logo
Karta przedmiotu
logo

Marketing

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2018/2019

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)

Nazwa kierunku studiów: Logistyka

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Systemy transportowe, 2. Zarządzanie procesami logistycznymi, 3. Obsługa portów lotniczych

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Marketingu

Kod zajęć: 921

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 C15 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Joanna Wiażewicz

Terminy konsultacji koordynatora: Dyżury w semestrze zimowym 2021/2022 odbywają się w następujących terminach: tydzień A: pn., godz. 12.15-13.45 śr. 12.15-13.45 tydzień B: pn. 14.00-15.30 śr. 1

Imię i nazwisko koordynatora 2: prof. dr hab. Oleksandr Gugnin

Imię i nazwisko koordynatora 3: dr hab. prof. PRz Lucyna Witek

semestr 1: dr Tetyana Gugnina , termin konsultacji mgr Kinga Oszust

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: nabycie wiedzy z zakresu podstawowych pojęć związanych z marketingiem i z funkcjonowaniem organizacji na rynku, kształcenie umiejętności wykorzystania posiadanej wiedzy do rozwiązywania problemów organizacji związanych z działalnością marketingową

Ogólne informacje o zajęciach:

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 L. Garbarski (red.) Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania PWE. 2011
2 Ph.Kotler Marketing Dom Wydawniczy Rebis, Poznań. 2012
3 R. Nowacki, A. Nowacka Podstawy marketingu Difin. 2009

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne:

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu marketingu,zna poszczególne elementy marketingu mix

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: potrafi właściwie wykorzystać wiedzę teoretyczną do rozwiązywania problemów w zakresie marketingu

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: jest przygotowany do uczestniczenia w budowaniu strategii marketingowej oraz do samodzielnego zdobywania wiedzy, a także do postępowania etycznego w ramach wyznaczonej mu roli

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 zna koncpecję marketingu mix oraz rozumie rolę marketingu we wspólczesnej organizacji wykład, ćwiczenia problemowe kolokwium, zaliczenie cz. pisemna K_W02+
K_W15+
K_W19++
K_U01+
K_U17+
K_U18++
K_U24++
K_K01+
W01+
W02+
W06++
W07++
U02+++
U05+++
U07+++
K01+++
K06+++
02 zna proces postępowania konsumenta na rynku oraz potrafi scharakteryzować determinanty zachowań konsumentów na rynku wykład, ćwiczenia problemowe, studium przypadku kolokwium, zaliczenie cz. pisemna K_W19+++
K_U24++
K_K03+
W01+
W02+
W07+
U02++
U07+++
K06++
T1A_K3+++
03 potrafi przeprowadzić segmentację rynku, zna proces wyboru rynku docelowego wykład, ćwiczenia problemowe, studium przypadku, projekt zespołowy prezentacja projektu, kolokwium, zaliczenie cz. pisemna K_W02+
K_W19++
K_U01++
K_K02+++
K_K06+
W01+
W02+
W06++
W07+
U05++
U07++
K06++
T1A_K3+++
04 posiada umiejętność praktycznego kształtowania poszczególnych instrumentów marketingu mix oraz stosowania reguł marketingu w przedsiębiorstwach wykład, projekt indywidualny, studium przypadku, ćwiczenia problemowe prezentacja projektu, zaliczenie cz. pisemna K_W16++
K_U01++
K_U17+
K_U24+
K_K01+
K_K03++
W06++
W07+
U02+++
U05++
U07+++
K01++
K06++
T1A_K3+

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
1 TK01 Pojęcie i struktura marketingu. Marketing a cele działania organizacji. Orientacje biznesowe w działalności przedsiębiorstwa. Marketing a otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa. Marketing mix. Kierunki rozwoju współczesnego marketingu. Specyficzne obszary stosowania marketingu. Marketing w sferze usług. Marketing w sferze organizacji non profit. Marketing społeczny. W01, W02, C01 MEK01
1 TK02 Badania marketingowe. Postępowanie nabywców na rynku. Segmentacja rynku i wybór rynku docelowego. W02, W03, C02 MEK02 MEK03
1 TK03 Miejsce i funkcje produktu w marketingu. Kształtowanie funkcji opakowania i oznakowania produktu. Kształtowanie strategii marki. Regulowanie cyklu życia produktu. Wprowadzenie na rynek nowych produktów. C03, C04 MEK01 MEK04
1 TK04 Miejsce i funkcje cen w marketingu. Strategie cenowe. Zależności pomiędzy cena a jakością produktu. Downsizing jako instrument polityki produktowo-cenowej. Zmiany i róznicowanie cen. Polityka rabatowa. C05, C06 MEK01 MEK04
1 TK05 Pojęcie i funkcje dystrybucji. Rodzaje dystrybucji. Rodzaje i struktura kanałów dystrybucji. Pośrednicy handlowi w kanałach dystrybucji. Zasady i procedury wyboru kanałów dystrybucji. Fizyczny przepływ towarów. Współpraca i konflikty w kanałach dystrybucji. W5 MEK01 MEK04
1 TK06 Zintegrowany proces komunikacji marketingowej. Instrumenty promocji mix. Funkcje i strategie promocji. Formy reklamy. Budowa przekazu reklamowego. Promocja sprzedaży i jej narzędzia. Sprzedaż osobista. Public relations i sponsoring. Nowoczesne i niestandardowe formy promocji. W6, C07 MEK01 MEK03 MEK04
1 TK07 Zaliczenie z wykładów W7 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 1) Przygotowanie do kolokwium: 2.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 1.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 4.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) Przygotowanie do ćwiczeń: 4.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 1.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 1.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 1) Przygotowanie do konsultacji: 1.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 4.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 1) Przygotowanie do zaliczenia: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład zaliczenie w formie pisemnej
Ćwiczenia/Lektorat aktywność i praca na ćwiczeniach - ustalone przez osoby prowadzące ćwiczenia, ocena z zaliczenia jest brana pod uwagę przy wystawianiu oceny końcowej
Ocena końcowa ocena z zaliczenia z wykładu oraz z ćwiczeń

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: tak

1 A. Cholewa-Wójcik; M. Jarossová; A. Kawecka; J. Wiażewicz Analysis of health warning signs on alcoholic beverage packaging using the eye-tracking method 2024
2 W. Kuźniar; L. Witek Green Purchase Behaviour Gap: The Effect of Past Behaviour on Green Food Product Purchase Intentions among Individual Consumers 2024
3 A. Andrejovska; A. Korombel; W. Kuźniar; L. Witek Green marketing: perceived green purchase control and its role in explaining green purchase intentions: the emerging market perspective 2023
4 A. Cholewa-Wójcik; J. Wiażewicz Współczesne wyzwania nauki i biznesu w turbulentnym otoczeniu 2023
5 G. Kędzia; I. Staniec; L. Witek Towards sustainable purchase: the effect of social responsibility, innovativeness and knowledge of natural cosmetics purchasing consumers’ intentions 2023
6 K. Chudy-Laskowska; B. Kusz; D. Kusz; P. Ostyńska; A. Walenia; L. Witek The Effect of COVID-19 on Food Consumers’ Channel Purchasing Behaviors: An Empirical Study from Poland 2023
7 L. Witek Ekoetykietowanie i jego rola w rozwoju zachowań nabywczych na rynku produktów ekologicznych 2021
8 L. Witek Niespójność między postawami a zachowaniem nabywców na rynku produktów ekologicznych 2021
9 L. Witek Winiarstwo organiczne 2021
10 W. Kuźniar; L. Witek Green Purchase Behavior: The Effectiveness of Sociodemographic Variables for Explaining Green Purchases in Emerging Market 2021
11 W. Kuźniar; T. Surmacz; B. Wierzbiński; L. Witek The Role of the Ecological Awareness and the Influence on Food Preferences in Shaping Pro-Ecological Behavior of Young Consumers 2021
12 L. Witek Green Marketing: The Environmentally-Friendly Attributes of Products and Decision to Purchase 2020
13 K. Szalonka; L. Witek Ocena satysfakcji pracowników handlu detalicznego w kontekście koncepcji Work-Life Balance 2019
14 L. Witek Attitude-Behaviour Gap Among Polish Consumers Regarding Green Purchases 2019
15 L. Witek Zachowania nabywców wobec produktów ekologicznych: determinanty, model i implikacje dla marketingu 2019