Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: nie dotyczy
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 7981
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Rzeczoznawstwo samochodowe
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 L15 P15 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Janusz Lubas
Terminy konsultacji koordynatora: wtorek 12.45-13.45 Czwartek 11-12
semestr 2: dr inż. Paweł Wojewoda
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności w opracowaniu oceny stanu technicznego samochodu
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 2 semestru specjalności Rzeczoznawstwo samochodowe
1 | Tylicki H., Żółtowski B. | Genezowanie stanu maszyn | Wydawnictwo Naukowe Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom . | 2012 |
2 | Żółtowski B., Łukasiewicz M., Kołaczyński T. | Techniki informatyczne w badaniach stanu maszyn | Wydawnictwo Uczelniane Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego, Bydgoszcz. | 2012 |
3 | Krawczuk M. | Monitorowanie stanu technicznego konstrukcji i ocena jej żywotności | Polska Akademia Nauk. Instytut Maszyn Przepływowych im. Roberta Szewalskiego. Instytut Technologii . | 2012 |
4 | Reński A. | Bezpieczeństwo czynne samochodu: zawieszenia oraz układy hamulcowe i kierownicze | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa. | 2011 |
5 | Gustof P. | Badania techniczne z diagnostyką pojazdów samochodowych | Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice. | 2013 |
6 | Kozłowski M. (Red.) | Budowa i eksploatacja pojazdów. Cz. 2, Obsługa, diagnostyka i naprawa zespołów i podzespołów | Raven Media, Wrocław. | 2012 |
1 | Jacyna M. | Modelowanie i ocena systemów transportowych | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa. | 2009 |
2 | Szala J., Boroński D. | Ocena stanu zmęczenia materiału w diagnostyce maszyn i urządzeń | Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji PIB, Uniwersytet Technologiczno-Przyrodniczy im. J.J.. | 2008 |
3 | Wicher J. | Bezpieczeństwo samochodów i ruchu drogowego | WKiŁ, Warszawa. | 2012 |
4 | Kubiak P., Zalewski M. | Pracownia diagnostyki pojazdów samochodowych | WKiŁ, Warszawa. | 2012 |
5 | Sitek K., Syta S. | Badania stanowiskowe i diagnostyka | WKiŁ, Warszawa. | 2011 |
6 | Boruta G., Piętak A. | Mechatronika samochodu: układy bezpieczeństwa czynnego i biernego | Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn. | 2012 |
Wymagania formalne: Rejestracja na 2 semestr specjalności
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada wiedzę pogłębioną z zakresu technologii i organizacji oceny stanu technicznego samochodu | Wykład, laboratorium, projekt | egzamin pisemny, sprawozdanie z projektu, prezentacja projektu, |
K_W05++ |
W05+ |
02 | Potrafi opracować harmonogram i proces technologiczny naprawy, umiejętności prowadzenia badań naukowych | Wykład, laboratorium, projekt | Sprawozdanie z projektu, prezentacja projektu |
K_W06++ |
W08+ W10++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W08, L01-L08, P01-P06 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
30.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | |||
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. Egzamin ustny: 1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny ocenia stopień osiągnięcia MEKO1 i MEKO2. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie laboratorium i projektu. ocenę dostateczną uzyskuje student, który z części sprawdzającej wiedzę, uzyska 50-70% punktów, ocenę dobry 71-90% punktów, ocenę bardzo dobry powyżej 90% punktów. |
Laboratorium | Zaliczenie laboratorium następuje na podstawie: aktywnego udziału w zajęciach, wykonania wymaganych zadań, opracowania wyników w formie sprawozdań, pozytywnych ustnych odpowiedzi z zakresu laboratorium obejmujących weryfikacje MEK01 i MEK02. Na ocenę 5 umie określić zakres badanych parametrów technicznych pojazdu w celu określenia jego stanu technicznego, na ocenę 4 umie określić parametry stanu technicznego pojazdu, na ocenę 3 umie wybrać technologie naprawy. |
Projekt/Seminarium | Wykonanie zadania projektowego weryfikującego realizację efektów modułowych: MEK01, MEK02, Na ocenę 5 potrafi wyznaczyć rzeczywiste wielkości parametrów określających stan techniczny pojazdu, na ocenę 4 potrafi wyznaczyć stan techniczny pojazdu o wybrane parametry techniczne, na ocenę 3 potrafi opracować proces naprawy. |
Ocena końcowa | Ocena końcowa MEK01 i MEK02 - 60% oceny z egzaminu pisemnego, 20% oceny z laboratorium i 20 % oceny z zajęć projektowych.Przyjmuje się następujące przeliczenie uzyskanej średniej ważonej na ocenę końcową: 3,000 ÷ 3,399 dst; 3,400 ÷ 3,799 +dst; 3,800 ÷ 4,199 db; 4,200 ÷ 4,599 +db; 4,600 ÷ 5,000 bdb. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Hadło; D. Konieczny; J. Lubas; W. Szczypinski-Sala; A. Tomala | Tribological Properties of a Sliding Joint with an a-C:H:W Coating under Lubrication Conditions with PAO8 Oil and the Addition of 2% MoS2 Nanoparticles | 2024 |
2 | J. Drop; J. Lubas; E. Zielińska | Branża przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych w Polsce | 2022 |
3 | K. Hadło; J. Lubas | Tribological properties of the friction pair with a-C:H coating under the conditions of lubrication with 10W40 biodegradable engine oil | 2022 |
4 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; J. Lubas | Effect of temperature on tribological properties of 1-butanol–diesel fuel blends-Preliminary experimental study using the HFRR method | 2021 |
5 | J. Lubas; J. Mikoś; E. Zielińska | Kryteria ewidencjonowania czasu pracy kierowcy | 2020 |
6 | J. Lubas; K. Miernik; W. Szczypiński-Sala; P. Woś; E. Zielińska | Experimental Analysis of Tribological Processes in Friction Pairs with Laser Borided Elements Lubricated with Engine Oils | 2020 |
7 | J. Lubas; W. Szczypiński-Sala | Tribological characteristic of a ring seal with graphite filler | 2020 |
8 | K. Dudek; J. Lubas; W. Szczypiński-Sala | Influence of laser boriding on the friction and wear of sliding couples with bearing alloys | 2020 |
9 | A. Jaworski; K. Lejda; J. Lubas; M. Mądziel | Comparison of exhaust emission from Euro 3 and Euro 6 motor vehicles fueled with petrol and LPG based real driving conditions | 2019 |
10 | J. Lubas; W. Szczypiński-Sala; A. Tomala | Tribological Properties of a Rubber Seal Under Operation With Oil Containing MoS2 Nanoparticles | 2019 |