Główny cel kształcenia:
Celem modułu jest przybliżenie problematyki dotyczącej zarządzania środowiskiem na poziomie przedsiębiorstw.
Ogólne informacje o zajęciach:
Zapoznanie studentów z pojęciami i informacjami w zakresie technologii proekologicznych oraz najlepszymi dostępnymi technikami. Uzyskanie umiejętności rozumienia negatywnego oddziaływania przemysłu na środowisko. Zapoznanie się z charakterystyką odnawialnych źródeł energii. Zaznajomienie się z wybranymi aspektami współczesnych technologii, obejmującymi zasady racjonalnego wykorzystania surowców i energii, zasad tworzenia technologii dbających o stan środowiska, podstawami prawnymi wdrażania technik proekologicznych.
1 | - | Poradnik gospodarki odpadami. Wydawnictwo Verlag Dashofer. | -. | - |
2 | - | Wspólny system ekozarządzania i audytu (EMAS) – poradnik dla organizacji. | -. | - |
1 | Gronowicz J. | Niekonwencjonalne źródła energii. | ITE-PIB, Radom-Poznań.. | 2010 |
2 | - | www.mos.gov.pl | -. | - |
1 | - | Obowiązujące akty prawne i raporty oraz artykuły z bieżących czasopism naukowych dotyczące niekonwencjonalnych zasobów energii. | -. | - |
Wymagania formalne:
Status studenta PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu ekologii, i chemii środowiska.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętność podstawowych obliczeń chemicznych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Umiejętność pracy w grupie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | zna podstawowe pojęcia, definicje i wymagania związane z technologiami proekologicznymi | wykład | aktywny udział w wykładach |
K-W02+ K-W23+ |
P6S-WG |
MEK02 | zna podstawy prawne wdrażania technik proekologicznych oraz doboru i oceny najlepszych dostępnych technik (BAT) | wykład | aktywny udział w wykładach |
K-W02+ K-W23+ |
P6S-WG |
MEK03 | potrafi - na podstawie odpowiednich dokumentów referencyjnych - przedstawić przebieg procesów technologicznych i konkluzje BAT oraz dokonać oceny i wyboru najlepszych dostępnych technik w wybranych branżach | laboratorium | Aktywność na zajęciach, Udział w dyskusji, Raport pisemny |
K-U02+ K-U13+ K-U21+ K-U23+ |
P6S-UW |
MEK04 | potrafi wybrać kierunki samokształcenia w zakresie znajomości technologii proekologicznych i zrealizować ten proces | wykład, laboratorium | Aktywność na zajęciach, Udział w dyskusji, |
K-K01+ |
P6S-KK P6S-UU |
MEK05 | rozumie ważność problemów związanych z najlepszymi dostępnymi technologiami oraz konieczność aktualizacji swojej wiedzy | wykład, laboratorium | Aktywność na zajęciach, udział w dyskusji |
K-K01+ K-K03+ |
P6S-KK P6S-KR P6S-UO P6S-UU |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01 - W02 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK02 | W03 - W04 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK03 | W05 - W07 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK04 | W08 - W10 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK05 | L1 - L20 | MEK03 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
6.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
12.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
3.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) | Zaliczenie ustne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Wykłady zaliczane na podstawie frekwencji |
Laboratorium | Wykonawstwo i obrona sprawozdań z poszczególnych zajęć laboratoryjnych |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie