Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Logistyka transportu drogowego, Transport przemysłowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 878
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Logistyka transportu drogowego
Układ zajęć w planie studiów: sem: 6 / W15 P15 / 3 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Janusz Lubas
Terminy konsultacji koordynatora: Wtorek 13-14 Czwartek 10-12
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności z zakresu Technologii przewozów drogowych i intermodalnych
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 6 semestru specjalności Logistyka transportu samochodowego
1 | Madej J. | Technika taboru drogowo-szynowego | Instytut pojazdów szynowych, Poznań . | 2000. |
2 | Wronka J. | Transport kombinowany/intermodalny teoria i praktyka | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin . | 2008. |
3 | Zalewski P., Siedlecki P., Drewnowski A. | Technologia transportu kolejowego. | WKŁ, Warszawa. | 2004 |
4 | Kwaśniowski S., Kulczyk J., Kierzkowski A., Jóźwiak Z. | Ładunki niebezpieczne w transporcie towarów | Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. | 2014. |
5 | Rydzkowski W. | Przewozy intermodalne | Poznań : Instytut Logistyki i Magazynowania, . | 2015 |
1 | Wronka J. | Transport kombinowany/intermodalny teoria i praktyka | Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin. | 2008. |
2 | Roman Z. | Międzynarodowe przewozy towarów | Wydawnictwo Wyższej Szkoły Cła i Logistyki, Warszawa. | 2006. |
3 | Mindur M. (red.) | Transport Europa – Azja | Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji-PIB, Warszawa, Radom. | 2009. |
4 | Prochowski L., Żuchowski A. | Technika transportu ładunków | WKiŁ, Warszawa. | 2009. |
5 | Kwaśniowski S., Nowakowski T., Zając M. | Transport intermodalny w sieciach logistycznych | Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław. | 2008. |
Wymagania formalne: Rejestracja na 6 semestr specjalności
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada podstawową wiedzę z procesów przewozowych, nowoczesnych technologii przewozów i problemów związanych z procesami ładunkowo-przeładunkowymi oraz umiejętność ich rozwiązywania. | Wykład, projekt | Egzamin część pisemna i ustna, prezentacja projektu |
K_W003+ K_W009+ K_W013+ K_W019+ K_U001+ K_U002+ K_U007+ K_U013+ K_U016+ K_K001+ K_K003+ K_K005+ |
W03 W04 W05 W08 U01 U03 U04 U05 U07 U08 U09 U10 U11 U12 U13 U14 U15 U16 K01 K05 K06 |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
6 | TK01 | W01 | MEK01 | |
6 | TK02 | W02 | MEK01 | |
6 | TK03 | W03 | MEK01 | |
6 | TK04 | W04, W05 | MEK01 | |
6 | TK05 | W06 | MEK01 | |
6 | TK06 | W07 | MEK01 | |
6 | TK07 | W08 | MEK01 | |
6 | TK08 | P01-P03 | MEK01 | |
6 | TK09 | P04-P06 | MEK01 | |
6 | TK10 | P07, P08 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 6) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 6) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
12.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 6) | |||
Egzamin (sem. 6) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest zaliczenie projektów.W trakcie egzaminu pisemnego sprawdzany jest stopień opanowania materiału z modułu z zakresu przekazanego na wykładzie. Kryteria weryfikacji efektu MEK01: ocenę dostateczną uzyskuje student, który z części sprawdzającej wiedzę, uzyska 50-70% punktów, ocenę dobry 71-90% punktów, ocenę bardzo dobry powyżej 90% punktów. |
Projekt/Seminarium | Warunkiem zaliczenia projektów jest wykonanie i oddanie projektu oraz jego zaliczenie. Średnia ocen z projektów. Kryteria weryfikacji efektu kształcenia MEK02: - na ocenę 3: potrafi wyznaczyć cechy transportowanego towaru na ocenę 4:.potrafi zaprojektować wybrane zadania transportowe na ocenę 5: potrafi zaprojektować przewóz w transporcie intermedialnym |
Ocena końcowa | Na ocenę końcową składa się 70% oceny MEKO1(egzamin), 30% MEK01(projekt) Przeliczenie uzyskanej średniej ważonej na ocenę końcową przedstawiono poniżej: Ocena średnia Ocena końcowa 4,600 - 5,000 bdb 5,0 4,200 - 4,599 +db 4,5 3,800 - 4,199 db 4,0 3,400 - 3,799 +dst 3,5 3,000 - 3,399 dst 3,0 |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Hadło; D. Konieczny; J. Lubas; W. Szczypinski-Sala; A. Tomala | Tribological Properties of a Sliding Joint with an a-C:H:W Coating under Lubrication Conditions with PAO8 Oil and the Addition of 2% MoS2 Nanoparticles | 2024 |
2 | J. Drop; J. Lubas; E. Zielińska | Branża przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych w Polsce | 2022 |
3 | K. Hadło; J. Lubas | Tribological properties of the friction pair with a-C:H coating under the conditions of lubrication with 10W40 biodegradable engine oil | 2022 |
4 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; J. Lubas | Effect of temperature on tribological properties of 1-butanol–diesel fuel blends-Preliminary experimental study using the HFRR method | 2021 |
5 | J. Lubas; J. Mikoś; E. Zielińska | Kryteria ewidencjonowania czasu pracy kierowcy | 2020 |
6 | J. Lubas; K. Miernik; W. Szczypiński-Sala; P. Woś; E. Zielińska | Experimental Analysis of Tribological Processes in Friction Pairs with Laser Borided Elements Lubricated with Engine Oils | 2020 |
7 | J. Lubas; W. Szczypiński-Sala | Tribological characteristic of a ring seal with graphite filler | 2020 |
8 | K. Dudek; J. Lubas; W. Szczypiński-Sala | Influence of laser boriding on the friction and wear of sliding couples with bearing alloys | 2020 |
9 | A. Jaworski; K. Lejda; J. Lubas; M. Mądziel | Comparison of exhaust emission from Euro 3 and Euro 6 motor vehicles fueled with petrol and LPG based real driving conditions | 2019 |
10 | J. Lubas; W. Szczypiński-Sala; A. Tomala | Tribological Properties of a Rubber Seal Under Operation With Oil Containing MoS2 Nanoparticles | 2019 |