Cykl kształcenia: 2020/2021
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 3. Profesjonalny menedżer, 4. Zarządzanie zespołem projektowym, 5. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Zarządzania Przedsiębiorstwem
Kod zajęć: 10385
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 2. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 C30 / 2 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. Marzena Jankowska-Mihułowicz
Terminy konsultacji koordynatora:
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. prof. PRz Teresa Bal-Woźniak
Główny cel kształcenia: Moduł zarządzanie zespołem przygotowuje do roli członka zespołu oraz potencjalnego lidera zespołu, zarówno w kontekście teoretycznym - zapewniając poszerzenie wiedzy o prawidłowościach funkcjonowania zespołów pracowniczych i uwarunkowaniach z tym związanych, jak również w kontekście praktycznym - przez doskonalenie umiejętności współpracy zespołowej.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia obejmuje wiedzę o istocie, rodzajach i cechach zespołów, etapach ich kształtowania się, władzy, przywództwie, stylach kierowania oraz pozwala uzyskać umiejętności związane z zarządzaniem zespołem takie jak: strategiczne, biznesowe, rozwiązywania problemów, krytycznej analizy, badawcze, selekcji i prowadzenia rozmów rekrutacyjnych, analizowania ról zawodowych i modelowania kompetencji, uczenia się i rozwoju, negocjacji, przewodzenia zmianom i ich wspierania, przywódcze, wpływania na pracowników, radzenia sobie w sytuacji problemów z pracownikami, zarządzania konfliktem i rozwiązywania problemów etycznych. Ponadto, moduł dotyczy rozwoju zespołu i zapewniania dobrostanu pracowników.
Materiały dydaktyczne: Materiały dydaktyczne do zajęć są udostępniane na stronach internetowych nauczycieli akademickich prowadzących przedmiot.
1 | Bal-Woźniak T. (red.) | Kierowanie zespołami ludzkimi na miarę rewolucji cyfrowej | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2021. |
2 | Bal-Woźniak T., Kmiotek K. | Współczesne problemy zarządzania: Kierowanie zespołami ludzkimi | Zeszyt tematyczny Nr 2, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2020. |
3 | Katzenbach J.R., Smith D.K. | Siła zespołów: Wpływ pracy zespołowej na efektywność organizacji | Oficyna Ekonomiczna, Kraków. | 2001. |
4 | Belbin M. | Nie tylko zespół | Wolters Kluwer Polska, Warszawa. | 2010. |
1 | Bal-Woźniak T. (red.) | Kierowanie zespołami ludzkimi na miarę rewolucji cyfrowej | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów. | 2021. |
2 | Armstrong M., Taylor S. | Zarządzanie zasobami ludzkimi | Rozdział 8, części: V, VII i XI, Wyd. 6, Wolters Kluwer Polska, Warszawa. | 2020. |
3 | Griffin R.W. | Podstawy zarządzania organizacjami. Rozdziały 16 i 18 | Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 2021. |
4 | Koźmiński A.K., Piotrowski W. (red.) | Zarządzanie. Teoria i praktyka | Rozdział VIII.2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa. | 2021. |
1 | Gellert M., Nowak C. | Zespół. Jak z nim pracować? Jak go budować? Jak go szkolić? | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk. | 2008. |
Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów Politechniki Rzeszowskiej.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Posiadanie wiedzy z zakresu istoty i celów organizacji, funkcji zarządzania i zarządzania kadrami.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność rozwiązywania podstawowych problemów kadrowych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej i zespołowej, prowadzenia dyskusji oraz wysoka kultura osobista. Szacunek dla nauczycieli i uczestników kursu.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania zespołem | wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku, warsztaty | aktywność potwierdzana pisemnie na wykładzie, egzamin cz. pisemna, obserwacja wykonawstwa, zaliczenie cz. pisemna |
K_W04+ |
P7S_WG P7S_WK |
02 | zna zagadnienia zarządzania zespołem | wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku, warsztaty | aktywność potwierdzana pisemnie na wykładzie, egzamin cz. pisemna, obserwacja wykonawstwa, egzamin cz. pisemna |
K_W04+ |
P7S_WG P7S_WK |
03 | potrafi rozwiązywać problemy zarządzania zespołem | wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna, studium przypadku, warsztaty | aktywność potwierdzana pisemnie na wykładzie, egzamin cz. pisemna, obserwacja wykonawstwa |
K_U08+ K_U11+ |
P7S_UK P7S_UO |
04 | posiada i doskonali umiejętności związane z zarządzaniem zespołem | wykład interaktywny, ćwiczenia problemowe, studium przypadku, warsztaty | aktywność potwierdzana pisemnie na wykładzie, obserwacja wykonawstwa |
K_U08+ K_U11+ K_K04+ |
P7S_KR P7S_UK P7S_UO |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | C01,C02 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK02 | C03,C04 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK03 | C05,C06 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK04 | C07,C08 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK05 | C09,C10 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK06 | C11,C12 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK07 | C13,C14 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK08 | C15,C16 | MEK01 | |
