logo
Karta przedmiotu
logo

Język angielski (B)

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2015/2016

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie i inżynieria produkcji

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Informatyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem, logistyka produkcji, Systemy zapewnienia jakości produkcji

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Centrum Języków Obcych

Kod zajęć: 8227

Status zajęć: wybierany dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3, 4, 5, 6 / C120 / 9 ECTS / Z,Z,Z,Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: mgr Małgorzata Kołodziej

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Piotr Czerwiński

Imię i nazwisko koordynatora 3: mgr Tomasz Gajdek

Imię i nazwisko koordynatora 4: mgr Grzegorz Placek

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest osiągnięcie przez studenta kompetencji językowej na poziomie B2 według wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Ogólne informacje o zajęciach: Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrze. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówieni, słuchania, czytania i pisania, a także nabywa wiedzę z zakresu gramatyki i słownictwa języka angielskiego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 4 semestrach poziomu zaawansowania językowego B2.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Oakes S., Frances E. Speakout Upper-Intermediate - Student's Book with My English Lab (online workbook) Pearson Longman, Essex. 2011

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: wpis na 1. semestr studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna zakres słownictwa oraz struktury gramatyczne wymagane dla poziomu B1 kompetencji językowej, okreslone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiadł sprawności językowe (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B1kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Językow

