logo
Karta przedmiotu
logo

Elektroniczna obsługa klientów

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie i inżynieria produkcji

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Informatyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem, Systemy zapewnienia jakości produkcji, Zarządzanie systemami produkcyjnymi

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Informatyki

Kod zajęć: 741

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Zarządzanie systemami produkcyjnymi

Układ zajęć w planie studiów: sem: 7 / W30 L30 / 4 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Sławomir Górka

Terminy konsultacji koordynatora: Aktualne terminy w zakładce "Konsultacje", na stronie: sgorka.v.prz.edu.pl

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Celem prowadzenia przedmiotu Elektroniczna obsługa klientów jest przygotowanie studentów do efektywnej pracy w organizacjach charakteryzujących się wysokim stopniem wykorzystania techniki informatycznej, jak również w organizacjach, w których wdrożenie systemów zintegrowanych wspomagających zarządzanie jest planowane.

Ogólne informacje o zajęciach: W czasie wykładów i laboratoriów studenci zdobywają niezbędną wiedzę teoretyczną i praktyczną dotyczącą strategii i metod mających na celu zwiększenie lojalności klientów oraz zmniejszenie kosztów obsługi, promocji i sprzedaży. Nabywają umiejętności praktycznego posługiwania się wybranymi, komercyjnymi systemami informatycznymi, które umożliwiają interakcję organizacji i jej klientów poprzez urządzenia techniczne przekazujące dane kanałami elektronicznymi, przy jednoczesnej integracji tych kanałów z usługami i informacjami będącymi w strukturze organizacyjnej i technologicznej organizacji.

Materiały dydaktyczne: Materiały dostępne w DMS ISOF oraz https://sgorka.v.prz.edu.pl/materialy-do-pobrania/materialy-tylko-dla-zalogowanych

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Dyche J CRM. Relacje z klientami Helion, Gliwice. 2002
2 Urban W, Siemieniako D Lojalność klientów : modele, motywacja i pomiar PWN, Warszawa. 2008
3 Stanusch A. i M CRM - przewodnik dla wdrażających PLACET, Warszawa . 2007
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 ISOF - możliwości systemu . 2009
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Technologie mobilne w monitorowaniu zasobów - źródła internetowe.

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Student musi być wpisany na listę osób uprawnionych do zaliczenia przedmiotu.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów: Technologia informacyjna, Bazy danych, Makro i Mikroekonomia, Marketing oraz Zarządzanie

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury, umiejętność pracy w lokalnych i rozległych sieciach komputerowych, obsługi arkuszy kalkulacyjnych, baz danych.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia się i dokształcania.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Ma szczegółową wiedzę dotyczącą wspomagania procesów zarządzania przedsiębiorstwem przemysłu maszynowego, przy pomocy zintegrowanych informatycznych systemów zarządzania. Ma wiedzę teoretyczną dotyczącą strategii i metod mających na celu zwiększenie lojalności klientów oraz zmniejszenie kosztów obsługi, promocji i sprzedaży. Ma wiedzę teoretyczną dotyczącą wspomagania procesów logistycznych, z wykorzystaniem teleinformatycznych systemów identyfikacji i monitorowania zasobów, planowania i optymalizacji dostaw, ograniczania kosztów działalności. wykład zaliczenie cz. pisemna K_W11++
K_U01+
K_K01+
P6S_UU
P6S_UW
P6S_WK
02 Ma umiejętności praktycznego posługiwania się wybranymi, komercyjnymi systemami informatycznymi, które umożliwiają interakcję organizacji i jej klientów poprzez urządzenia techniczne przekazujące dane kanałami elektronicznymi, przy jednoczesnej integracji tych kanałów z usługami i informacjami będącymi w strukturze organizacyjnej i technologicznej organizacji. Potrafi przy pomocy odpowiedniego oprogramowania dokonać agregacji, analizy i wizualizacji danych w celu przekształcenia ich w użyteczną wiedzę. laboratorium zaliczenie cz. praktyczna K_W11++
K_U01++
K_K01+
P6S_UU
P6S_UW
P6S_WK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
7 TK01 Elektroniczna obsługa klientów– podstawowe pojęcia, stopnie zaawansowania, podstawowe korzyści wynikające z wdrożenia systemu (korzyści biznesowe, korzyści techniczne). Nowoczesne systemy wspomagające obieg dokumentów w firmie, wsparcie pracy działu obsługi klienta, działu handlowego. Automatyzacja działu sprzedaży: cele, funkcjonowanie, automatyzacja, przykłady automatyzacji. W01, W02 MEK01
7 TK02 Zasady nowoczesnych form organizacji pracy. Gromadzenie, przetwarzanie oraz prezentacja informacji dotyczących klientów firmy. Technologia CRM (Customer Relationship Management), cele wdrożenia CRM w firmie, zmiany, jakich można oczekiwać w firmie w wyniku zastosowania CRM, sposób implementacji tego systemu. Programy lojalnościowe. W03, W04, W05 MEK01
7 TK03 Bezpieczeństwo systemów pozostających pod kontrolą systemów elektronicznych. Kryptoystemy symetryczne i asymetryczne. W06 MEK01
7 TK04 Podpis elektroniczny. Infrastruktura klucza publicznego. W07
7 TK05 Bankowość elektroniczna. W08 MEK01
7 TK06 Wspomaganie procesów logistycznych, z wykorzystaniem teleinformatycznych systemów identyfikacji i monitorowania zasobów, planowania i optymalizacji dostaw, ograniczania kosztów działalności. W09 MEK01
7 TK07 Wprowadzenie do systemu ISOF HEUTHES. Moduł administracji systemem ISOF. Eksport danych, agregacja, analiza i wizualizacja w MS Excel. L01 MEK02
7 TK08 ISOF - moduł "DMS" (Document Management System). L02, L03 MEK02
7 TK09 ISOF - moduł "CRM Operacyjny" L04, L05 MEK02
7 TK10 ISOF - moduł "CRM Analityczny" L05, L06
7 TK11 Systemy wspomagania procesów logistycznych - wykorzystanie przykładowych pakietów oprogramowania (EmapaTransport+, Monitoring-gps.net, NaviFleet) monitoringu CAN/GPS/GSM w technologii chmurowej (SaaS) do monitorowania, kontrolowania i raportowania dostaw, ecodriving. L07, L08 MEK02
7 TK12 Bezpieczeństwo systemów pozostających pod kontrolą systemów komputerowych. Autoryzacja, identyfikacja i potwierdzanie tożsamości w systemach teleinformatycznych, przy pomocy podpisu elektronicznego. L09 MEK02

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 7) Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem.
Laboratorium (sem. 7) Przygotowanie do laboratorium: 10.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 5.00 godz./sem.
Inne: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 7)
Zaliczenie (sem. 7)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Na zaliczeniu pisemnym wykładu sprawdzana jest realizacja pierwszego efektu modułowego (MEK01). Student wykonuje test. Do każdego pytania: 4 możliwe odpowiedzi, tylko jedna poprawna. Na ocenę 3.0 51%, 3.5 - 63%, 4.0 - 75%, 4,5 - 88%, 5 >95%
Laboratorium Student musi wykonać zadania praktyczne w systemie CRM ISOF Heuthes zgodnie zapisami instrukcji do poszczególnych zajęć (TK7-TK12). Na zaliczeniu praktycznym laboratorium sprawdzana jest realizacja drugiego efektu modułowego (MEK02). Opracować i zaprezentować temat z listy podanej przez prowadzącego. Na ocenę 3 potrafi obsługiwać podstawowe funkcje w modułach CRM Operacyjny, DMS, Logistyka, Sprzedaż. Na ocenę 4 potrafi oprócz w/w: nadawać pracownikom uprawnienia do poszczególnych obiektów w drzewie dokumentów, powiązać dokumenty z DMS z odpowiednimi aktywnościami, wprowadzać nowe dokumenty i aktywności do zdefiniowanych obiegów. W systemach monitorowania: przeprowadzić optymalizację planowanych tras (przy pomocy wbudowanych narzędzi), wykonać analizy i wizualizacje dla danych z modułu CAN/GPS w systemach SaaS. Na ocenę 5 potrafi oprócz w/w: w CRM Analitycznym wykonać analizy i raporty pracy działu handlowego, działań związanych z wybranym kontrahentem, w DMS utworzyć nowe elektroniczne obiegi dokumentów obejmujące podstawowe procesy biznesowe (obsługa sprzedaży, zakupów, zgłoszeń serwisowych, itp.). W systemach monitorowania: przeprowadzić analizę pod kątem EcoDriving'u definiować strefy ograniczone, definiować alerty aktywności pojazdów w strefach itp.
Ocena końcowa Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa wyznaczana jest jako średnia ważona oceny z: wykładu z wagą 0,4, laboratorium z wagą 0,4 i opracowanego tematu z wagą 0,2.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
ELOK_W.jpg
ELOK_W.jpg

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
ELOK.jpg
ELOK.jpg

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie