Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Zarządzanie bezpieczeństwem, 3. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 4. Profesjonalny menedżer, 5. Zarządzanie zespołem projektowym, 7. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych
Kod zajęć: 1609
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / C15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Ryszard Klamut
Terminy konsultacji koordynatora: ŚRODA t. A - 14.15 - 15.45 CZWARTEK t. A - 14.15 - 15.45 ŚRODA t. B - 8.30 - 10.30 CZWARTEK t. B - 14.15 - 15.45 KONSULTACJE - TEAMS. KOD: qg6av0j.
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Justyna Stecko
Główny cel kształcenia: Zdobycie wiedzy dotyczącej funkcjonowania człowieka w warunkach działania organizacji i kształtowanie kompetencji psychologicznych w obszarze tworzenia efektywnych działań własnych i innych ludzi
Ogólne informacje o zajęciach: Studenci zdobywają wiedzę z zakresu psychologii mającą znaczenie w procesie zarządzania organizacją, zwłaszcza innymi ludźmi oraz kompetencje w korzystaniu z przekazywanej wiedzy
1 | Kenrick D. T., Neuberg S. L., Cialdini R. B. | Psychologia społeczna | Gdańsk: GWP. | 2006 |
2 | Doliński, D., Strelau. J. (red.) | Psychologia: podręcznik akademicki | Gdańsk: GWP. | 2008 |
1 | Aronson E., Wilson T., Akert E. | Psychologia społeczna – serce i umysł | Poznań: Zysk i S-ka Wydawnictwo. | 2007 |
2 | Nęcka E. | Psychologia twórczości | Gdańsk: GWP. | 2002 |
1 | Bartkowiak G. | Psychologia zarządzania | Zielona Góra: ZCO. | 2003 |
Wymagania formalne: Zgodnie z Regulaminem studiów Politechniki Rzeszowskiej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Wiedza zdobyta w ramach zajęć Psychologia na studiach pierwszego stopnia na kierunku Zarządzanie
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętności zdobyte w ramach zajęć Psychologia na studiach pierwszego stopnia na kierunku Zarządzanie
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Kompetencje społeczne zdobyte w ramach zajęć Psychologia na studiach pierwszego stopnia na kierunku Zarządzanie
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna znaczenie mechanizmów psychologicznych w funkcjonowaniu organizacją | wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_W01++ K_W04+++ |
W01++ W04+++ W08++ |
02 | Zdobył możliwość poznania własnych potencjalności i potencjalności pracowników organizacji | wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_W05+++ K_K03++ |
W04+++ W05++ W06++ K02+++ |
03 | Potrafi dostrzec istnienie procesów grupowych w zespołach ludzi i próbuje wykorzystać je do podniesienia efektywności organizacji | wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_K02+++ |
K02+++ K07+++ |
04 | Zdaje sobie sprawę z istnienia złożonych procesów motywacyjnych | wykład multimedialny, gra dydaktyczna | zaliczenie cz. pisemna |
K_W05+++ K_K01++ |
W04+++ W05++ W06++ K02++ |
05 | Zapoznał się z problematyką twórczości i rozumie jej znaczenie w funkcjonowaniu organizacją | studium przypadku, ćwiczenia problemowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_U03++ K_K02++ |
U03++ U06+ K02++ K07+++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | C1, C2 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK02 | C3 | MEK02 | |
1 | TK03 | C4 | MEK03 MEK04 | |
1 | TK04 | C5 | MEK04 | |
1 | TK05 | C6 | MEK03 MEK05 | |
1 | TK06 | C6 | MEK01 MEK03 | |
1 | TK07 | C7 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK05 | |
1 | TK08 | C7 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
12.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 1) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. Inne: 10.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | Test pisemny z tematyki zajęć, a także aktywność w czasie zajęć, napisanie recenzji artykułu naukowego |
Ocena końcowa | Ocena z kolokwium pisemnego z materiału omawianego na ćwiczeniach |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Sobkowiak; J. Stecko | Kierunki rozwoju współczesnego zarządzania w nauce i biznesie | 2024 |
2 | R. Klamut; M. Tatala; C. Timoszyk-Tomczak | Personal Aspects of Religiosity and Civic Engagement: The Mediating Role of Prayer | 2024 |
3 | B. Fura; M. Hajduk-Stelmachowicz; R. Sroufe; J. Stecko | A differentiation of the benefits of ISO 14001 adoption in manufacturing companies | 2023 |
4 | R. Klamut | Different values as the predictors of various forms of civic engagement. The Polish case | 2023 |
5 | R. Klamut; A. Sołtys; J. Stecko | Religious aspect of human social activity: is this already past? | 2023 |
6 | J. Stecko | CSR a zaufanie społeczne - analiza wybranych aspektów w kontekście przemian społecznych | 2022 |
7 | K. Jaworski; J. Stecko; W. Wojtyła | Homo pandemicus – homo solitariu : Symptoms of pandemic loneliness among Polish Catholics | 2022 |
8 | A. Delekta; E. Moczuk; A. Polakiewicz; J. Stecko | School safety and the prevention of dysfunctional behaviors of young people in poland – the case study of school students from the city of Rzeszów | 2021 |
9 | J. Stecko | Psychologiczno-społeczne aspekty pandemii Covid-19 | 2021 |
10 | A. Delekta; J. Stecko | Family tourism and its influence on students\' behaviours as tourists | 2020 |
11 | J. Stecko | Etyczne aspekty odpowiedzialności w kontekście CSV | 2020 |
12 | J. Stecko | Etyczne i społeczne aspekty odpowiedzialności - analiza wybranych zagadnień | 2020 |
13 | J. Stecko | Odpowiedzialnośc społeczeństwa XXI wieku a CSR | 2020 |
14 | J. Stecko | Review of the book by W. Julian Korab-Karpowicz, Social Harmony or Principles of a Happy Society (Harmonia społeczna czyli zasady szczęśliwego społeczeństwa). Publisher: PIW, Warsaw 2017, p. 233, ISBN 978-83-06-03415-8 | 2020 |
15 | K. Oszust; J. Stecko | Theoretical aspects of consumer behaviour together with an analysis of trends in modern consumer behaviour | 2020 |
16 | R. Klamut | Znaczenie identyfikacji narodowej i legitymizacji systemu w podejmowaniu różnego rodzaju aktywności obywatelskiej w grupie młodych dorosłych | 2020 |
17 | J. Stecko | A contemporary attempt to look at animals ethically in the context of Witold Koehler\'s deliberations | 2019 |
18 | J. Stecko | Applied ethics, i.e. the issue of norms and values in the choices of everyday life | 2019 |
19 | J. Stecko | \"Wystarczy zrobic niewiele, by zrobiło się wiele\", czyli czym jest etyka Solidarności | 2019 |
20 | M. Krzysztofiński; G. Ostasz; J. Stecko | O solidarności wielką i małą literą pisanej | 2019 |
21 | R. Klamut | Dwuczynnikowy model doświadczania bezpieczeństwa-założenia teoretyczne i empiryczna weryfikacja: kwestionariusz doświadczania bezpieczeństwa | 2019 |