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach iw grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz celu osiągnięcia rozwiązania problemu.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Wiedza: Student dysponuje wystarczającym zakresem środków językowych, by formułować przejrzyste opisy lub wyrażać swoje zdanie na większość tematów ogólnych, przy wykorzystaniu niektórych złożonych struktur zdaniowych. Wykazuje dość wysoki stopień poprawności gramatycznej, sporadyczne błędy nie zakłócają komunikacji, co umożliwia aktywne uczestnictwo w dyskusjach formalnych i nieformalnych. Ćwiczenia W trakcie krótkich testów kontrolnych oraz 2 testów zaliczeniowych w semestrze (kolokwia) K_U001++
K_K001+
U01++
K01+
02 Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U001++
K_U003++
U01++
U03++
U04++
03 Czytanie: Czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas testów pisemnych. K_U001+++
U01++
04 Interakcja: Potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas egzaminu ustnego. K_U001+++
K_U003++
U01++
U03++
U04++
05 Produkcja: Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które go interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U001+
U01++
06 Pisanie: Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z jego zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia. Ćwiczenia W trakcie testów pisemnych i zadanych prac domowych. K_U001++
U01++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Mieszkanie, rodzina, współlokatorzy. Wyrażenia opisujące osobowość. Zadawanie pytań. Mówienie, słuchanie. - MEK01 MEK02 MEK05
3 TK02 Wyrażenia używane w nieformalnych e-mailach. Poprawianie błędów. Pisanie: e-mail do przyjaciela. - MEK01 MEK06
3 TK03 Uczucia i wydarzenia, które je powodują. Przymiotniki, których nie można stopniować. Słowotwórstwo: rzeczowniki. Test osobowości. Czytanie, mówienie, słuchanie. Gramatyka: Present Perfect - MEK02 MEK03
3 TK04 Ogłoszenia i reklamy. Grzeczne pytania i odpowiadanie na nie. Czytanie, słuchanie, mówienie. Opisywanie funkcji i zastosowań rozwiązań technicznych. (str. 6-9) - MEK02 MEK04
3 TK05 Opis wydarzeń pierwszego dnia (np. w pracy). Ćwiczenie mówienia. Pisanie: streszczenie - MEK03 MEK05 MEK06
3 TK06 Problemy społeczne. Rzeczowniki i czasowniki o tej samej formie. Gramatyka: Present Perfect. - MEK01 MEK03
3 TK07 Zapobieganie przestępczości, proponowanie i omawianie rozwiązań. Gramatyka: strona bierna. - MEK01 MEK04
3 TK08 Wyrażenia stylu formalnego. Pisanie listu formalnego (reklamacja) - MEK01 MEK06
3 TK09 Wycinki prasowe. Wyrażanie opinii. Przymiotniki wyrażjące opinię. Czytanie i mówienie. Inżynieria materiałowa. Opisywanie i kategoryzacja materiałów (str. 14-17) - MEK02 MEK03 MEK05
3 TK10 Szczęście a pieniądze. Ankieta dotycząca szczęścia. Czytanie i mówienie. Pisanie: wypowiedź na stronie internetowej - MEK01 MEK03 MEK05 MEK06
3 TK11 Gry. Wyrażenia opisujące zachowanie Zwyczaje z przeszłości. Zachowanie, które nas denerwuje. Gramatyka: would/used to. Mówienie. - MEK01 MEK03
3 TK12 Czynności czasu wolnego. Nauka słownictwa. Mówienie Pisanie: Rozprawka. Praca z rysunkiem technicznym. Omawianie wymiarów i dokładności (str. 30-33) - MEK04 MEK05 MEK06
3 TK13 Miejsca, do których wyjeżdża się na wakacje. Wyrażanie przyszłości. Wakacje (transport, zakwaterowanie, rozrywki). Rzeczowniki niepoliczalne i policzalne. - MEK01 MEK04 MEK05
4 TK01 Quizy i konkursy Opisywanie reguł, zasad działania Uzyskiwanie informacji Czasowniki - MEK01 MEK03
4 TK02 Niezwykłe doświadczenia Udzielanie rekomendacji Pisanie: wypowiedź na forum internetowym - MEK01 MEK02
4 TK03 Opowiadania. Powiedzenia. Relacjonowanie wydarzeń z przeszłości, anegdoty. Gramatyka: czasy przeszłe. - MEK01 MEK03
4 TK04 Opowiadanie. Opisywanie doświadczeń i wydarzeń z przeszłości. Opisywanie różnych rodzajów problemów technicznych. Ocena i interpretacja awarii. (str. 38-41) - MEK02 MEK04 MEK05
4 TK05 Życzenia i skargi. Czasowniki złożone. Gramatyka: wish/if only. - MEK01 MEK02 MEK05
4 TK06 Czytelnictwo. Książki, których nie czytaliśmy. To, co lubimy i czego nie lubimy. Streszczanie książek. Ulubione książki - MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
4 TK07 Ulubiona scena z filmu. Pisanie: opis ulubionej sceny - MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
4 TK08 Najgorsze wynalazki ludzkości. Rowery. Zmiana (change). Rzeczowniki złożone. Gramatyka: articles. - MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
4 TK09 Wpływ reklam na nasze zachowanie. Zasady tworzenia reklam. Gramatyka: zdania warunkowe. Opisywanie przyczyn awarii. Omawianie napraw i przeglądów okresowych urządzeń. (str. 42-45) - MEK01 MEK02 MEK04
4 TK10 Reklamy i marketing. Pisanie: Raport, porównywanie. - MEK02 MEK05 MEK06
4 TK11 Burza mózgów. Przymiotniki. Sugerowanie, proponowanie. Podchodzenie do pomysłów z rezerwą. - MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
4 TK12 Geniusze. Prezentacja nowego produktu. Pisanie: ulotka z opisem produktu. Omawianie wymogów technicznych. Sugerowanie pomysłów i rozwiązań. (str. 46-49) - MEK01 MEK02 MEK03
4 TK13 Wyrażenia ze słowem age. Ludzie w różnym wieku i ich zachowanie. Słowotwórstwo – tworzenie rzeczowników. Gramatyka: czasowniki modalne. - MEK01 MEK03
5 TK01 Plany na przyszłość. Optymizm i pesymizm. Gramatyka: czasy przyszłe (Future Perfect, Future Continuous) - MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
5 TK02 List do samego siebie. Zdania wyrażające cel. - MEK01 MEK06
5 TK03 Kolokacje. Przekonywanie. Prośba o wyjaśnienie. - MEK01 MEK02 MEK04
5 TK04 Kolokacje. Długość życia. Dyskusja klasowa. Pisanie: wypowiedź na forum internetowym. - MEK01 MEK04 MEK05 MEK06
5 TK05 Telewizja. Rodzaje programów telewizyjnych. Interesujące fakty dotyczące telewizji. Czasowniki złożone. - MEK01 MEK03 MEK05
5 TK06 Wydarzenia prawdziwe i zmyślone. Kwestionariusz. Gramatyka: mowa zależna - MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
5 TK07 Rozprawka wyrażająca opinię - MEK02 MEK04 MEK05 MEK06
5 TK08 Prasa. Gazety typu tabloid i broadsheet. Emfaza. Zgadywanie, wyrażanie przypuszczeń. - MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
5 TK09 Błędy w prasie i telewizji. Opis wydarzenia lub informacji. Pisanie: artykuł z opisem wydarzenia. - MEK01 MEK03 MEK05 MEK06
5 TK10 Trudne sytuacje – artykuły prasowe. Kolokacje. Decyzje, które było trudno podjąć. Gramatyka: zdania warunkowe. - MEK01 MEK03 MEK05
5 TK11 Uczucia. Zegar biologiczny. Kwestionariusz: Are you a lark or owl? Podejścia do czasu. Grmatyka: forma -ing i bezokoliczniki. - MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
5 TK12 Idiomy dotyczące czasu. Styl nieformalny. Pisanie: artykuł w stylu nieformalnym. - MEK01 MEK06
5 TK13 Zachowanie – przymiotniki. Porady dt. zachowania w delikatnych sytuacjach. Rozwiązywanie niezręcznych sytuacji. - MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
6 TK01 Rytuały i zachowania typowe dla różnych kultur. Pisanie: opis „rodzinnego rytuału”. - MEK01 MEK03 MEK06
6 TK02 Program telewizyjny o mowie ciała. - MEK02 MEK04 MEK05
6 TK03 Pamięć – co i jak pamiętamy. Przestępstwa i przestępcy. Nasze zachowanie wobec przestępstw. Gramatyka: ing form i bezokoliczniki z czasownikami typu remember i stop. - MEK01 MEK02 MEK05
6 TK04 Synonimy. Czasowniki, które występują z przyimkami. Przestępstwa. Gramatyka: czasowniki modalne. - MEK01 MEK05 MEK06
6 TK05 Jak być bezpiecznym na wakacjach?. Unikanie powtórzeń. Pisanie: ulotkami z poradami. - MEK01 MEK03 MEK06
6 TK06 Przestępstwa. Zgłaszanie przestępstw. Problemy. Parafrazowanie swoich wypowiedzi. - MEK02 MEK04 MEK05
6 TK07 Zwykli ludzie w niezwykłych sytuacjach. Przedmioty niezbędne na tratwie ratunkowej. Pisanie: opis niebezpiecznej przygody - MEK01 MEK03 MEK06
6 TK08 Język specjalistyczny: Terminologia i symbole matematyczne. Podstawowe operacje matematyczne. - MEK01 MEK03
6 TK09 Język specjalistyczny: Ułamki, pierwiastki, potęgi, logarytmy - MEK01 MEK03
6 TK10 Powtórzenie materiału do egzaminu pisemnego. - MEK01 MEK03 MEK06
6 TK11 Powtórzenie materiału do egzaminu pisemnego. - MEK01 MEK03 MEK06
6 TK12 Ćwiczenie mówienia - przygotowanie do egzaminu ustnego. - MEK04 MEK05
6 TK13 Ćwiczenie mówienia - przygotowanie do egzaminu ustnego. - MEK04 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do kolokwium: 7.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3)
Zaliczenie (sem. 3)
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) Przygotowanie do kolokwium: 7.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4)
Zaliczenie (sem. 4)
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) Przygotowanie do kolokwium: 7.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 5)
Zaliczenie (sem. 5)
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Przygotowanie do kolokwium: 7.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6)
Zaliczenie (sem. 6) Przygotowanie do zaliczenia: 20.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych, ćwiczeń wykonywanych na platformie e-learningowej (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach. Egzamin końcowy składający się z części pisemnej i ustnej, zaliczony z 60% poprawnością.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie