logo
Karta przedmiotu
logo

Marketing doświadczeń

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2018/2019

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 2. Zarządzanie jakością, 3 Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 1229

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 3 Nowoczesny marketing

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W15 C15 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Agnieszka Zielińska

Terminy konsultacji koordynatora: poniedziałek 10.30-12.00 oraz środa 12.00-14.30 (zdalnie, e-mail: agnieszka.zielinska@prz.edu.pl)

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Wiedza na temat zasad, możliwości i efektów zastosowania marketingu doświadczeń przez współczesne firmy.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów wybieralnych w semestrze szóstym.

Inne: Czasopismo internetowe "Nowy Marketing" https://nowymarketing.pl/

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 M. Boguszewicz – Kreft Marketing doświadczeń. Jak poruszyć zmysły, zaangażować emocje, zdobyć lojalność klientów? CEDEWU. 2020
2 D. Dziewanowska, A. Kacprzak Marketing doświadczeń. Geneza i rozwój Wydawnictwo Naukowe PWN S.A. . 2013
3 K. Wojciechowska Customer Experience Management Helion, Gliwice. 2020
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 M. Boguszewicz – Kreft Marketing doświadczeń. Jak poruszyć zmysły, zaangażować emocje, zdobyć lojalność klientów? CEDEWU. 2020
2 I. Skowronek Marketing doświadczeń : od doświadczeń klienta do wizerunku firmy Poltext. 2012
3 K. Wojciechowska Customer Experience Management Helion, Gliwice. 2020
Literatura do samodzielnego studiowania
1 A. Kacprzak Marketing doświadczeń w Internecie Wydawnictwo Beck. 2017

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Znajomość podstawowych zasad i narzędzi marketingowej działalności współczesnych firm.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność scharakteryzowania wraz z podaniem aktualnych przykładów, zastosowania nowoczesnych koncepcji marketingowych stosowanych przez współczesne przedsiębiorstwa.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy grupowej w obszarze kreowania nowoczesnych rozwiązań marketingowych.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Zna możliwości zastosowania zróżnicowanych narzędzi marketingu doświadczeń. wykład multimedialny/wykład, ćwiczenia/projekt zespołowy pisemna forma zaliczenia przedmiotu oraz prezentacja projektu zespołowego K_W04++
K_W05+
K_W16+
S1A_W04+
S1A_W06+
02 Zna cechy współczesnego konsumenta oraz rozumie istotę, miejsce we współczesnym marketingu i sposoby oddziaływania na niego narzędzi marketingu doświadczeń. wykład multimedialny/wykład ćwiczenia/projekt zespołowy pisemna forma zaliczenia przedmiotu, prezentacja projektu zespołowego K_W04++
K_W05++
K_W17++
S1A_W04++
S1A_W06+
03 Potrafi poddać analizie aktywność marketingową przedsiębiorstw stosujących marketing doświadczeń. wykład multimedialny ćwiczenia praktyczne/case study projekt zespołowy aktywnośc na zajęciach, pisemna forma zaliczenia przedmiotu oraz prezentacja projektu zespołowego K_U06++
K_U07+++
K_U10++
S1A_U02++
S1A_U03++
S1A_U07++
04 Zna przykłady polskich i zagranicznych firm stosujących marketing doświadczeń. wykład multimedialny, ćwiczenia / projekt zespołowy zaliczenie - część pisemna, prezentacja projektu zespołowego K_W04+
K_W05++
K_W16+
S1A_W04+
S1A_W06+
05 Posiada umiejętność współpracy w grupie w kontekście działań w obszarze marketingu doświadczeń. projekt zespołowy prezentacja projektu K_U10++
K_K01++
K_K05++
K_K06+++
S1A_U02+
S1A_K05++
S1A_K06++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Cechy współczesnego konsumenta jako podstawa stosowania marketingu doświadczeń. W01, W02, C01, C02 MEK02
6 TK02 Terminy i koncepcje marketingowe powiązane z marketingiem doświadczeń. W02, W03, C02, C03 MEK02
6 TK03 Istota i narzędzia marketingu doświadczeń wykorzystywane w oddziaływaniu na współczesnego konsumenta. W04, W05, W06, C04, C05, C06 MEK02 MEK04
6 TK04 Narzędzia marketingu doświadczeń mające na celu określone reakcje zmysłowe a postawy i zachowania rynkowe konsumentów W07, W08, W09, C07, C08 MEK03 MEK04
6 TK05 Narzędzie i działania firm z obszaru marketingu doświadczeń mające na celu angażowanie konsumenta W10, W11, W 12, C09, C10, C11 MEK03 MEK04
6 TK06 Analiza porównawcza narzędzi i efektów (reakcje i zachowania konsumentów oraz pozycja konkurencyjna firm) marketingu doświadczeń W13, W14 MEK01 MEK04
6 TK07 Narzędzia marketingu doświadczeń wybranych firm oraz studenckie propozycje nowych rozwiązań w tym obszarze C12, C13, C14, C15 MEK04 MEK05
6 TK08 Wnioski i konkluzje wynikające z analizowanych treści przedmiotu, studenckich prezentacji oraz zaliczenie pisemne. W15, C15 MEK01 MEK02 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 6) Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 2.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 4.00 godz./sem.
Inne: 3.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Przygotowanie do ćwiczeń: 2.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 2.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6)
Zaliczenie (sem. 6)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Zaliczenie pisemne
Ćwiczenia/Lektorat Ocena na podstawie oceny z projektu grupowego, prezentacji projektu oraz aktywności na zajęciach.
Ocena końcowa Ocena końcowa jest wyliczana jako średnia arytmetyczna ocen z zaliczenia pisemnego i oceny z ćwiczeń.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie