek; B. Stryszyk-Wieloszewska | Innowacyjne prefabrykaty łukowe o podwyższonej trwałości przeznaczone dla budownictwa komunikacyjnego. Cz. 3, Badania zmęczeniowe prefabrykatu z betonu lekkiego z prętami kompozytowymi | 2020 |
5 | L. Janas; A. Kaszyński; E. Michalak | Rules for using the point rating scales in inspections of road bridges | 2020 |
6 | L. Folta; G. Kędzior; R. Klich; A. Kulon; E. Michalak; D. Szynal; B. Wójcik | Wykonanie badań prefabrykatu z betonu lekkiego z prętami kompozytowymi | 2019 |
7 | L. Folta; L. Janas; G. Kędzior; R. Klich; A. Kulon; E. Michalak; B. Piątek; T. Siwowski; D. Szynal; A. Wiater; B. Wójcik | Innowacyjne prefebrykaty łukowe o podwyższonej trwałości dla budownictwa komunikacyjnego | 2019 |
8 | L. Janas; A. Kaszyński; E. Michalak | Uaktualnione i rozszerzone zasady stosowania skali ocen punktowych w czasie przeglądów drogowych obiektów inżynierskich | 2019 |
9 | L. Janas; A. Kaszyński; E. Michalak | Zasady stosowania skali ocen punktowych w przeglądach drogowych obiektów inżynierskich | 2019 |