Cykl kształcenia: 2017/2018
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie
Obszar kształcenia: nauki społeczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Zarządzanie bezpieczeństwem, 3. Start-up - kreowanie innowacyjnego biznesu, 4. Profesjonalny menedżer, 5. Zarządzanie zespołem projektowym, 7. Komunikacja w biznesie
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Przedsiębiorczości, Zarządzania i Ekoinnowacyjności
Kod zajęć: 1591
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W30 C15 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Leszek Woźniak
Terminy konsultacji koordynatora: poniedziałek 14:00-15:30, środa 10:30-12:00
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Iwona Oleniuch
Terminy konsultacji koordynatora: zgodnie z informacjami podanymi w zakładce "Konsultacje" na stronie domowej wykładowcy.
Główny cel kształcenia: Wyposażenie Studenta w wiedzę o klasycznych i współczesnych koncepcjach zarządzania oraz w umiejętność ich stosowania w zarządzaniu przedsiębiorstwem.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł obejmuje koncepcje zarówno klasyczne, jak i współczesne, prezentowane zgodnie z ich ewolucją i znaczeniem dla zarządzania przedsiębiorstwem.
Materiały dydaktyczne: Materiały dydaktyczne Student otrzymuje podczas zajęć lub pobiera ze strony domowej prowadzącego.
1 | Chan Kim W., Mauborgne R. | Strategia błękitnego oceanu | Wyd. MT Biznes, Warszawa. | 2015 |
2 | Czerska M., Szpitter A.A. | Koncepcje zarządzania. Podręcznik akademicki | C.H. Beck, Warszawa. | 2010 |
3 | Hopej M. (red.), Kral Z. (red.) | Współczesne metody zarządzania w teorii i praktyce | Ofic. Wyd. Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. | 2011 |
4 | Lendzion J. P., Stankiewicz-Mróz A. | Wprowadzenie do organizacji i zarządzania | Oficyna Ekonomiczna, Kraków. | 2005 |
5 | Kostera M., Glinka B. (red.) | Nowe kierunki w organizacji i zarządzaniu | Wolters Kluwer Polska, Warszawa. | 2012 |
6 | Krupski R. (red.) | Zarządzanie przedsiębiorstwem w turbulentnym otoczeniu | PWE, Warszawa. | 2005 |
7 | Szymańska K. (red. nauk.) | Kompendium metod i technik zarządzania. Teoria i ćwiczenia | Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa. | 2015 |
8 | Wojtysiak-Kotlarski M. | Teoria przedsiębiorstwa a koncepcje zarządzania i praktyka biznesu | Oficyna Wyd. SGH w Warszawie, Warszawa. | 2011 |
1 | Jak do wykładu oraz artykuły problemowe udostępniane przez prowadzącego | . |
1 | Jak do wykładu oraz artykuły problemowe udostępniane przez prowadzącego | . |
Wymagania formalne: Zgodnie z regulaminem studiów PRz
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student rozumie rolę i znaczenie przedsiębiorstwa jako podmiotu gospodarki rynkowej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy, syntezy i wnioskowania.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Zdolność do pracy indywidualnej i zespołowej, prowadzenia merytorycznej dyskusji i argumentacji, wysoka kultura osobista, szacunek do kolegów w grupie i prowadzącego zajęcia.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Rozróżnia poszczególne koncepcje | Wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna | zaliczenie pisemne, egzamin pisemny |
K_W01++ K_W05++ K_W07+ K_U03+ K_K01+ |
W01++ W06+ W07+++ U02++ U07++ K01++ |
02 | Potrafi opisać ewolucję koncepcji w czasie | Wykład multimedialny | egzamin pisemny |
K_W05+ K_W07+ K_K06+ |
W01++ W06++ W07+ K06+ |
03 | Potrafi wskazać czynniki determinujące stosowanie poszczególnych koncepcji zarządzania | Wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna | zaliczenie pisemne, egzamin pisemny |
K_W07++ K_U03+ K_K06+ |
W01++ W06+ W07+++ U02++ U07++ K06++ |
04 | Potrafi wskazać najbardziej efektywne koncepcje dla danych uwarunkowań | Wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna | zaliczenie pisemne, egzamin pisemny |
K_U01+++ K_U02++ K_U07+ |
U02+++ U06++ U07++ |
05 | Potrafi scharakteryzować proces implementacji poszczególnych koncepcji | Wykład multimedialny, ćwiczenia problemowe, dyskusja dydaktyczna | zaliczenie pisemne, egzamin pisemny |
K_W05+ K_U02++ K_U03+ K_K06++ |
W06++ U02+++ U07++ K06++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01, C01 | ||
1 | TK02 | W02 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK03 | W03-W05 | MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05 | |
1 | TK04 | W06-W07 | MEK01 MEK03 MEK04 MEK05 | |
1 | TK05 | W08-W15 | MEK01 MEK03 MEK04 MEK05 | |
1 | TK06 | C02 | MEK01 MEK03 MEK04 MEK05 | |
1 | TK07 | C03 | MEK01 MEK03 MEK04 MEK05 | |
1 | TK08 | C04 | MEK01 MEK03 MEK04 MEK05 | |
1 | TK09 | C05 | MEK01 MEK03 MEK04 MEK05 | |
1 | TK10 | C06 | MEK01 MEK03 MEK04 MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
40.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 1) | |||
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
30.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocenie podlega obecność na wykładach, ewentualna aktywność w zajęciach oraz egzamin pisemny z treści omawianych na wykładach. |
Ćwiczenia/Lektorat | Ocenie podlega obecność na ćwiczeniach, aktywność na zajęciach (branie udziału w dyskusji, jakość przygotowania do zajęć, treść wypowiedzi, częstotliwość zabierania głosu) i kolokwium pisemne z treści omawianych na ćwiczeniach. |
Ocena końcowa | Ocenę końcową stanowi średnia arytmetyczna oceny z wykładu i oceny z ćwiczeń. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie