logo
Karta przedmiotu
logo

Seminarium dyplomowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2019/2020

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa

Nazwa kierunku studiów: Mechanika i budowa maszyn

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Alternatywne źródła i przetwarzanie energii, Inżynieria medyczna, Komputerowo wspomagane wytwarzanie, Napędy mechaniczne, Organizacja produkcji, Pojazdy samochodowe, Programowanie i automatyzacja obróbki

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Technologii Maszyn i Inżynierii Produkcji

Kod zajęć: 4323

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Organizacja produkcji

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / P15 / 1 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. inż. Jarosław Sęp

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Nabycie przez studenta umiejętności planowania realizacji pracy, poszukiwania literatury, wykorzystywania metod i narzędzi do analiz i syntezy oraz nabycie umiejętności prezentowania pracy

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł obowiązkowy na trzecim semestrze

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Korzyński N Praca dyplomowa. Materiały pomocnicze. Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. 2004
2 Pytkowski M Organizacja badań i ocena prac naukowych PWN, Warszawa. 1985
3 Lenar P Sekrety skutecznych prezentacji multimedialnych Wydawnictwo Helion. 2008
4 PN-ISO 690:2002 Dokumentacja. Przypisy biograficzne. Zawartość, forma i struktura . 2002
5 PN-ISO 690-2:1999 Informacja i dokumentacja. Przypisy bibliograficzne. Dokumenty elektrniczne i ich . 1999
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Korzyński M Praca dyplomowa. Materiały pomocnicze Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. 2004
2 Lenar P Sekrety skutecznych prezentacji multimedialnych Wydawnictwo Helion. 2008

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Rejestracja na trzeci semestr studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Kompleksowa wiedza fachowa zdobyta w toku wcześniejszego kształcenia

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność samodzielnej pracy, umiejętność pozyskiwania informacji i materiałów

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Gotowość do zaangażowania się w róznoaspektowe działania niezbędne do realizacji pracy dyplomowej

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z PRK
01 Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnejj. seminarium, konwersatorium prezentacja dokonań (portfolio), dyskusja w trakcie zajęć K_W12+
P7S_WK

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Etyka w pracy badawczej i pisaniu prac dyplomowych. Prawa autorskie i ochrona własności intelektualnej w powiązaniu z pracą dyplomową C01 MEK01
3 TK02 Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej C02 MEK01
3 TK03 Analiza opracowań studentów, dyskusja C03 MEK01

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Projekt/Seminarium (sem. 3) Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych: 2.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem..
Przygotowanie do prezentacji: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 3)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Projekt/Seminarium Warunkiem zaliczenia przedmiotu jest aktywny udział w zajęciach, uczestnictwo w dyskusjach oraz przygotowanie i przedstawienie prezentacji dotyczącej pracy dyplomowej (a przynajmniej jej części). Student, który uzyskał zaliczenie na 3,0: przedstawił prezentację oraz w sposób średnio zaangażowany uczestniczył w dyskusjach seminaryjnych. Student, który uzyskał zaliczenie na 4,0: przedstawił prezentację oraz w sposób zaangażowany uczestniczył w dyskusjach seminaryjnych. Student, który uzyskał zaliczenie na 5,0: przedstawił prezentację oraz w sposób bardzo zaangażowany uczestniczył w dyskusjach seminaryjnych.
Ocena końcowa Ocena końcowa jest oceną zaliczenia seminarium

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie