Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzanie (bezp. wew., fin. rach.,Sport p.p.)
Nazwa kierunku studiów: Finanse i rachunkowość - profil praktyczny
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: praktyczny
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Specjalność 1: Rachunkowość i controlling, Specjalnośc 2: Finanse przedsiębiorstw i instytucji
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Zarządzania Przedsiębiorstwem
Kod zajęć: 11207
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 C30 / 3 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. prof. PRz Krystyna Khorrami
Terminy konsultacji koordynatora: zgodnie z harmonogramem
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. prof. PRz Teresa Bal-Woźniak
Terminy konsultacji koordynatora: zgodnie z harmonogramem
Główny cel kształcenia: Głównym celem przedmiotu jest poznanie i zrozumienie: podstawowych zasad funkcjonowania zespołu, jego wpływu na efektywność organizacji, dysfunkcji w funkcjonowaniu zespołu oraz nabycie podstawowych umiejętności kierowania zespołami ludzkimi.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kierowanie zespołami ludzkimi przygotowuje studenta do roli członka zespołu pracowniczego zarówno w kontekście teoretycznym, zapewniając poszerzenie wiedzy o prawidłowościach funkcjonowania zespołów pracowniczych oraz uwarunkowań z tym związanych, jak również w kontekście praktycznym poprzez doskonalenie umiejętności współpracy zespołowej.
1 | T. Bal-Woźniak (red.) | Kierowanie zespołami ludzkimi na miarę rewolucji cyfrowej | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2020. |
2 | J.R. Katzenbach, D.K. Smith | Siła zespołów: Wpływ pracy zespołowej na efektywność organizacji | Oficyna Ekonomiczna, Kraków. | 2001. |
3 | M. Belbin | Nie tylko zespół | Wolters Kluwer Polska, Warszawa . | 2010. |
1 | T. Bal-Woźniak, K. Kmiotek | Współczesne problemy zarządzania: Kierowanie zespołami ludzkimi | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2020. |
1 | M. Holliday | Coaching, mentoring i zarządzanie: jak rozwiązywać problemy i budować zespół | Helion, Gliwice. | 2006 |
2 | D. Ancona, H. Bresman | Zespoły X: Jak budować zespoły, które odnoszą sukces | Wolters Kluwer Polska, Kraków. | 2009. |
Wymagania formalne: Spełnienie wymagań określonych w Regulaminie studiów, obecność na zajęciach.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna podstawy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi wykorzystać wiedzę z powyższego zakresu do analizy zdarzeń gospodarczych oraz rozwiązywania problemów związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej i zespołowej oraz działania w sposób przedsiębiorczy.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student zna i rozumie uwarunkowania i znaczenie funkcjonowania zespołów w organizacji | wykład interaktywny z dyskusją | rejestrowana aktywność na zajęciach, Karty indywidualne i zespołowe |
K_W06++ K_U05+++ K_U13++ |
P7S_UO P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
02 | Student zna i rozumie istotę i przebieg procesów grupowych | wykład interaktywny z dyskusją, ćwiczenia problemowe, realizacja zadań | rejestrowana aktywność na zajęciach, Karty indywidualne i zespołowe |
K_W07+++ K_U05+++ K_U07+++ K_U13++ K_U14++ K_K04+++ |
P7S_KR P7S_UO P7S_UU P7S_UW P7S_WG P7S_WK |
03 | Student potrafi podejmować decyzje wpływające na efektywnoćć zespołu. | ćwiczenia problemowe, realizacja zleconego zadania, dyskusja problemowa - case study | rejestrowana aktywność na zajęciach, Karty indywidualne i zespołowe |
K_U05+++ K_U07+++ K_U08+++ K_U13+++ K_U14++ K_K04+++ K_K07++ |
P7S_KO P7S_KR P7S_UO P7S_UU P7S_UW |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | C01, C02 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK02 | W01 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK03 | C03, C04 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK04 | W02 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK05 | C05, C06 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK06 | W03 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK07 | C07,C08 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK08 | W04 | MEK02 MEK03 | |
2 | TK09 | C09, C10 | MEK02 MEK03 | |
2 | TK10 | W5 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK11 | C11 | MEK02 MEK03 | |
2 | TK12 | W06 | MEK02 MEK03 | |
2 | TK13 | C12 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK14 | W07 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK15 | C13, C14, C15 | MEK01 MEK03 | |
2 | TK16 | W08 | MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
6.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin obejmuje zagadnienia wykładów i ćwiczeń; odbywa się w formie ustnej. |
Ćwiczenia/Lektorat | Zaliczenie ćwiczeń na podstawie aktywności i Kart dydaktycznych. |
Ocena końcowa | Na ocenę końcową składa się ocena z egzaminu ustnego (40%) i ocena z ćwiczeń (60%) |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie