logo
Karta przedmiotu
logo

PR w zarządzaniu bezpieczeństwem wewnętrznym

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2016/2017

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Bezpieczeństwo wewnętrzne

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych, 2. Transport i komunikacja , 3. Bezpieczeństwo ekonomiczne, 5. Służby i formacje ochrony bezpieczeństwa

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: licencjat

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Nauk Humanistycznych i Społecznych

Kod zajęć: 3516

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 1. Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych

Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / C30 / 2 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Hanna Sommer

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zapoznanie studentów ze specyfiką działań PR. Ćwiczenie umiejętności zastosowania w praktyce podstawowych narzędzi PR.

Ogólne informacje o zajęciach: Należy do grupy modułów obowiązkowych 6 semestru.

Materiały dydaktyczne: Materiały dydaktyczne student otrzymuje podczas zajęć.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Ewa Badzińska, Krzysztof Gołata, Marek Szczepański Współczesne formy komunikowania oraz kreowania wizerunku firmy i przedsiębiorcy Poznań : Wydaw.Politech.Pozn. 2015
2 Ewelina Witek Komunikacja wizerunkowa : nowoczesne narzędzia Wrocław : Wydaw.ASTRUM. 2015
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Monika Bronowicz Komunikacja wizualna : public relations, reklama, branding Wrocław : Wydaw.ASTRUM. 2014
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Ewa Hope Etyka w zawodzie specjalistów public relations Warszawa : Difin. 2013

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Uczestnikami zajęć są studenci kierunku Bezpieczeństwo wewnętrzne.

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Mają podstawową wiedzę ogólną z zakresu bezpieczeństwa.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Posiadają umiejętność samokształcenia.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Rozumieją potrzebę uczenia się przez całe życie.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Posiada wiedzę na temat metod i technik działań public relations. wykład kolokwium K_W19++
W01+
W06+
02 Ma wiedzę na temat organizacji państwa, podstawowych instytucji oraz ich roli w działalności PR. wykład kolokwium K_W02++
W01++
W06++
03 Zna podstawowe koncepcje człowieka w stopniu pozwalającym na dokonanie opisu jego zachowań w działalności PR. wykład zaliczenie cz. praktyczna K_W05+++
W01+
W06++
04 Zna podstawowe standardy zawodowe i normy etyczne obowiązujące w działalności PR. ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. praktyczna K_W13+++
K_U14+++
W01+
W06++
U02++
U07++
05 Interpretuje zjawiska zachodzące w państwie i określa ich wpływ na bezpieczeństwo wewnętrzne w kontekście działńPR. ćwiczenia problemowe zaliczenie cz. praktyczna K_U01+++
U02+++
U07++
06 Umiejętnie posługuje się narzędziami do pomiaru i oceny działań PR w świetle obowiązujących standardów międzynarodowych. realizacja zleconego zadania zaliczenie cz. praktyczna K_U22++
U02++
U07+
07 Ma wiedzę i umiejętności niezbędne do podejmowania prawidłowych decyzji w działalności PR. realizacja zleconego zadania zaliczenie cz. ustna K_K04+++
K04++
K05+
08 Potrafi opracować różne projekty społeczne z uwzględnieniem aspektów związanych z bezpieczeństwem wewnętrznym. projekt zespołowy sprawozdanie z projektu K_K05+++
K04++
K05+++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
6 TK01 Istota public relations. C01 C02 MEK03
6 TK02 Metody i techniki działań public relations. C03 C04 C05 C06 MEK01
6 TK03 Zasady komunikowania się z opinią publiczną. C07 C08 C09 C10 MEK07
6 TK04 Zarządzanie działalnością PR . C11 C12 MEK06
6 TK05 Rola PR w sytuacjach kryzysowych . Zarządzanie wizerunkiem w sytuacjach kryzysowych. C13 C14 C15 C16 MEK08
6 TK06 Public Relations organów administracji państwowej i samorządowej. C17 C18 C19 C20 MEK02
6 TK07 Kształtowanie polityki bezpieczeństwa w dobie globalizacji. C21 C22 C23 C24 MEK05
6 TK08 Etyczne problemy związane z działalnością PR. C25 C26 MEK04
6 TK09 Badanie skuteczności działań PR. C27 C28 C29 C30 MEK06

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Przygotowanie do ćwiczeń: 7.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Inne: 1.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 2.00 godz./sem.
Inne: 1.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6) Przygotowanie do konsultacji: 2.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 1.00 godz./sem.
Zaliczenie (sem. 6) Przygotowanie do zaliczenia: 5.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem.
Inne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat Ocena z prac pisemnych i ustnych.
Ocena końcowa Obecność na zajęciach i wykonanie zleconych ćwiczeń. Przygotowanie projektu założenia działu PR w wybranej instytucji i przedstawienie zadań stojących przed nim w ciągu 2 lat.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie