Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Logistyka transportu drogowego, Transport przemysłowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 824
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Logistyka transportu drogowego
Układ zajęć w planie studiów: sem: 7 / W15 P15 / 4 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Janusz Lubas
Terminy konsultacji koordynatora: wtorek 12.45-13.45 Czwartek 11-12
Główny cel kształcenia: Poznanie zasad ekologicznej logistyki przedsiębiorstw transportowych.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 7 sem. specjalności Logistyka transportu samochodowego
1 | Chłopek Z | Ochrona środowiska naturalnego | WKiŁ. | 2002 |
2 | Osiński J., Żach P. | Wybrane zagadnienia recyklingu samochodów. | WKiŁ, Warszawa. | 2006. |
3 | Kłos Z., Feder S. | Ochrona środowiska w budowie maszyn i transporcie | Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej. | 2002 |
1 | Oprzędkiewicz J., Stolarski B.: | Technologia i systemy recyklingu samochodów. | WNT, Warszawa . | 2003 |
1 | Branżowe periodyki | . |
Wymagania formalne: Rejestracja na 7 sem. specjalności.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma podstawową wiedzę, kompetencje i umiejętności adekwatne do zakresu realizowanych zajęć z modułu. | wykład, zajęcia projektowe | zaliczenie cz. pisemna |
K_W003+ K_W010+ K_W011+ K_U004+ K_U008+ K_K002+ |
W03 W04 W06 W08 U05 U10 K02 |
02 | Ma wiedzę w zakresie przyczyn i skutków zanieczyszczenia środowiska przyrodniczego przez sektor przedsiębiorstw transportowych, norm i przepisów związanych z ochroną środowiska w transporcie, sposobów przeciwdziałania oraz realizacji zasad ekologstyki, w tym recyklingu środków transportu i materiałów eksploatacyjnych o skończonej trwałości. | wykład, zajęcia projektowe | zaliczenie cz. pisemna, sprawozdanie z projektu |
K_W003+ K_W015+ K_U001+ K_U010+ K_K001+ |
W03 W04 W06 U01 U10 K01 |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
7 | TK01 | W01-W15, P01-P15 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 7) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 7) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
20.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 7) | |||
Zaliczenie (sem. 7) | Przygotowanie do zaliczenia:
10.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | W trakcie zaliczenia pisemnego sprawdzany jest stopień opanowania materiału z modułu z zakresu przekazanego na wykładzie.Kryteria weryfikacji efektu MEK01: ocenę dostateczną uzyskuje student, który z części sprawdzającej wiedzę, uzyska 50-70% punktów, ocenę dobry 71-90% punktów, ocenę bardzo dobry powyżej 90% punktów. |
Projekt/Seminarium | Średnia ocen z projektów. Kryteria weryfikacji efektu kształcenia MEK02: - na ocenę 3: zna zagrożenia ekologiczne, na ocenę 4: potrafi określić metody przeciwdziałania skutkom zanieczyszczenia środowiska . na ocenę 5: potrafi przeprowadzić selekcje materiałów i ich utylizację |
Ocena końcowa | Na ocenę końcową składa się 40% oceny MEKOI, 60% MEK02 Przeliczenie uzyskanej średniej ważonej na ocenę końcową przedstawiono poniżej: Ocena średnia Ocena końcowa 4,600 - 5,000 bdb 5,0 4,200 - 4,599 +db 4,5 3,800 - 4,199 db 4,0 3,400 - 3,799 +dst 3,5 3,000 - 3,399 dst 3,0 |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Hadło; D. Konieczny; J. Lubas; W. Szczypinski-Sala; A. Tomala | Tribological Properties of a Sliding Joint with an a-C:H:W Coating under Lubrication Conditions with PAO8 Oil and the Addition of 2% MoS2 Nanoparticles | 2024 |
2 | J. Drop; J. Lubas; E. Zielińska | Branża przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych w Polsce | 2022 |
3 | K. Hadło; J. Lubas | Tribological properties of the friction pair with a-C:H coating under the conditions of lubrication with 10W40 biodegradable engine oil | 2022 |
4 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; J. Lubas | Effect of temperature on tribological properties of 1-butanol–diesel fuel blends-Preliminary experimental study using the HFRR method | 2021 |
5 | J. Lubas; J. Mikoś; E. Zielińska | Kryteria ewidencjonowania czasu pracy kierowcy | 2020 |
6 | J. Lubas; K. Miernik; W. Szczypiński-Sala; P. Woś; E. Zielińska | Experimental Analysis of Tribological Processes in Friction Pairs with Laser Borided Elements Lubricated with Engine Oils | 2020 |
7 | J. Lubas; W. Szczypiński-Sala | Tribological characteristic of a ring seal with graphite filler | 2020 |
8 | K. Dudek; J. Lubas; W. Szczypiński-Sala | Influence of laser boriding on the friction and wear of sliding couples with bearing alloys | 2020 |
9 | A. Jaworski; K. Lejda; J. Lubas; M. Mądziel | Comparison of exhaust emission from Euro 3 and Euro 6 motor vehicles fueled with petrol and LPG based real driving conditions | 2019 |
10 | J. Lubas; W. Szczypiński-Sala; A. Tomala | Tribological Properties of a Rubber Seal Under Operation With Oil Containing MoS2 Nanoparticles | 2019 |