logo
Karta przedmiotu
logo

Technologie internetowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2016/2017

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Elektrotechniki i Informatyki

Nazwa kierunku studiów: Energetyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Gospodarka energetyczma, Technologie energetyczne

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Elektrodynamiki i Systemów Elektromaszynowych

Kod zajęć: 2630

Status zajęć: obowiązkowy dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 7 / W30 L15 / 4 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Jan Prokop

Terminy konsultacji koordynatora: środa 11:00 - 12:00 B101

semestr 7: dr inż. Adam Mazurkiewicz

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Poznanie technologii budowy witryn sieci Web, aplikacji i usług internetowych

Ogólne informacje o zajęciach: Moduł poświęcony jest prezentacji podstawowych technologii stosowanych na potrzeby sieci WWW. Omawiane są technologie pozwalające na budowę witryny webowej, aplikacji webowej oraz usługi webowej Realizacja celu kształcenia odbywa się w czasie wykładów i ćwiczeń laboratoryjnych.

Materiały dydaktyczne: http://web.prz.edu.pl

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Specyfikacje: http://www.w3.org/ .
2 C. Horstmann, G. Cornell Java 2. Podstawy Specyfikacje: http://www.w3.org/ .
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 http://www.w3schools.com/.
2 http://docs.oracle.com/javase/tutorial/index.html.

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Student powinien znać podstawowe zagadnienia z zakresu kodowania i programowania

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien mieć wiedzę z zakresu podstaw programowania oraz kodowania w języku HTML

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi stworzyć projekt w wybranym środowisku programistycznym

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student powinien umieć pracować indywidualnie, jak i w zespole

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Projektuje strukturę standardowej witryny internetowej, tworzy jej layout i projektuje system nawigacji wykład, laboratorium egzamin w formie testu, prezentacja projektu K_W18+
K_U13+
T1A_W07
InzA_W02
T1A_U07
02 Projektuje i realizuje prostą aplikację webową wykład, laboratorium egzamin w formie testu, prezentacja projektu K_W18+
K_U23+
T1A_W07
InzA_W02
T1A_U07
03 Analizuje gotowy kod programu napisanego w języku Java wykład, laboratorium egzamin cz. pisemna, prezentacja projektu K_W18+
K_U23+
T1A_W07
InzA_W02
T1A_U07
04 Programuje poste aplikacje strony klienta i serwera z użyciem języka Java wykład, laboratorium egzamin cz. pisemna, prezentacja projektu K_U13+
K_U23+
T1A_U07

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
7 TK01 Problematyka technologii Web, podstawowe architektury aplikacji internetowych i ich składniki. W01, W02 MEK01
7 TK02 Język HTML, reguły składni, wersje DTD, budowa dokumentu HTML, layout witryny WWW. Kaskadowe arkusze stylów. W03 MEK01
7 TK03 Język JavaScript. Obiektowy model dokumentu HTML DOM - dostęp do obiektów strony. W04 MEK01 MEK02
7 TK04 Język XML, zasady składni. Obiektowy model dokumentu XML DOM. XML, przestrzenie nazw. Język XSLT. W05 MEK02
7 TK05 Technologia AJAX, podstawy działania AJAX, komponenty aplikacji AJAX. W06, W07 MEK02
7 TK06 Język PHP, programowanie obiektowe. Przetwarzanie danych z poziomu kodu PHP, PHP a bazy danych. W08 MEK03
7 TK07 Technologia Java. Platforma JAVA - architektura, podstawowe pojęcia. Podstawy programowania w języku JAVA. W09 MEK03
7 TK08 JAVA - elementy programowania obiektowego W10 MEK03
7 TK09 Java - podstawy bibliotek AWT i Swing. Budowa graficznego interfejsu użytkownika (GUI) W11, W12 MEK03
7 TK10 Java - interfejsy.Programowanie obsługi zdarzeń W13, W14 MEK03
7 TK11 Elementy technologii Java EE. Serwlety. Strony JSP. Java - przetwarzanie danych. Internet Rzeczy. W15 MEK03 MEK04

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 7) Przygotowanie do kolokwium: 5.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 10.00 godz./sem.
Laboratorium (sem. 7) Przygotowanie do laboratorium: 10.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Dokończenia/wykonanie sprawozdania: 10.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 7)
Zaliczenie (sem. 7)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Zaliczenie w formie testu - OW
Laboratorium Średnia ocen za rozwiązywane zadania na laboratorium i opracowany indywidualny projekt - OL
Ocena końcowa Ocena końcowa z przedmiotu obliczana według wzoru 0.6 OW + 0.4 OL

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie