Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Logistyka transportu drogowego, Transport przemysłowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 888
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Logistyka transportu drogowego
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W30 L30 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr hab. inż. prof. PRz Jacek Michalski
Terminy konsultacji koordynatora: https://jmichals.v.prz.edu.pl/konsultacje
Imię i nazwisko koordynatora 2: mgr inż. Dariusz Konieczny
Terminy konsultacji koordynatora: Zgodnie z harmonogramem pracy Katedry
semestr 6: dr inż. Krzysztof Balawender , termin konsultacji Zgodne z harmonogramem jednostki organizacyjnej
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności w tym opracowania harmonogramu obsług technicznych i prowadzenia badań eksploatacyjnych z zakresu Utrzymania i obsługi środków transportu
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 6 semestru specjalności Logistyka transportu samochodowego
1 | Hebda M. | Eksploatacja samochodów | Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji. | 2005. |
2 | Niziński S., Michalski R. (Red.), Mikołajczak P., Drożyner P | Utrzymanie pojazdów i maszyn | Uniwersytet Warmińsko Mazurski, Olsztyn 2007. Współpraca wydawnicza ITE-PIB, Radom . | 2007. |
3 | Groniewicz J. | Eksploatacja techniczna i utrzymanie samochodów | Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin. | 1997. |
4 | Knopik L. | Metoda wyboru efektywnej strategii eksploatacji obiektów technicznych | Wydawnictwo Uczelniane Uniwersytetu Technologiczno-Przyrodniczego, Bydgoszcz. | 2010. |
5 | Kozłowski M. (red.) | Budowa i eksploatacja pojazdów : praca zbiorowa. Cz. 2, Obsługa, diagnostyka i naprawa zespołów i po | Raven Media, Wrocław. | 2012. |
1 | Michalski R. (red) | Procesy naprawy maszyn - teoria i praktyka | Wydawnictwo Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Olsztyn - Kaliningrad . | 2002. |
2 | Cygan Z., Sienkiewicz P., Wojtczak J. | Metodologia badań eksploatacji systemów technicznych | Zakład Systemów Ekonomicznych, Warszawa . | 1994. |
3 | Smalko Z. | Podstawy eksploatacji technicznej pojazdów | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa. | 1998. |
4 | Tylicki H., Żółtowski B. | Terra - technologia eksploatacji wybranych układów pojazdów | Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, Piła . | 2005. |
5 | Bocheński C. (red.) | Badania kontrolne samochodów: praca zbiorowa | Warszawa, WKiŁ. | 2000. |
Wymagania formalne: Rejestracja na 6 semestr specjalności
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada umiejętność rozwiązywania problemów związanych z organizacją, planowaniem i realizacją utrzymania i obsługi środków transportu. | Wykład, laboratorium | Egzamin część pisemna, egzamin część ustna, prezentacja projektu |
K_W006+ K_W010+ K_U004+ K_U005+ K_U011+ K_K001+ K_K002+ |
W03+ W04+ U01+ U02+ U05+ U07+ U08+ U09+ U13+ U14+ U15+ K01+ K02+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01-W15, L01-L14 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Przygotowanie do kolokwium:
30.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 20.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
25.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 6) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
Egzamin (sem. 6) | Egzamin pisemny:
1.00 godz./sem. Egzamin ustny: 0.50 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | |
Laboratorium | Oceny są wystawiane są na podstawie zaliczenia pisemnego podczas zajęć. Ocena końcowa z laboratorium jest średnią z ocen uzyskanych podczas semestru. Warunkiem uzyskania oceny pozytywnej jest komplet oddanych sprawozdań. |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Hadło; D. Konieczny; J. Lubas; W. Szczypinski-Sala; A. Tomala | Tribological Properties of a Sliding Joint with an a-C:H:W Coating under Lubrication Conditions with PAO8 Oil and the Addition of 2% MoS2 Nanoparticles | 2024 |
2 | J. Michalski; P. Woś | Gotowość techniczna pojazdów publicznego transportu zbiorowego z napędem elektrycznym BEB oraz zasilanych CNG i ON - ocena metodą studium przypadku | 2022 |
3 | D. Konieczny; S. Krawczuk | Spalanie mieszaniny benzyny i etanolu | 2021 |
4 | J. Michalski; P. Woś | Ocena techniczna i środowiskowa cyklu życia pojazdów konwencjonalnych i elektrycznych-przegląd literatury | 2020 |
5 | K. Balawender; A. Jaworski; D. Konieczny; H. Kuszewski; P. Woś | Wykrywanie spalania stukowego w silniku dwupaliwowym | 2020 |
6 | N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda | Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne | 2020 |
7 | J. Michalski | Przemieszczenia i bezpieczeństwo materiału fragmentu drogowej bariery ochronnej obciążonej siłą zastępczą | 2019 |
8 | J. Michalski | Właściwości powierzchni tulei cylindrowych z żeliwa przeznaczonych do zalewania w blokach silnikowych ze stopów aluminium | 2019 |
9 | J. Michalski; P. Woś | Analiza ryzyka zdarzeń drogowych samochodu wypadającego z drogi i ryzyka obrażeń osób, spowodowanych konstrukcjami wsporczymi pionowego oznakowania drogi z uwzględnieniem bariery ochronnej | 2019 |
10 | J. Michalski; P. Woś | Szacowanie ryzyka wypadku lub awarii w procesach transportowych materiałów wybuchowych i niebezpiecznych | 2019 |
11 | J. Michalski; P. Woś | Technologie kształtowania warstw powierzchniowych elementów układu TPC oraz ich wpływ na właściwości użytkowe silnika spalinowego | 2019 |
12 | J. Michalski; P. Woś | Żeliwa i stopy aluminium w konstrukcji silników spalinowych-analiza zastosowań oraz technologii wytwarzania | 2019 |
13 | K. Balawender; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Wojewoda | Automated vehicles as the future of road transport | 2019 |