logo
Karta przedmiotu
logo

Marketing

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2018/2019

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 2. Zarządzanie jakością, 3 Nowoczesny marketing, 4. Zarządzanie projektami, 5. Zarządzanie międzynarodowe

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 1227

Status zajęć: obowiązkowy dla programu 3 Nowoczesny marketing

Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 C30 / 6 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Joanna Wiażewicz

Terminy konsultacji koordynatora: wtorek godz. 12.00-13.30 czwartek tydzień A 8.45-10.15 środa tydzień B 10.30-12.00

semestr 2: dr Tetyana Gugnina , termin konsultacji Środa 14.30 - 15.30 Czwartek 14.30 - 15.30

semestr 2: prof. dr hab. Oleksandr Gugnin

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: nabycie wiedzy z zakresu podstawowych pojęć związanych z marketingiem i z funkcjonowaniem organizacji na rynku, kształcenie umiejętności wykorzystania posiadanej wiedzy do rozwiązywania problemów organizacji związanych z działalnością marketingową

Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot należy do grupy obowiązkowych dla studentów drugiego semestru

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 L. Garbarski (red.) Marketing. Kluczowe pojęcia i praktyczne zastosowania PWE. 2011
2 G.Mazurek E-Marketing Poltext, Warszawa . 2018
3 Ph. Kotler, K. L. Keller Marketing Dom Wydawniczy Rebis, Poznań. 2012
4 Ph. Kotler, G. Armstrong Marketing: wprowadzenie Wydawnictwo: Nieoczywiste, Piaseczno. 2016
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 R. Nowacki, A. Nowacka Podstawy marketingu Warszawa, Wyd. Difin. 2012
2 E.Michalski Marketing: podręcznik akademicki Wyd. Naukowe PWN. 2014
3 G.Mazurek E-Marketing Poltext, Warszawa. 2018
Literatura do samodzielnego studiowania
1 P.Waniowski, D.Sobotkiewicz, M.Daszkiewicz Marketing. Teoria i praktyka Warszawa, Wyd. Placet. 2010

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: wyjaśnia podstawowe pojęcia z zakresu ekonomii oraz podstaw zarządzania

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: potrafi właściwie wykorzystać wiedzę teoretyczną do rozwiązywania problemów w zakresie marketingu

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: jest przygotowany do uczestniczenia w budowaniu strategii marketingowej oraz do samodzielnego zdobywania wiedzy, a także do postępowania etycznego w ramach wyznaczonej mu roli

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 zna koncpecje marketingu mix oraz rozumie rolę marketingu we wspólczesnej organizacji wykład, ćwiczenia problemowe kolokwium, zaliczenie cz. pisemna
02 zna proces postępowania konsumenta na rynku oraz potrafi scharakteryzować determinanty zachowań konsumentów na rynku wykład, ćwiczenia problemowe, studium przypadku kolokwium, zaliczenie cz. pisemna
03 potrafi przeprowadzić segmentację rynku, zna proces wyboru rynku docelowego wykład, ćwiczenia problemowe, studium przypadku, zadania praktyczne kolokwium, zaliczenie cz. pisemna
04 posiada umiejętność praktycznego kształtowania poszczególnych instrumentów marketingu mix oraz stosowania reguł marketingu w przedsiębiorstwach wykład, studium przypadku, ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. pisemna

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
2 TK01 Pojęcie i struktura marketingu. Marketing jako filozofia biznesu. Marketing a cele działania organizacji. Orientacje biznesowe w działalności przedsiębiorstwa. Marketing a otoczenie rynkowe przedsiębiorstwa. Marketing mix. Kierunki rozwoju współczesnego marketingu. Specyficzne obszary stosowania marketingu. Marketing w sferze usług. Marketing w sferze organizacji non profit. Marketing społeczny. W01-W06, C01-C06 MEK01
2 TK02 Badania marketingowe. Postępowanie nabywców na rynku. Segmentacja rynku i wybór rynku docelowego. W07-W12, C07- C12 MEK02 MEK03
2 TK03 Miejsce i funkcje produktu w marketingu. Kształtowanie funkcji opakowania i oznakowania produktu. Kształtowanie strategii marki. Regulowanie cyklu życia produktu. Wprowadzenie na rynek nowych produktów. W13-W16, C13- C16 MEK01 MEK04
2 TK04 Miejsce i funkcje cen w marketingu. Strategie cenowe. Zależności pomiędzy cena a jakością produktu. Downsizing jako instrument polityki produktowo-cenowej. Zmiany i róznicowanie cen. Polityka rabatowa. W17-W20, C17-C-20 MEK01 MEK04
2 TK05 Pojęcie i funkcje dystrybucji. Rodzaje dystrybucji. Rodzaje i struktura kanałów dystrybucji. Pośrednicy handlowi w kanałach dystrybucji. Zasady i procedury wyboru kanałów dystrybucji. Fizyczny przepływ towarów. Współpraca i konflikty w kanałach dystrybucji. W21-W-24, C21-C-24 MEK01 MEK04
2 TK06 Zintegrowany proces komunikacji marketingowej. Instrumenty promocji mix. Funkcje i strategie promocji. Formy promocji. Budowa przekazu reklamowego. Promocja sprzedaży i jej narzędzia. Sprzedaż osobista. Public relations i sponsoring. Nowoczesne i niestandardowe formy promocji. W25- W28, C25-C28 MEK01 MEK03 MEK04
2 TK07 Wykład podsumowujący. Zaliczenie pisemne. W29-30; C29-C30 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 2) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 10.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 4.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) Przygotowanie do ćwiczeń: 15.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 16.00 godz./sem.
Inne: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 10.00 godz./sem.
Inne: 3.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 2)
Egzamin (sem. 2) Przygotowanie do egzaminu: 25.00 godz./sem.
Egzamin pisemny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład zaliczenie w formie pisemnej
Ćwiczenia/Lektorat aktywność i praca na ćwiczeniach - ustalone przez osoby prowadzące ćwiczenia, ocena z zaliczenia jest brana pod uwagę przy wystawianiu oceny końcowej
Ocena końcowa ocena z zaliczenia, z wykładu oraz z ćwiczeń

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie