Cykl kształcenia: 2016/2017
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie i inżynieria produkcji
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Ekologia produkcji, Nowoczesne metody zarządzania produkcją, Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne w przedsiębiorstwie, Zintegrowane systemy wytwarzania
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów:
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Technologii Maszyn i Inżynierii Produkcji
Kod zajęć: 1559
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Nowoczesne metody zarządzania produkcją
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 P30 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Dorota Stadnicka
Terminy konsultacji koordynatora: https://dstadnicka.v.prz.edu.pl/pl/konsultacje
Główny cel kształcenia: Po zajęciach student będzie znał zalożenia koncepcji Lean Manufacturing (szczupłej produkcji). Będzie wiedział jak tworzyć środowisko pracy, aby rozwijać koncepcję Lean w przedsiębiorstwie oraz będzie znał narzędzia Lean Manufacturing
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiazkowy dla studentów drugiego semestru
Materiały dydaktyczne: http://dorotastadnicka.sd.prz.edu.pl/
1 | Mike Rother, John Shook | Naucz się widzieć | Wydawnictwo: Lean Enterprise Institute. | 2009 |
2 | James P. Womack, Daniel T. Jones, Daniel Roos | Maszyna, która zmieniła świat | Wydawnictwo: ProdPress. Wrocław . | 2008 |
3 | Daniel T. Jones, James P. Womack | Lean thinking - szczupłe myślenie | Wydawnictwo: ProdPress. Wrocław. | 2008 |
1 | Mike Rother, John Shook | Naucz się widzieć | Wydawnictwo: Lean Enterprise Institute. | 2009 |
1 | Taiichi Ohno | System Produkcyjny Toyoty | Wydawnictwo: ProdPress, Wrocław. | 2008 |
Wymagania formalne: Rejestracja na 2 semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien mieć podstawową wiedzę na temat ogólnych zasad funkcjonowania organizacji
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność pracy zespołowej
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Kreatywność
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Potrafi zidentyfikować rodzinę wyrobów | wykład, projekt zespołowy | sprawozdanie z projektu |
K_U08+ |
U08+ |
02 | Potrafi opracować mapę przepływu strumienia wartości | wykład, projekt zespołowy | egzamin pisemny, sprawozdanie z projektu |
K_U08+ |
U08+ |
03 | Potrafi przeprowadzić analizę mapy stanu aktualnego i na podstawie jej wyników zaproponować mapę stanu przyszłego przepływu strumienia wartości | wykład, projekt zespołowy | sprawozdanie z projektu |
K_U16+++ |
U16+++ |
04 | Potrafi opracować Raport A3. | projekt zespołowy | egzamin pisemny, sprawozdanie z projektu |
K_U10+++ K_U16+++ |
U10+++ U16+++ |
05 | Potrafi przeprowadzić bilansowanie pracy operatorów i przygotować standardowe dokumenty pracy. | wykład, projekt zespołowy | sprawozdanie z projektu |
K_U08++ K_U16+++ |
U08++ U16+++ |
06 | Wie, czym jest ustalania taktyki. | wykład | egzamin pisemny |
K_W09+++ |
W09+++ |
07 | Posiada wiedzę z zakresu koncepcji Lean Manufacturing i zna zasadę ciągłego doskonalenia. | wykład | egzamin pisemny |
K_W05+++ |
W05+++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01 | MEK07 | |
2 | TK02 | W02 | MEK07 | |
2 | TK03 | W03 | MEK07 | |
2 | TK04 | W04 | MEK07 | |
2 | TK05 | W05 | MEK07 | |
2 | TK06 | W06 | MEK03 | |
2 | TK07 | W07 W08 | MEK02 | |
2 | TK08 | W09 W10 | MEK03 | |
2 | TK09 | W11 | MEK05 | |
2 | TK10 | W12 W13 | MEK06 | |
2 | TK11 | W14 W15 | MEK04 | |
2 | TK12 | P01 | MEK01 MEK07 | |
2 | TK13 | P02 P03 | MEK07 | |
2 | TK14 | P04 P05 P06 | MEK02 MEK03 MEK04 MEK07 | |
2 | TK15 | P08 P09 P10 P11 P12 | MEK02 MEK03 MEK04 MEK07 | |
2 | TK16 | P13 P14 P15 | MEK05 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
20.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 20.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Przygotowanie do prezentacji:
10.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 2) | |||
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
16.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin obejmuje pytania zamknięte, pytania otwarte oraz zadania. Podczas egzaminu sprawdzane jest osiągnięcie następujących efektów modułowych: MEK02, MEK04, MEK06, MEK07. Student, który zaliczył na ocenę 3,0: Potrafi opracować mapę przepływu strumienia wartości, potrafi opracować Raport A3 ze wszystkimi jego elementami składowymi dla wybranego problemu i umie zastosować narzędzia Lean Manufacturing i narzędzia zarządzania jakością do analizy problemu, rozumie stosowanie ustalania taktyki, rozumie założenia koncepcji Lean Manufacturing i zasadę ciągłego doskonalenia na wystarczającym poziomie. Student, który zaliczył na ocenę 4,0 również: Potrafi opracować mapę przepływu strumienia wartości, potrafi opracować Raport A3 ze wszystkimi jego elementami składowymi dla wybranego problemu i umie zastosować narzędzia Lean Manufacturing i narzędzia zarządzania jakością do analizy problemu, rozumie stosowanie ustalania taktyki, rozumie założenia koncepcji Lean Manufacturing i zasadę ciągłego doskonalenia na dobrym poziomie. Student, który zaliczył na ocenę 5,0 również: Potrafi opracować mapę przepływu strumienia wartości, potrafi opracować Raport A3 ze wszystkimi jego elementami składowymi dla wybranego problemu i umie zastosować narzędzia Lean Manufacturing i narzędzia zarządzania jakością do analizy problemu, rozumie stosowanie ustalania taktyki, rozumie założenia koncepcji Lean Manufacturing i zasadę ciągłego doskonalenia na bardzo dobrym poziomie. |
Projekt/Seminarium | Aby otrzymać zaliczenie należy opracować i zaliczyć wszystkie projekty. Przy zaliczaniu projektów sprawdzane jest osiągnięcie następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02, MEK03, MEK04, MEK05. Student, który zaliczył na ocenę 3,0: Potrafi zidentyfikować rodzinę wyrobów, potrafi opracować mapę przepływu strumienia wartości, potrafi przeprowadzić analizę mapy stanu aktualnego i na podstawie jej wyników zaproponować mapę stanu przyszłego przepływu strumienia wartości, potrafi opracować Raport A3 ze wszystkimi jego elementami składowymi dla wybranego problemu i umie zastosować narzędzia Lean Manufacturing i narzędzia zarządzania jakością do analizy problemu, potrafi przeprowadzić bilansowanie pracy operatorów i przygotować standardowe dokumenty pracy na wystarczającym poziomie. Student, który zaliczył na ocenę 4,0 również: Potrafi zidentyfikować rodzinę wyrobów, potrafi opracować mapę przepływu strumienia wartości, potrafi przeprowadzić analizę mapy stanu aktualnego i na podstawie jej wyników zaproponować mapę stanu przyszłego przepływu strumienia wartości, potrafi opracować Raport A3 ze wszystkimi jego elementami składowymi dla wybranego problemu i umie zastosować narzędzia Lean Manufacturing i narzędzia zarządzania jakością do analizy problemu, potrafi przeprowadzić bilansowanie pracy operatorów i przygotować standardowe dokumenty pracy na dobrym poziomie. Student, który zaliczył na ocenę 5,0 również: Potrafi zidentyfikować rodzinę wyrobów, potrafi opracować mapę przepływu strumienia wartości, potrafi przeprowadzić analizę mapy stanu aktualnego i na podstawie jej wyników zaproponować mapę stanu przyszłego przepływu strumienia wartości, potrafi opracować Raport A3 ze wszystkimi jego elementami składowymi dla wybranego problemu i umie zastosować narzędzia Lean Manufacturing i narzędzia zarządzania jakością do analizy problemu, potrafi przeprowadzić bilansowanie pracy operatorów i przygotować standardowe dokumenty pracy na bardzo dobrym poziomie. |
Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągniecie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa wyznaczana jest jako średnia ważona oceny z egzaminu z wagą 0,6 i projektów z wagą 0,4. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | D. Antonelli; D. Stadnicka | Classification Graph of Poka-Yoke Techniques for Industrial Applications: Assembly Process Case Studies Effectiveness Evaluation | 2024 |
2 | D. Antonelli; P. Litwin; A. Marina; D. Stadnicka | Objective and Subjective Factors Affecting Neurodiverse Inclusion in Manufacturing | 2024 |
3 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Employing disabled workers in production: simulating the impact on performance and service level | 2024 |
4 | D. Stadnicka; E. Wyczewska | Value Stream Mapping and Process Indicators Supporting Sustainable Development in Organizations – A Systematic Literature Review | 2024 |
5 | I. Bagdoniene; A. Briones; V. Caballero; A. Carreras-Coch; G. Dec; R. Figliè; J. Navarro; L. Pappa; Ł. Paśko; X. Solé-Beteta; D. Stadnicka; C. Stylios; M. Tyrovolas; A. Zaballos | Bridging academia and industry in the era of Industry 4.0 by means of the triple helix: The PLANET4 initiative | 2024 |
6 | R. Amadio; A. Carreras-Coch; R. Figliè; D. Mazzei; J. Navarro; Ł. Paśko; D. Stadnicka; C. Stylios; M. Tyrovolas; A. Zaballos | Towards a Taxonomy of Industrial Challenges and Enabling Technologies in Industry 4.0 | 2024 |
7 | A. Bonci; G. Dec; S. Longhi; M. Pirani; D. Stadnicka | A Concept of an SME Focused Edge Computing Self-managing Cyber-physical System | 2023 |
8 | D. Antonelli; A. Christopoulos; V. Dagienė; A. Juškevičienė; M. Laakso; V. Masiulionytė-Dagienė; M. Mądziel; D. Stadnicka; C. Stylios | A Virtual Reality Laboratory for Blended Learning Education: Design, Implementation and Evaluation | 2023 |
9 | D. Stadnicka | Systemy produkcyjne zorientowane na człowieka. Human-centric manufacturing systems. Monografia | 2023 |
10 | M. Burgos; G. Fantoni; E. Grivel; D. Stadnicka | Sharing our experience of the ASSETs+ European Defence Challenge from the design to the implementation | 2023 |
11 | A. Bonci; S. Longhi; D. Stadnicka | The Overall Labour Effectiveness to Improve Competitiveness and Productivity in Human-Centered Manufacturing | 2022 |
12 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Disabled employees on the manufacturing line: Simulations of impact on performance and benefits for companies | 2022 |
13 | D. Atzeni; A. Carreras-Coch; G. Dec; D. Mazzei; M. Mądziel; L. Pappa; Ł. Paśko; X. Solé-Beteta; D. Stadnicka; C. Stylios | Plan and Develop Advanced Knowledge and Skills for Future Industrial Employees in the Field of Artificial Intelligence, Internet of Things and Edge Computing | 2022 |
14 | D. Stadnicka; Ł. Szczekala | Knowledge Management as a Sustainable Development Supporting Method in Manufacturing Organizations – A Systematic Literature Review | 2022 |
15 | E. Boffa; R. Chelli; P. Ferreira; M. Finžgar; M. Lanzetta; P. Litwin; N. Lohse; F. Lupi; M. M. Mabkhot; A. Maffei; P. Minetola; P. Podržaj; D. Stadnicka | Toward a sustainable educational engineer archetype through Industry 4.0 | 2022 |
16 | G. Dec; K. Kubiak; D. Stadnicka | Possible Applications of Edge Computing in the Manufacturing Industry-Systematic Literature Review | 2022 |
17 | G. Dec; R. Figliè; D. Mazzei; M. Mądziel; J. Navarro; Ł. Paśko; X. Solé-Beteta; D. Stadnicka; C. Stylios; M. Tyrovolas | Role of Academics in Transferring Knowledge and Skills on Artificial Intelligence, Internet of Things and Edge Computing | 2022 |
18 | P. Litwin; D. Stadnicka | Problems of System Dynamics model development for complex product manufacturing process | 2022 |
19 | R. Amadio; A. Carreras-Coch; D. Mazzei; J. Merino; J. Navarro; J. Sęp; D. Stadnicka; C. Stylios; M. Tyrovolas; T. Żabiński | Industrial Needs in the Fields of Artificial Intelligence, Internet of Things and Edge Computing | 2022 |
20 | W. Daź; D. Habrat; W. Habrat; D. Stadnicka | Technical and Legal Relations in Aviation Industry from Technology Management and Sustainability Perspective | 2022 |
21 | D. Antonelli; G. Bruno; D. Stadnicka | Evaluating the effect of learning rate, batch size and assignment strategies on the production performance | 2021 |
22 | D. Antonelli; J. Barata; E. Boffa; P. C. Priarone; R. Chelli; P. Ferreira; M. Finžgar; M. Lanzetta; P. Litwin; N. Lohse; F. Lupi; M. M. Mabkhot; A. Maffei; M. Mądziel; P. Minetola; S. Nikghadam-Hojjati; Ł. Paśko; P. Podržaj; D. Stadnicka; X. Wang | Mapping Industry 4.0 Enabling Technologies into United Nations Sustainability Development Goals | 2021 |
23 | D. Basara; J. Pater; D. Stadnicka | Influence of temperature based process parameter compensation on process efficiency and productivity | 2021 |
24 | D. Stadnicka | Lean Manufacturing: kompendium wiedzy | 2021 |
25 | D. Stadnicka | Problemy w obszarach produkcyjnych: Część 1. Proste metody w trudnych zadaniach. Studia przypadków | 2021 |
26 | D. Stadnicka | Problemy w obszarach produkcyjnych: Część 2. Pracownik i technologie przyszłości. Studia przypadków | 2021 |
27 | J. Pater; D. Stadnicka | Towards Digital Twins Development and Implementation to Support Sustainability-Systematic Literature Review | 2021 |
28 | M. Mądziel; D. Stadnicka | Application of Lean Analyses and Computer Simulation in Complex Product Manufacturing Process | 2021 |
29 | A. Bonci; G. Dec; E. Lorenzoni; M. Pirani; D. Stadnicka | Symbiotic cyber-physical Kanban 4.0: an Approach for SMEs | 2020 |
30 | B. Bukowska; D. Stadnicka | Value stream mapping of a unique complex product manufacturing process | 2020 |
31 | D. Stadnicka; E. Wyczewska | Sustainable development supported by lean tools in assembly processes-a systematic literature review | 2020 |
32 | J. Sęp; D. Stadnicka; J. Zając | Przegląd wymagań stawianych specjalistom na rynku pracy w województwie podkarpackim w kontekście wymagań technologii Przemysłu 4.0 | 2020 |
33 | A. Deif; D. Stadnicka | A gamification approach application to facilitate lean manufacturing knowledge acquisition | 2019 |
34 | D. Antonelli; . D\'Addona; A. Maffei; V. Modrak; G. Putnik; D. Stadnicka; C. Stylios | Tiphys: An Open Networked Platform for Higher Education on Industry 4.0 | 2019 |
35 | D. Antonelli; D. Stadnicka | Human-robot collaborative work cell implementation through lean thinking | 2019 |
36 | D. Antonelli; D. Stadnicka | Predicting and preventing mistakes in human-robot collaborative assembly | 2019 |
37 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Human Factor in Industry of the Future - Knowledge Acquisition and motivation | 2019 |
38 | D. Antonelli; P. Litwin; D. Stadnicka | Human factor in intelligent manufacturing systems - knowledge acquisition and motivation | 2019 |
39 | D. Habrat; W. Habrat; D. Stadnicka | Analysis of the Legal Risk in the Scientific Experiment of the Machining of Magnesium Alloys | 2019 |
40 | K. Antosz; D. Stadnicka | Minimization of Fuel Consumption in a Logistic Company: Implementation of Six Sigma and Drivers’ Skills Management with the Use of Fuzzy Logic | 2019 |
41 | M. Rośkowicz; P. Rydzowski; D. Stadnicka | Pull-off test of adhesive joints based on polyester-glass laminate and aluminum alloy | 2019 |
42 | P. Litwin; D. Stadnicka | Computer Modeling and Simulation in Engineering Education: Intended Learning Outcomes Development | 2019 |
43 | P. Litwin; D. Stadnicka | Value stream mapping and system dynamics integration for manufacturing line modelling and analysis | 2019 |
44 | P. Litwin; J. Sęp; D. Stadnicka | TIPHYS: Otwarta platforma sieciowa dla wspierania procesu edukacyjnego z zakresu Industry 4.0 | 2019 |
45 | P. Litwin; M. Mądziel; D. Stadnicka | Simulations of Manufacturing Systems: Applications in Achieving the Intended Learning Outcomes | 2019 |