Cykl kształcenia: 2016/2017
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania (logistyka)
Nazwa kierunku studiów: Logistyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie transportem w logistyce, 2. Logistyka dystrybucji i handlu, 3. Logistyka służb mundurowych, 4. Logistyka lotnicza
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Metod Ilościowych
Kod zajęć: 5245
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 1. Zarządzanie transportem w logistyce
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W18 C12 P9 / 5 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. prof. PRz Mirosław Śmieszek
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Magdalena Dobrzańska
Główny cel kształcenia: Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z symulacją procesów transportowych, metodyką tworzenia modeli systemów transportowych i dostępnym oprogramowaniem wykorzystywanym do symulacji powyższych procesów.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy na kierunku Logistyka.
1 | Jacyna Marianna | Modelowanie i ocena systemów transportowych | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej. | 2009 |
2 | Koźlak Aleksandra | Nowoczesny system transportowy jako czynnik rozwoju regionów w Polsce | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. | 2012 |
1 | Jaźwiński J., Grabski F. | Niektóre problemy modelowania systemów transportowych | Wydaw.i Zakład Poligrafii Instytutu Technologii Eksploatacji. | 2003 |
Wymagania formalne: Student musi być zarejestrowany na semestr 2.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna podstawowe pojęcia z zakresu modelowania i symulacji procesów.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student ma podstawowe umiejętności posługiwania się narzędziami komputerowymi do symulacji procesów.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student jest zdolny do samodzielnego uzupełniania wiedzy.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę na temat systemów transportowych i zna metodykę tworzenia tych modeli | ćwiczenia rachunkowe, wykład | kolokwium |
K_U04++ K_U10++ K_K07++ |
U04+++ K04++ |
02 | Potrafi wykorzystać powszechnie dostępne programy komputerowe do symulacji procesów trasnportowych | projekt indywidualny | sprawozdanie z projektu |
K_U10+++ K_K07++ |
U04+++ K04++ |
03 | Ma rozeznanie w zaawansowanym oprogramowaniu komputerowym służącym do symulacji przebiegów procesów transportowych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K_W06++ K_U10++ |
T2A_W01++ W06++ U04++ |
04 | Ma wiedzę i umiejętności praktyczne na temat optymalizacji jedno i wielokryteriowej | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K_U04++ K_K07++ |
U04++ K04++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W02 | MEK01 | |
2 | TK02 | W03-W04 | MEK01 | |
2 | TK03 | W05-W08 | MEK01 | |
2 | TK04 | W09-W12 | MEK04 | |
2 | TK05 | W13-W16 | MEK03 MEK04 | |
2 | TK06 | W17-W18 | MEK01 MEK04 | |
2 | TK07 | C01-C04 | MEK01 | |
2 | TK08 | C05-C08 | MEK01 | |
2 | TK09 | C09-C10 | MEK01 | |
2 | TK10 | C11-C12 | MEK04 | |
2 | TK11 | P01-P03 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK12 | P04-P06 | MEK03 MEK04 | |
2 | TK13 | P07-P09 | MEK01 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
18.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
5.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
12.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
12.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
9.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
17.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Ćwiczenia/Lektorat | Kolokwium |
Projekt/Seminarium | Sprawozdanie z projektu |
Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa wyznaczana jest jako średnia ocen z ćwiczeń i projektu. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Golovan; I. Gritsuk; I. Honcharuk; A. Lavrov; V. Mateichyk; M. Śmieszek; O. Volska | Enhancing Information Exchange in Ship Maintenance through Digital Twins and IoT: A Comprehensive Framework | 2024 |
2 | N. Kostian; L. Kryshtopa; S. Kryshtopa; N. Marchuk; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek | Research of Energy Efficiency and Environmental Performance of Vehicle Power Plant Converted to Work on Alternative Fuels | 2024 |
3 | S. Kolomiiets; V. Mateichyk; K. Nowak; S. Rabczak; M. Śmieszek | Evaluating the Energy Efficiency of Combining Heat Pumps and Photovoltaic Panels in Eco-Friendly Housing | 2024 |
4 | V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek | The Influence of Stops on the Selected Route of the City ITS on the Energy Efficiency of the Public Bus | 2024 |
5 | B. Babiarz; A. Jaworski; H. Kuszewski; V. Mateichyk; M. Mądziel; S. Porada; M. Śmieszek; P. Woś | Towards Cleaner Cities: An Analysis of the Impact of Bus Fleet Decomposition on PM and NOX Emissions Reduction in Sustainable Public Transport | 2023 |
6 | E. Klimov; N. Kostian; S. Kovbasenko; V. Mateichyk; A. Soltus; M. Śmieszek | Regularities of Changes in the Motion Resistance of Wheeled Vehicles along a Curvilinear Trajectory | 2023 |
7 | I. Gritsuk; N. Kostian; V. Mateichyk; M. Śmieszek; V. Verbovskyi | Review of Methods for Evaluating the Energy Efficiency of Vehicles with Conventional and Alternative Power Plants | 2023 |
