Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Mechatronika
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Informatyka i robotyka, Komputerowo wspomagane projektowanie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: Magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Mechaniki Stosowanej i Robotyki
Kod zajęć: 3080
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Informatyka i robotyka
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 P30 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Jacek S. Tutak
Terminy konsultacji koordynatora: środa 10-12 czwartek 8-10
Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest zapoznanie studenta z urządzeniami mechatronicznymi.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia zawiera informacje dotyczące budowy i obsługi urządzeń mechatronicznych.
1 | J. Giergiel, T. Buratowski, K. Kurc | Podstawy robotyki i mechatroniki. Część 1 Wprowadzenie do robotyki | KRiDM AGH, Kraków. | 2004 |
2 | H. Bodo, W. Gerth, K. Popp | Mechatronika – komponenty, metody, przykłady | PWN, Warszawa. | 2001 |
3 | A. Morecki | Podstawy robotyki | WNT Warszawa . | 1999 |
4 | Giergiel J., Kurc K. | Podstawy robotyki i mechatroniki. Część 2 Wprowadzenie do mechatroniki | KRiDM AGH, Kraków. | 2004 |
5 | Uhl T. (red.) | Wybrane problemy projektowania mechatronicznego | KRiDM AGH, Kraków . | 1999 |
6 | Giergiel J., Kurc K., Szybicki D | Mechatronika gąsienicowych robotów inspekcyjnych | OFICYNA WYDAWNICZA POLITECHNIKI RZESZOWSKIEJ,ISBN: 978-83-7199-963-1, s.1-212. | 2014 |
1 | Giergiel J., Kurc K | Podstawy robotyki i mechatroniki. Część 2. Wprowadzenie do mechatroniki | KRiDM AGH, Kraków. | 2004 |
2 | Uhl T. (red.) | Wybrane problemy projektowania mechatronicznego | KRiDM AGH, Kraków. | 1999 |
3 | Giergiel J., Kurc K., Szybicki D | Mechatronika gąsienicowych robotów inspekcyjnych | OFICYNA WYDAWNICZA POLITECHNIKI RZESZOWSKIEJ, s.1-212,ISBN: 978-83-7199-963-1. | 2014 |
1 | Miecielica M., Wiśniewski W | Komputerowe wspomaganie projektowania procesów technologicznych w praktyce | PWN-Mikom,Warszawa, ISBN 83-01-14604-4. | 2005 |
2 | Milella A., Di Paola D., Cicirelli G | Mechatronic Systems: Simulation Modeling and Control | Wyd. InTech 2010, Opublikowana On-line. | 2010 |
Wymagania formalne: Student zarejestrowany na semestr 2
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość z podstaw robotyki, sterowania, informatyki, mechaniki ogólnej, wytrzymałości materiałów, podstaw konstrukcji maszyn, mechatroniki.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność samokształcenia, i obsługi sprzętu komputerowego.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Rozumienie potrzeb ciągłego dokształcania się.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z PRK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Studenci podczas zajęć zdobywają pogłębioną wiedzę z zakresu budowy układów mechatronicznych. Zostają zapoznani z metodami projektowania współczesnych urządzeń mechatronicznych, narzędziami projektowania mechatronicznego oraz metodami wytwarzania komponentów urządzeń mechatronicznych.W ramach zajęć zaprezentowane oraz porównane zostają urządzenia mechatroniczne stosowane w różnych dziedzinach gos | Wykład realizowany z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, autorskich skryptów udostępnianych w sieci www. Projekty z prezentacją opisanych oraz przeanalizowanych urządzeń mechatronicznych Konsu | Wykłady , zaliczenie cz. ustna Projekty , prezentacja projektu |
K_W03+ K_W04+ |
P7S_WG |
02 | Po ukończeniu modułu student nabywa umiejętności projektowania oraz analizy układów mechatronicznych. Wie jak zaprojektowane, zbudowane oraz oprogramowane są urządzenia mechatroniczne wykorzystywane w różnych dziedzinach. | Wykład realizowany z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, autorskich skryptów udostępnianych w sieci www. Projekty z prezentacją opisanych oraz przeanalizowanych urządzeń mechatronicznych Konsu | Wykłady , zaliczenie cz. ustna Projekty , prezentacja projektu |
K_U05+ K_U06+ |
P7S_UO P7S_UW |
03 | Student nabywa umiejętności pracy zespołowej. Posiada wiedzę z zakresu oddziaływania urządzeń mechatronicznych na społeczność oraz środowisko. Potrafi ocenić zagrożenia i korzyści społeczne związane rozwojem urządzeń mechatronicznych. Nabywa umiejętności z zakresu BHP związane z użytkowaniem urządzeń mechatronicznych. | Wykład realizowany z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, autorskich skryptów udostępnianych w sieci www. Projekty z prezentacją opisanych oraz przeanalizowanych urządzeń mechatronicznych Konsu | Wykłady , zaliczenie cz. ustna Projekty , prezentacja projektu |
K_U08+ K_U11+ |
P7S_UW |
04 | posiada wiedzę na temat metod badawczych stosowanych w obszarze urządzeń mechatronicznych | Wykład realizowany z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, autorskich skryptów udostępnianych w sieci www. Projekty z prezentacją opisanych oraz przeanalizowanych urządzeń mechatronicznych Konsu | Wykłady , zaliczenie cz. ustna Projekty , prezentacja projektu |
K_U05+ |
P7S_UO |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W02 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK02 | W03-W04 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK03 | W05-W06 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK04 | W07-W08 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK05 | W09-W10 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK06 | W11-W12 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK07 | W13-W14 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK08 | W15-W16 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK09 | W17-W18 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK10 | W19-W20 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK11 | W21-W22 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK12 | W23-W24 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK13 | W25-W26 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK14 | W27-W28 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK15 | W29-W30 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK16 | P01-P30 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | |||
Zaliczenie (sem. 2) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie wykładu w formie ustnej obejmujące tematykę prezentowaną na wykładach. |
Projekt/Seminarium | Ocena projektu obejmującego przegląd wybranych typów urządzeń mechatronicznych, charakterystykę ich układów napędowych, zastosowanej elektroniki, napisanego oprogramowywania. Ocena wykonanej analizy sposobu wykonania elementów wybranego urządzenia mechatronicznego,przyjętych wniosków dotyczących możliwych zmian w budowie urządzania, możliwej rozbudowy i kierunków rozwoju. |
Ocena końcowa | Warunkiem uzyskania pozytywnej oceny z modułu jest otrzymanie pozytywnych ocen cząstkowych z wykładu oraz laboratorium. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie