Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Logistyka transportu drogowego, Transport przemysłowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 892
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Logistyka transportu drogowego
Układ zajęć w planie studiów: sem: 5 / W30 P30 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr inż. Edyta Zielińska
Terminy konsultacji koordynatora: Wtorek 12.15 - 13.45 Środa 10.30 - 12.00
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr inż. Sylwia Daszykowska
Terminy konsultacji koordynatora: Poniedziałek 12.00-13.30 Środa 9.30-11.00
Imię i nazwisko koordynatora 3: mgr inż. Dariusz Konieczny
Terminy konsultacji koordynatora: Poniedziałek 10.00-11.30 Środa 9.00-10.30
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności z zakresu Zaplecza usługowego i technicznego transportu drogowego.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 5 semestr specjalności Logistyka transportu samochodowego
1 | Uzdowski M., Abramek K.F., Gorczyński K. | Eksploatacja techniczna i naprawa. Pojazdy samochodowe | WKiŁ Warszawa . | 2003. |
2 | Lotko W. (red) | Wybrane zagadnienia diagnostyki pojazdów: praca zbiorowa | Politechnika Radomska, Wydawnictwo, Radom . | 2005. |
3 | Duer S. W. | Inteligentny system wspomagający proces odnawiania cech eksploatacyjnych w złożonych obiektach techn | Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Koszalińskiej, Koszalin. | 2012. |
4 | Kozłowski M. (red.) | Budowa i eksploatacja pojazdów: praca zbiorowa. Cz. 2, Obsługa, diagnostyka i naprawa zespołów i pod | Raven Media, Wrocław. | 2012. |
1 | Abramek K., Uzdowski M. | Podstawy obsługiwania i napraw | WKiŁ Warszawa . | 2009. |
2 | Biedrońska J., Figaszewski J., Kozak K., Lisik A., Mikoś-Rytel W. | Projektowanie obiektów motoryzacyjnych | Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice. | 2010. |
3 | Majerska-Pałubicka B. | Zintegrowane projektowanie architektoniczne w kontekście zrównoważonego rozwoju doskonalenie procesu | Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice. | 2014. |
Wymagania formalne: Rejestracja na 5 semestr specjalności
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia się i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada umiejętność rozwiązywania problemów związanych z organizacją, planowaniem i realizacją technicznej eksploatacji samochodów | Wykład, projekt | Egzamin część pisemna, egzamin część ustna, prezentacja projektu |
K_W003+ K_W010+ K_W015+ K_U001+ K_U004+ K_U011+ K_U014+ K_K001+ K_K002+ |
W03+ W04+ W06+ U01+ U03+ U04+ U05+ U06+ U07+ U08+ U09+ U13+ U14+ U16+ K01+ K02+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
5 | TK01 | W01-W06 | MEK01 | |
5 | TK02 | W07-W08 | MEK01 | |
5 | TK03 | W09 | MEK01 | |
5 | TK04 | W10-W11 | MEK01 | |
5 | TK05 | W12 | MEK01 | |
5 | TK06 | W13-W14 | MEK01 | |
5 | TK07 | W15-W17 | MEK01 | |
5 | TK08 | W18-W19 | MEK01 | |
5 | TK09 | W20-W21 | MEK01 | |
5 | TK10 | W22-W23 | MEK01 | |
5 | TK11 | W24 | MEK01 | |
5 | TK12 | W25 | MEK01 | |
5 | TK13 | W26-W27 | MEK01 | |
5 | TK14 | W28 | MEK01 | |
5 | TK15 | W29 | MEK01 | |
5 | TK16 | W30 | MEK01 | |
5 | TK17 | P01 | MEK01 | |
5 | TK18 | P02-P04 | MEK01 | |
5 | TK19 | P05-P09 | MEK01 | |
5 | TK20 | P10-P13 | MEK01 | |
5 | TK21 | P14-P17 | MEK01 | |
5 | TK22 | P18-P21 | MEK01 | |
5 | TK23 | P22-P25 | MEK01 | |
5 | TK24 | P26-P28 | MEK01 | |
5 | TK25 | P29-P30 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 5) | Przygotowanie do kolokwium:
20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 25.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 5) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
30.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 5) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 5) | Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. Egzamin ustny: 0.50 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Wiedza z wykładów sprawdzana jest po zaliczeniu zajęć projektowych, podczas pisemnego egzaminu u koordynatora przedmiotu (4,6-5,0 pkt. - bdb; 4,1-4,5 pkt. - +db; 3,6-4,0 pkt. - db; 3,1-3,5 pkt. - +dst; 2,6-3,0 pkt. - dst; 0-2,5 pkt. - ndst). |
Projekt/Seminarium | Warunkiem zaliczenia projektów jest obecność i aktywność na zajęciach oraz pozytywna ocena z wykonanego projektu. |
Ocena końcowa | Przewiduje się jeden termin poprawkowy dla egzaminu. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | E. Zielińska | The evaluation of the demand for new means of individual car transport in Poland | 2024 |
2 | K. Hadło; D. Konieczny; J. Lubas; W. Szczypinski-Sala; A. Tomala | Tribological Properties of a Sliding Joint with an a-C:H:W Coating under Lubrication Conditions with PAO8 Oil and the Addition of 2% MoS2 Nanoparticles | 2024 |
3 | S. Daszykowska | Analiza zastosowania wybranych systemów telematycznych w TSL | 2023 |
4 | S. Daszykowska | Charakterystyka wybranych systemów informacyjnych wspomagających działanie salonów samochodowych | 2023 |
5 | J. Drop; E. Zielińska | Ocena działalności kurierskiej w DHL i DPD | 2022 |
6 | J. Drop; J. Lubas; E. Zielińska | Branża przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych w Polsce | 2022 |
7 | D. Konieczny; S. Krawczuk | Spalanie mieszaniny benzyny i etanolu | 2021 |
8 | M. Daszykowski; S. Siedlecka | Analiza wypadków drogowych w Polsce w latach 2018-2020 | 2021 |
9 | M. Daszykowski; S. Siedlecka | Analiza wypadków z udziałem pieszych w Polsce | 2021 |
10 | M. Daszykowski; S. Siedlecka | Analiza zachowań uczestników ruchu drogowego na wybranych przejściach dla pieszych w Rzeszowie | 2021 |
11 | M. Daszykowski; S. Siedlecka | Charakterystyka czynników wpływających na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego | 2021 |
12 | M. Daszykowski; S. Siedlecka | Straż Pożarna w aspekcie bezpieczeństwa drogowego | 2021 |
13 | P. Pazdan; S. Siedlecka | Koncepcja zamkniętej pętli w łańcuchu dostaw - teoria i przykłady | 2021 |
14 | S. Siedlecka | Centra logistyczne w Polsce spełniające wymogi ogólnoeuropejskie | 2021 |
15 | J. Lubas; J. Mikoś; E. Zielińska | Kryteria ewidencjonowania czasu pracy kierowcy | 2020 |
16 | J. Lubas; K. Miernik; W. Szczypiński-Sala; P. Woś; E. Zielińska | Experimental Analysis of Tribological Processes in Friction Pairs with Laser Borided Elements Lubricated with Engine Oils | 2020 |
17 | J. Mikoś; S. Siedlecka; E. Zielińska | Ewidencjonowanie wykroczeń w czasie pracy kierowcy | 2020 |
18 | K. Balawender; A. Jaworski; D. Konieczny; H. Kuszewski; P. Woś | Wykrywanie spalania stukowego w silniku dwupaliwowym | 2020 |
19 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; S. Siedlecka; A. Ustrzycki; E. Zielińska | Modeling of Unburned Hydrocarbon Emission in a Di Diesel Engine Using Neural Networks | 2020 |
20 | K. Kochanowicz; S. Siedlecka | Charakterystyka i porównanie centrów logistycznych w województwie podkarpackim i mazowieckim | 2020 |
21 | K. Lejda; S. Siedlecka | Analiza parametrów efektywności transportowej firm kurierskich realizujących usługi na rynku polskim | 2020 |
22 | N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda | Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne | 2020 |
23 | A. Bystrek; M. Kurowski; S. Siedlecka | Analiza wykorzystania bezzałogowych statków powietrznych w transporcie towarowym | 2019 |
24 | E. Zielińska | Charakterystyka rynku usług kolejowych w Polsce w latach 2016-2018 | 2019 |
25 | E. Zielińska | Ocena transportu morskiego w Polsce | 2019 |
26 | E. Zielińska | Ocena wypadkowości na polskich drogach | 2019 |
27 | E. Zielińska | Struktura i działalność wybranych portów lotniczych w Polsce | 2019 |
28 | E. Zielińska | Wybrane aspekty funkcjonowania warsztatów samochodowych w Polsce | 2019 |
29 | K. Balawender; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Wojewoda | Automated vehicles as the future of road transport | 2019 |