Cykl kształcenia: 2019/2020
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Inżynieria mechaniczna dla przemysłu lotniczego
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: praktyczny
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Mechanika i budowa maszyn, Mechatronika, Silniki lotnicze
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów:
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Inżynierii Lotniczej i Kosmicznej
Kod zajęć: 12202
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Silniki lotnicze
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W28 C14 P14 / 4 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Robert Jakubowski
semestr 2: dr inż. Michał Kuźniar
Główny cel kształcenia: Zdobycie wiedzy z zakresu teorii silników lotniczych i maszyn wirnikowych
Ogólne informacje o zajęciach:
1 | Golec K | Silniki przepływowe | Politechnika Krakowska. | 1999 |
2 | Dzierżanowski P. i in. | Turbinowe silniki odrzutowe | WKŁ. | 1983 |
3 | Dżygadło Z. | Zespoły wirnikowe silników turbinowych | WKŁ. |
1 | Gieras M. | Obliczenia parametrów użytkowych lotniczych silników turbinowych | Skrypt PW. | 2013 |
1 | Balicki W. i in | Lotnicze silniki turbinowe, konstrukcja – eksploatacja – diagnostyka | BN IL. | 2010 |
Wymagania formalne: Spełnienie wymagań formalnych wynikających z realizacji toku studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Ukończony kurs inżynierski o profilu ogólnomechanicznym obejmującym zagadnienia związane z mechaniką płynów, aerodynamiką , mechaniką i termodynamiką
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność samokształcenia się, realizacji obliczeń w oparciu o środowisko Excel lub alternatywne, umiejętność logicznego myślenia
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Powinien posiadać kompetencje do przebywania w grupie, współpracy z grupą, komunikowania się oraz odpowiednią kulturę osobistą
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zasada pracy silnika turbinowego - omówienie rodzajów silnika, analiza obiegu, analiza osiągów, tendencje rozwojowe | W, C, P | test pisemny, |
K_W01++ K_W02+ K_U11+ |
P7SWGW1++ 01++ P7SWGW2+ 02+ P7SUWU11++ 11++ |
02 | Zasada pracy sprężarek i turbin w silnikach lotniczych | W, C, P | test pisemny |
K_W01++ K_U11+ |
P7SWGW1+ 01+ P7SUWU11+ 11+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W14, C01-C07 P01-P07 | MEK01 | |
2 | TK02 | W15-W22 | MEK02 | |
2 | TK03 | W23-W28 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
28.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
20.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
14.00 godz./sem. |
||
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
14.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
30.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 2) | |||
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
2.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Ćwiczenia/Lektorat | |
Projekt/Seminarium | |
Ocena końcowa | Średnia ważona z oceny poszczególnych modułów |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie