Cykl kształcenia: 2016/2017
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki
Nazwa kierunku studiów: Energetyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Gospodarka energetyczma, Technologie energetyczne
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Energoelektroniki i Elektroenergetyki
Kod zajęć: 2649
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Technologie energetyczne
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W15 P30 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Tomasz Binkowski
Terminy konsultacji koordynatora: środa 10-12
Główny cel kształcenia: zapoznanie studenta z zagadnieniami wspomagania procesów decyzyjnych w energetyce.
Ogólne informacje o zajęciach: Metody wspomagania podejmowania decyzji. Symulacja i optymalizacja. wspomaganie podejmowania decyzji w warunkach braku pełnej informacji o przyszłości. Metody statystyczne we wspomaganiu podejmowania decyzji. Definicje i pojęcia statystyczne, opisowa analiza struktury zjawisk masowych, metody analizy dynamiki zjawisk masowych, analiza zjawisk gospodarczych w czasie, prognozowanie gospodarcze, modele szeregów czasowych, metody analizy i prognozowania szeregów czasowych.
1 | Amir D. Aczel | Statystyka w zarządzaniu | Wydawnictwo Naukowe PWN, . | 2011 |
1 | Maria Cieślak (red) | Prognozowanie gospodarcze | Wydawnictwo Naukowe PWN, . | 2011 |
1 | Mariola Piłatowska | Repetytorium ze statystyki | Wydawnictwo Naukowe PWN, . | 2007 |
Wymagania formalne: Podstawy analizy matematycznej
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza i umiejętności z matematyki i fizyki.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi rozwiązywać równania matematyczne.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Podstawowe umiejętności współpracy w zespole.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | zna podstawowe metody analizy modelu dla wspomagania decyzji | wykład | kolokwium |
K_W01+++ |
T1A_W03+++ |
02 | zna metody wspomagające podejmowanie decyzji | wykład | kolokwium |
K_W01++ K_U01+ |
T1A_W03 T1A_U09 InzA_U02 |
03 | zna metody wspomagania decyzji w przedsięwzięciach o efekcie energetycznym | projekt indywidualny | sprawozdanie z projektu |
K_W17+++ K_U01+++ |
T1A_W04 T1A_W05 T1A_W12 InzA_W05 T1A_U09 InzA_U02 |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | wykład | MEK01 MEK02 MEK03 | |
5 | TK02 | projekt | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
15.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 8.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 5) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 5) | |||
Zaliczenie (sem. 5) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Sprawdzian piemny |
Projekt/Seminarium | ocena z projektu |
Ocena końcowa | średnia ważona ocen z wykładu i projektu |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie