Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Logistyka transportu drogowego, Transport przemysłowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 835
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W30 C15 / 3 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Krzysztof Lew
Terminy konsultacji koordynatora: zgodne z harmonogramem prac jednostki
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności z zakresu inżynierii ruchu.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 4 sem. specjalności: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Logistyka transportu samochodowego, Transport przemysłowy
1 | Datka S., Suchorzewski W., Tracz. | Inżynieria ruchu | WKiŁ, Warszawa. | 1999 |
2 | Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M. | Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka | WKiŁ, Warszawa. | 2009 |
3 | Tracz M., Allsop R.E. | Skrzyżowania z sygnalizacją świetlną | WKiŁ, Warszawa. | 1990 |
1 | Tracz M. | Pomiary i badania ruchu drogowego | WKiŁ, Warszawa. | 1984 |
2 | Jacyna M. | Modelowanie i ocena systemów transportowych | Oficyna Wydawnicza Politechnka Warszawska, Warszawa. | 2009 |
Wymagania formalne: Rejestracja na 4 sem.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Rozumie zasady inżynierii ruchu | wykład, ćwiczenia problemowe | kolokwium, zaliczenie cz. pisemna |
K_W003+ K_W006+ K_K006+ |
W03+ W04+ W07+ K07+ |
02 | Zna metody badań i analizy ruchu | wykład, ćwiczenia problemowe | kolokwium, zaliczenie cz. pisemna |
K_W003+ K_U001+ K_U004+ K_K001+ |
W03+ U01+ U03+ U04+ U05+ U06+ U07+ K01+ |
03 | Posiada podstawową wiedzę i umiejętności w zakresie projektowania ruchu drogowego oraz jego sterowania | wykład, ćwiczenia problemowe | kolokwium, sprawozdanie z projektu |
K_U002+ K_U006+ K_U007+ K_U015+ K_K002+ |
U02+ U07+ U08+ U09+ U11+ U12+ U13+ U14+ K02+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK02 | W02 | MEK01 | |
4 | TK03 | W03 | MEK02 | |
4 | TK04 | W04 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK05 | W05 | MEK01 | |
4 | TK06 | W06, W07 | MEK02 MEK03 | |
4 | TK07 | W08 | MEK01 | |
4 | TK08 | W09 | MEK01 MEK03 | |
4 | TK09 | W10, W11 | MEK01 MEK03 | |
4 | TK10 | W12 | MEK01 MEK03 | |
4 | TK11 | W13-W15 | MEK01 | |
4 | TK12 | C01,C02 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK13 | C03,C04 | MEK01 MEK02 | |
4 | TK14 | C05,C06 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
4 | TK15 | C07,C08 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
5.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 4) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Na zaliczeniu pisemnym w formie testu wielokrotnego wyboru złożonego z 18 pytań sprawdzana jest realizacja następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02, MEK03. Ocena z zaliczenia determinowana jest liczbą uzyskanych punktów. Liczba uzyskanych punktów wraz z odpowiadającymi im ocenami: 0 ÷ 11,9 brak zaliczenia; 12-14,9 dst (3,0); 15-16,9 +dst (3,5); 17-18,9 db (4,0); 19-20,9 +db (4,5); 21-24 bdb (5,0); ponadto za każdą aktywność na zajęciach wykładowych student otrzymuje dodatkowy punkt; |
Ćwiczenia/Lektorat | Na ćwiczeniach sprawdzana jest realizacja wszystkich efektów modułowych (MEK01, MEK02 i MEK03). Zaliczenie ćwiczeń następuje na podstawie pozytywnych ocen wykonanych prac ćwiczeniowych oraz aktywnego udziału w zajęciach. |
Ocena końcowa | Ocena zaliczeniowa jest średnią arytmetyczną ocen z ćwiczeń oraz wykładu i w zależności od średniej wynosi: dla średniej od 3 do 3,24 - dst (3,0); dla średniej od 3,25 do 3, 74 - +dst (3,5); dla średniej od 3,75 do 4,24 - db (4,0); dla średniej od 4,25 do 4,74 - +db (4,5); dla średniej od 4,75 do 5 - bdb (5,0) |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; P. Woś | Assessment of CH4 Emissions in a Compressed Natural Gas-Adapted Engine in the Context of Changes in the Equivalence Ratio | 2024 |
2 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś | Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests | 2023 |
3 | M. Jurek; K. Lew; J. Mucha; J. Tutak | Urządzenie do rehabilitacji kończyny górnej | 2023 |
4 | K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś | Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle | 2022 |
5 | K. Lew; P. Wojewoda | Hydrogen storage and distribution | 2022 |
6 | K. Lew; R. Podgórczyk; P. Wojewoda | Badania porównawcze drogi hamowania w różnych warunkach przyczepności kół pojazdu | 2022 |
7 | M. Jurek; K. Lew; J. Mucha; J. Tutak | Urządzenie mechatroniczne do rehabilitacji kończyny górnej | 2022 |
8 | T. Campisi; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | The Development of CO2 Instantaneous Emission Model of Full Hybrid Vehicle with the Use of Machine Learning Techniques | 2022 |
9 | K. Lew | Analiza oddziaływania różnych wartości ciśnień w kołach pojazdu na geometrię kół | 2021 |
10 | A. Jaworski; K. Lew; P. Wojewoda | Wpływ oddziaływania buspasów na parametry ruchu środków transportu drogowego | 2020 |
11 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
12 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | The Impact of Driving Resistances on the Emission of Exhaust Pollutants from Vehicles with the Spark Ignition Engine Fuelled by Petrol and LPG | 2020 |
13 | K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; A. Krzemiński; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | Realizacja cyklu jezdnego w badaniach emisji zanieczyszczeń na hamowni podwoziowej | 2020 |
14 | K. Lew | Wpływ temperatury tarcz hamulcowych na skuteczność hamowania samochodu | 2020 |
15 | N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda | Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne | 2020 |
16 | A. Leśniak; K. Lew | Bezpieczeństwo w transporcie kolejowym | 2019 |
17 | K. Balawender; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Wojewoda | Automated vehicles as the future of road transport | 2019 |