8 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański | Zastosowanie modelowania symulacyjnego w procesach realizowanych w przedsiębiorstwie | 2023 |
9 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; J. Glova; P. Skalska | Parking infrastructure management as an element of the smart city concept | 2023 |
10 | N. Kostian; P. Mateichyk; M. Śmieszek | Coordination of optimisation targets at different levels of charging infrastructure development management | 2023 |
11 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Analysis of the time and number of stops during the operation of selected public bus line in Rzeszow | 2023 |
12 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Estimation of the Public Transport Operating Performance: Example of a Selected City Bus Route | 2023 |
13 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Evaluating Vehicle Energy Efficiency in Urban Transport Systems Based on Fuzzy Logic Models | 2023 |
14 | V. Chernenko; B. Ghita; I. Gritsuk; V. Mateichyk; O. Polishchukb; M. Śmieszek | Information system for monitoring of a ship power plant and prediction of technical condition | 2023 |
15 | V. Fedorov; A. Lavrov; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; V. Yanovskyi | Analysis of Traffic Noise Pollution Using Siemens Tecnomatix Plant Simulation | 2023 |
16 | V. Khrutba; N. Kostian; P. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek | A Multi-Level Approach to the Target Development of the Electric Vehicle Charging Stations Network | 2023 |
17 | A. Koval ; V. Mateichyk; J. Mościszewski; V. Musiiko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Determination of Continuous Earthmoving Machinery Course Stability under the Conditions of Cyclic Lateral Loading | 2022 |
18 | J. Mościszewski; S. Sosida; M. Śmieszek; M. Tsiuman; Y. Tsiuman | Investigation of parameters of the fuel supply system of the spark ignition engine using alcohol fuels | 2022 |
19 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański | Automatic Correction of an Automated Guided Vehicle’s Course Using Measurements from a Laser Rangefinder | 2022 |
20 | N. Kostian; V. Mateichyk; M. Śmieszek | Evaluation of transport system configuration by efficiency indicators | 2022 |
21 | M. Bulgakov; I. Gritsuk; V. Mateichyk; R. Symonenko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Information system for remote monitoring the vehicle operational efficiency | 2021 |
22 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański | Simulation modelling of material handling using AGV | 2021 |
23 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański | The use of digital filtration methods in AGV laser navigation systems | 2021 |
24 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; V. Mateichyk; M. Śmieszek; G. Weigang | The Impact of the Pandemic on Vehicle Traffic and Roadside Environmental Pollution: Rzeszow City as a Case Study | 2021 |
25 | N. Kostian; M. Śmieszek | До визначення продуктивності та енергоефективності транспортних засобів в умовах міської мобільності | 2021 |
26 | N. Kostian; V. Mateichyk; J. Mościszewski; M. Śmieszek; L. Tarandushka | Determination of the Model Basis for Assessing the Vehicle Energy Efficiency in Urban Traffic | 2021 |
27 | V. Mateichyk; M. Śmieszek | Determining the fuel consumption of a public city urban traffic | 2021 |
28 | V. Mateichyk; R. Symonenko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Modeling the vehicle operational efficiency in the \"Vehicle - Infrastructure\" system | 2021 |
29 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański | An application of the Kalman filter in automated guided vehicles | 2020 |
30 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański | Digital filtration methods in selected industrial applications | 2020 |
31 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Bicycle transport within selected Polish and European Union cities | 2020 |
32 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Measurement of Wheel Radius in an Automated Guided Vehicle | 2020 |
33 | N. Goridko; I. Gritsuk; V. Mateichyk; M. Saga; R. Symonenko; M. Śmieszek; M. Tsiuman | Information and analytical system to monitor operating processes and environmental performance of vehicle propulsion systems | 2020 |
34 | R. Artemenko; I. Gritsuk ; A. Koval ; V. Mateichyk; I. Sadovnyk; M. Śmieszek; M. Tsiuman; Y. Tsiuman | The System for Adding Hydrogen-containing Gas to the Air Charge of the Spark Ignition Engine Using a Thermoelectric Generator | 2020 |
35 | V. Cherniavskyi; A. Golovan; N. Rudnichenko; Z. Sagova; M. Śmieszek; M. Volodarets; V. Vychuzhanin | Analysis and structuring diagnostic large volume data of technical condition of complex equipment in transport | 2020 |
36 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Comparison of the Level of Robotisation in Poland and Selected Countries, including Social and Economic Factors | 2019 |
37 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | Rzeszow as a City Taking Steps Towards Developing Sustainable Public Transport | 2019 |
38 | M. Dobrzańska; P. Dobrzański; M. Śmieszek | The impact of load on the wheel rolling radius and slip in a small mobile platform | 2019 |