3 | TK09 | C17,C18 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK10 | C19,C20 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK11 | C21,C22 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK12 | C23,C24 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK13 | C25,C26 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK14 | C27,C28 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK15 | C29,C30 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK16 | W01, W02 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK17 | W03, W04 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK18 | W05, W06 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK19 | W07, W08 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK20 | W09, W10 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK21 | W11,W12 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK22 | W13, W14 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 | |
3 | TK23 | W15 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
1.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
1.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 1.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) | Przygotowanie do ćwiczeń:
1.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 1.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
1.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
5.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie wykładów stanowi warunek podejścia do egzaminu. Podstawą zaliczenia wykładów jest uczestnictwo w interaktywnych zajęciach potwierdzone wypowiedziami (na kartkach) sprawdzającymi umiejętności robienia użytku z treści wykładowych. Egzamin obejmuje zagadnienia z wykładów i ćwiczeń; odbywa się w formie pisemnej. |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocena za aktywność na zajęciach odzwierciedla poziom przygotowania do zajęć i jakość pracy Studentów podczas ćwiczeń. Ocenie podlegają: obecność na ćwiczeniach, posiadanie materiałów do ćwiczeń pobranych ze strony: https://mjanko.v.prz.edu.pl/materialy-do-pobrania/zarzadzanie-zespolem, wyniki 3 niezapowiedzianych prac pisemnych (kartkówek), udział w dyskusji podczas ćwiczeń, trafność udzielanych odpowiedzi podczas zadań pisemnych, poprawność i czas realizowania zadań, poziom przygotowania do ćwiczeń oraz umiejętności przywódcze. Egzamin w formie pisemnej. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa stanowi średnią arytmetyczną ocen z egzaminu/egzaminów i za aktywność na zajęciach - wymogiem zaliczenia przedmiotu jest, by obie te oceny były pozytywne. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | M. Jankowska-Mihułowicz; G. Laskowski | Uwarunkowania podejmowania decyzji menedżerskich w przedsiębiorstwie sektora odzieżowego zgodnych z koncepcjami smart textiles, electronic textiles, Internet of Textile Things | 2023 |
2 | T. Bal-Woźniak; K. Kmiotek; T. Piecuch | Technologie kierowania zespołami ludzkimi | 2022 |
3 | B. Agarski; M. Hajduk-Stelmachowicz; M. Jankowska-Mihułowicz; M. Mićunović | Etykiety i deklaracje środowiskowe – aspekty biznesowe i społeczne | 2021 |
4 | M. Hajduk-Stelmachowicz; M. Jankowska-Mihułowicz; D. Wyrwa; B. Ziółkowski | Gospodarka o obiegu zamkniętym | 2021 |
5 | M. Jankowska-Mihułowicz | Corruption in Polish Organizations | 2021 |
6 | M. Jankowska-Mihułowicz | Environmental Choice | 2021 |
7 | M. Jankowska-Mihułowicz; M. Moravec; D. Wyrwa; B. Ziółkowski | Etykiety i deklaracje środowiskowe – aspekty normatywne | 2021 |
8 | T. Bal-Woźniak; M. Woźniak | O potrzebie sprzężenia gospodarki w obiegu zamkniętym z rozwojem zintegrowanym i podmiotowymi narzędziami zarządzania innowacyjnością | 2021 |
9 | K. Chudy-Laskowska; M. Jankowska-Mihułowicz; T. Piecuch | Conditions of corruptive behavior- the example of Poland and Ukraine | 2020 |
10 | M. Jankowska-Mihułowicz | Podstawy kierowania zespołami ludzkimi w warunkach rewolucji cyfrowej | 2020 |
11 | T. Bal-Woźniak | Kierowanie zespołami ludzkimi na miarę rewolucji cyfrowej | 2020 |
12 | T. Bal-Woźniak | Sfera technologii w perspektywie podmiotowej | 2020 |
13 | T. Bal-Woźniak | Wyzwania rewolucji cyfrowej w kontekście kompetencji innowacyjnych | 2020 |
14 | T. Bal-Woźniak | Zarządzanie innowacjami w ujęciu podmiotowym | 2020 |
15 | T. Bal-Woźniak; K. Kmiotek | Kierowanie zespołami ludzkimi | 2020 |
16 | K. Chudy-Laskowska; M. Jankowska-Mihułowicz | Constraints in making investment decisions in Polish enterprises | 2019 |
17 | K. Chudy-Laskowska; M. Jankowska-Mihułowicz | Factors Influencing Investors\' Decisions in Polish Companies as Demonstrated by RFID Systems | 2019 |
18 | M. Jankowska-Mihułowicz | The concept and methods of staff development in enterprises | 2019 |
19 | T. Bal-Woźniak | Innovation management: subject re-evaluation | 2019 |