logo
Karta przedmiotu
logo

Narzędzia informatyczne w sportach zespołowych

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzanie (bezp. wew., fin. rach.,Sport p.p.)

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie w sporcie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: praktyczny

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1O - Zarządzanie organizacją sportową, 2Z - Zarządzanie zespołem w sporcie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Informatyki w Zarządzaniu

Kod zajęć: 11519

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 2Z - Zarządzanie zespołem w sporcie

Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W15 L30 / 3 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. prof. PRz Krzysztof Tereszkiewicz

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Anna Gładysz

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Nabycie praktycznych umiejętności zastosowania narzędzi informatycznych w zakresie projektowania zespołowych przedsięwzięć sportowych.

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot należy do grupy treści specjalnościowych, należy do grupy treści wybieralnych

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Roguła I. Narzędzia analizy systemowej treningu sportowego AWF Katowice. 2002
2 Bergier J., Przybylski P. Obserwacja i ocena działań zawodników w zespołowych grach sportowych Międzynarodowe Towarzystwo Naukowe Gier Sportowych, Wrocław. 2004
3 Trocki M. Nowoczesne zarządzanie projektami Wyd. PWE, Warszawa. 2013
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Wilczewski S. MS Project 2010 i MS Project Server 2010. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów Wyd. Helion, Gliwice. 2011
2 Wilczewski S. MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów. Wyd. Helion, Gliwice. 2014
3 Wróblewski P. Zarządzanie projektami z wykorzystaniem darmowego oprogramowania Wyd. Helion, Gliwice. 2009
4 Alexander M., Walkenbach J. Analiza i prezentacja danych w Excel. Vademecum Walkenbacha Wyd. Helion, Gliwice. 2011

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu zarządzania zespołem bądź organizacją sportową.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student powinien posiadać w stopniu dobrym umiejętność sprawnego posługiwania się programami z pakietu MS Office.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student powinien rozumieć konieczność poszerzania swoich kompetencji. Powinien prezentować takie postawy jak uczciwość, odpowiedzialność, wytrwałość, ciekawość poznawcza, kreatywność, kultura osobista

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna istotę analizy treningu. laboratorium, laboratorium problemowe, studium przypadku, realizacja zleconego zadania sprawozdanie z projektu, obserwacja wykonawstwa K_W08+
K_W12+
K_U10+
K_U21+
P6S_UU
P6S_UW
P6S_WG
02 Posiada umiejętność obsługi systemów informatycznych dedykowanych zarządzaniu przedsięwzięciami i organizacjami sportowymi laboratorium, laboratorium problemowe, projekt zespołowy, studium przypadku, realizacja zleconego zadania obserwacja wykonawstwa, sprawozdanie z projektu K_W08+
K_U09+
K_U11+
K_U21+
P6S_UU
P6S_UW
P6S_WG
03 Zna oraz sprawnie posługuje się technikami harmonogramowania projektu, potrafi wyciągać wnioski oraz wskazywać konieczne działania na bazie uzyskanych wyników analizy. laboratorium problemowe, realizacja zleconego zadania obserwacja wykonawstwa, sprawozdanie z projektu K_W08+
K_W12+
K_U09+
K_U21+
P6S_UU
P6S_UW
P6S_WG
04 Posiada umiejętność współpracy w grupie nad praktycznym zastosowaniem wiedzy teoretycznej wraz z zastosowaniem dedykowanych narzędzi informatycznych w zespole bądź organizacji sportowej laboratorium, laboratorium problemowe, projekt zespołowy, realizacja zleconego zadania, studium przypadku obserwacja wykonawstwa, sprawozdanie z projektu K_W08+
K_U09+
K_K08+
P6S_KK
P6S_UW
P6S_WG
05 Rozumie potrzebę systematycznej pracy w celu zdobywania wyższych kompetencji zawodowych. laboratorium/ laboratorium problemowe, ćwiczenia praktyczne obserwacja wykonawstwa, sprawozdanie z projektu K_W12+
K_U21+
P6S_UU
P6S_WG
06 Posiada umiejętność projektowania przedsięwzięć sportowych z uwzględnieniem specyfiki danej zespołowej dyscypliny sportowej laboratorium, laboratorium problemowe, projekt zespołowy, studium przypadku, realizacja zleconego zadania obserwacja wykonawstwa, sprawozdanie z projektu K_W08+
K_U09+
K_K08+
P6S_KK
P6S_UW
P6S_WG
07 Rozumie, że w informatyce wiedza i umiejętności bardzo szybko stają się przestarzałe, należy je na bieżąco uaktualniać. laboratorium problemowe, studium przypadku obserwacja wykonawstwa, sprawozdanie z projektu K_W08+
K_W12+
K_U09+
K_U21+
P6S_UU
P6S_UW
P6S_WG

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
5 TK01 Rola technologii w sportach wyczynowych i zawodowych. W01-W02 MEK01 MEK05
5 TK02 Czujniki i mini sensory, zwykłe układy typu RFID, które wspomagają wyczynowców w trakcie treningów i zawodów sportowych. W03-W04 MEK01 MEK03 MEK07
5 TK03 Technologie wykorzystywane w piłce nożnej – footbonaut, inteligentna piłka, smart opaski z czujnikami X-Cell i Speed Cell, Goal Line. W05-W06 MEK03 MEK05 MEK07
5 TK04 Informatyczne narzędzia pracy menedżera sportu - przegląd rozwiązań. W07-W08 MEK02 MEK03 MEK06
5 TK05 Analiza komputerowa treningu. W09-W10 MEK01 MEK03 MEK06
5 TK06 Zarządzanie projektami - zarządzanie organizacją sportową a zarządzanie zespołem sportowym. Analiza porównawcza. Przykłady projektów dedykowanych. W11-W114 MEK02 MEK03 MEK04 MEK07
5 TK07 Kolokwium zaliczeniowe z podstaw wykorzystania dedykowanych narzędzi informatycznych w sportach. W15 MEK01 MEK03 MEK05 MEK07
5 TK08 Zajęcia organizacyjne. Szkolenie BHP. Omówienie programu zajęć i warunków zaliczenia laboratorium. Informacja o programie MSDN AA. L01 MEK05 MEK07
5 TK09 Prowadzenie elektronicznego dzienniczka treningowego - przegląd i testowanie dostępnego oprogramowania. L02-L06 MEK01 MEK02 MEK05
5 TK10 Projekt indywidualnego dzienniczka treningowego. L07-L08 MEK01 MEK02 MEK07
5 TK11 Analiza obciążeń treningowych w MS Excel. L09-L10 MEK01 MEK02 MEK05
5 TK12 Próba udoskonalenia analizy – proste makra w VBA. L11-L12 MEK01 MEK02 MEK05
5 TK13 Projektowanie przedsięwzięć sportowych z uwzględnieniem ich specyfiki – wzory pism, protokołów, dokumenty. L-13-L16 MEK03 MEK05 MEK06
5 TK14 Wprowadzenie do zarządzania projektami sportowymi. Podstawowa obsługa MS Project. Praktyczne umiejętności posługiwania się programem w zakresie budowy i edycji harmonogramów. L17-L18 MEK03 MEK05 MEK06
5 TK15 Podstawowa obsługa MS Project. Widoki projektów, modyfikacja widoków, filtrowanie projektu. Definiowanie zasobów, podział zasobów na grupy i kompetencje, definiowanie stawek. Przydział zasobów do zadań. Harmonogramowanie pracy, typy zadań. L19-L22 MEK03 MEK05 MEK06
5 TK16 Dalsze możliwości obsługi programu MS Project. Sprawdzanie i dostosowywanie projektu: statystyki projektu, ścieżka krytyczna, zapasy czasu, przeciążenia i bilansowanie zasobów. Kontrola realizacji projektu – plany bazowe, wprowadzenie postępu prac, widok wielu planów bazowych, wprowadzanie zmian do projektów. Wydruki i raporty. L23-L24 MEK03 MEK05 MEK06
5 TK17 Dalsze możliwości obsługi programu MS Project. Budowa harmonogramu w oparciu o kosztorys. Zarządzanie zasobami, harmonogramy rzeczowo-finansowe. Ćwiczenia z obliczania czasu trwania zadań, ilości pracowników i sprzętu niezbędnych do wykonania zadań, zmiany przydziałów. L25-L26 MEK03 MEK05 MEK06
5 TK18 Prezentacja dedykowanych projektów grupowych wykonanych w MS Project. Studium przypadku. Ocena pracy grupowej. Wystawienie ocen końcowych. L-27-L30 MEK03 MEK05 MEK06 MEK07

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 5) Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 3.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 3.00 godz./sem.
Laboratorium (sem. 5) Przygotowanie do laboratorium: 5.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 3.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 5) Przygotowanie do konsultacji: 2.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 5) Przygotowanie do zaliczenia: 3.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład kolokwium
Laboratorium aktywny udział w zajęciach
Ocena końcowa Średnia ważona: waga 0.3 pozytywna ocena z zaliczenia wykładu oraz waga 0.7 pozytywna ocena z zaliczenia laboratorium.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie