logo
Karta przedmiotu
logo

Seminarium doktoranckie

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Elektrotechniki i Informatyki

Profil studiów:

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Informatyki i Automatyki

Kod zajęć: 7454

Status zajęć: obowiązkowy dla programu Informatyka

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3, 4, 5, 6, 7, 8 / P90 / 6 ECTS / Z,Z,Z,Z,Z,Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Leszek Trybus

Terminy konsultacji koordynatora: informacja na stronie KIiA: https://office.kia.prz.edu.pl

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. inż. prof. PRz Lesław Gniewek

Terminy konsultacji koordynatora: informacja na stronie KIiA: https://office.kia.prz.edu.pl

semestr 3: prof. dr hab. inż. Jacek Kluska

semestr 3: dr hab. inż. prof. PRz Zbigniew Świder

semestr 3: dr hab. inż. prof. PRz Marian Wysocki

semestr 3: dr hab. inż. prof. PRz Damian Mazur

semestr 4: dr hab. inż. prof. PRz Zbigniew Hajduk

semestr 4: prof. dr hab. inż. Jacek Kluska

semestr 4: dr hab. inż. prof. PRz Zbigniew Świder

semestr 4: dr hab. inż. prof. PRz Damian Mazur

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: seminaryjny nadzór ogólny nad systematyczną realizacją badań prowadzonych do rozprawy doktorskiej

Ogólne informacje o zajęciach: przedstawienie celu rozprawy doktorskiej, harmonogramu i trybu realizacji badań; seminaria z prezentacją referatów konferencyjnych, publikacji naukowych i fragmentów rozprawy

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Cempel C. Nowoczesne zagadnienia metodologii i filozofii badań ITE Poznań. 2003
2 Wilson E. B. Wstęp do badań naukowych PWN. 1992
3 Popper K. R. Logika odkrycia naukowego PWN. 2002
4 Cellary W. Czym się różni nauka od nie-nauki czyli jak napisać dobry doktorat i habilitację UEP. 2009
5 Źródła internetowe .

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: rejestracja na dany semestr studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: wiedza na poziomie studiów drugiego stopnia z informatyki

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: umiejętność korzystania z zaawansowanych środowisk programistycznych

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: komunikatywność i umiejętność prowadzenia dyskusji

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Doktorant, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Formułuje cel rozprawy doktorskiej jako nową metodę informatyczną lub znany model pewnej rzeczywistości. seminarium referat K_W02+
K_U05+
K_K05+
P8S_WG
02 Planuje realizację badań naukowych z podziałem na etapy począwszy od studiów literaturowych aż do wstępnej redakcji rozprawy. seminarium referat K_W01+
K_U05++
P8S_WG
03 Konstruuje specjalistyczny system informatyczny lub konfiguruje dostępne systemy jako narzędzia robocze. seminarium referat K_W01++
K_W02+++
P8S_WG
04 Tworzy nową metodę informatyczną lub nowy model rzeczywistości uzasadniając jego poprawność opracowanym narzędziem. seminarium referat K_W02+++
K_K04+
K_K05+
P8S_WG
05 Redaguje zasadnicze części rozprawy doktorskiej dokumentujące osiągnięcie celu. seminarium referat K_U01++
K_U02++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Metodyczne lub poznawcze cele rozpraw doktorskich, temat jako problem naukowy, ważność problemu, system informatyczny jako narzędzie a nie cel, referaty (studenckie). S1: 01-15 MEK01
4 TK01 Analiza literatury jako podstawa sekwencji badań (i ew. korekty tematu), plan sekwencji badań, robocze narzędzia informatyczne, interdyscyplinarność informatyki, referaty. S2: 01-15 MEK02
5 TK01 Przegląd zasad prezentacji nauki i techniki, struktura referatów konferencyjnych, znaczenie tytułu i streszczenia, znaczenie dyskusji, referaty. S3: 01-15 MEK03
6 TK01 Struktura publikacji naukowej, uzasadnienie przez implikację, algorytm jako wyraz metody informatycznej, recenzje, referaty. S4: 01-15 MEK04
7 TK01 Struktura publikacji naukowej, uzasadnienie przez implikację, algorytm jako wyraz metody informatycznej, recenzje, referaty. S5: 01-15 MEK04
8 TK01 Struktura rozprawy doktorskiej, części wstępu, cel jako wypełnienie luki w dotychczasowych metodach, znaczenie zwięzłości, zalecenia edytorskie, prawo autorskie. S6: 01-15 MEK05

Nakład pracy doktoranta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Projekt/Seminarium (sem. 3) Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 1.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3) Inne: 0.50 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 4) Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 1.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 4) Inne: 0.50 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 5) Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 1.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 5) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 5) Inne: 0.50 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 6) Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 1.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 6) Inne: 0.50 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 7) Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 1.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 7) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 7) Inne: 0.50 godz./sem.
Projekt/Seminarium (sem. 8) Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem..
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu: 1.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 8) Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 8) Inne: 0.50 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Projekt/Seminarium Ocena referatów i postępów realizacji rozprawy doktorskiej
Ocena końcowa Referaty - 0.5, postępy w przygotowaniu rozprawy - 0.5
Projekt/Seminarium Ocena referatów i postępów realizacji rozprawy doktorskiej
Ocena końcowa Referaty - 0.5, postępy w przygotowaniu rozprawy - 0.5
Projekt/Seminarium Ocena referatów i postępów realizacji rozprawy doktorskiej
Ocena końcowa Referaty - 0.5, postępy w przygotowaniu rozprawy - 0.5
Projekt/Seminarium Ocena referatów i postępów realizacji rozprawy doktorskiej
Ocena końcowa Referaty - 0.5, postępy w przygotowaniu rozprawy - 0.5
Projekt/Seminarium Ocena referatów i postępów realizacji rozprawy doktorskiej
Ocena końcowa Referaty - 0.5, postępy w przygotowaniu rozprawy - 0.5
Projekt/Seminarium Ocena referatów i postępów realizacji rozprawy doktorskiej
Ocena końcowa Referaty - 0.5, postępy w przygotowaniu rozprawy - 0.5

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie