logo
Karta przedmiotu
logo

Język angielski (A)

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2015/2016

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie i inżynieria produkcji

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Informatyka w zarządzaniu przedsiębiorstwem, logistyka produkcji, Systemy zapewnienia jakości produkcji

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Centrum Języków Obcych

Kod zajęć: 8225

Status zajęć: wybierany dla programu

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3, 4, 5, 6 / C120 / 9 ECTS / Z,Z,Z,Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora 1: mgr Małgorzata Kołodziej

Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Piotr Czerwiński

Imię i nazwisko koordynatora 3: mgr Tomasz Gajdek

Imię i nazwisko koordynatora 4: mgr Grzegorz Placek

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest osiągnięcie przez studenta kompetencji językowej na poziomie B2 według wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Ogólne informacje o zajęciach: Na realizację modułu składa się 30 godzin dydaktycznych w semestrze. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie ćwiczeń student ćwiczy sprawności mówieni, słuchania, czytania i pisania, a także nabywa wiedzę z zakresu gramatyki i słownictwa języka angielskiego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 4 semestrach poziomu zaawansowania językowego B2.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Oakes S., Frances E. Speakout Intermediate with MyEnglishLab - Student's Book Pearson Longman, Essex. 2011

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: wpis na 1. semestr studiów

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna zakres słownictwa oraz struktury gramatyczne wymagane dla poziomu B1 kompetencji językowej, okreslone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiadł sprawności językowe (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B1kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Językow

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach iw grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz celu osiągnięcia rozwiązania problemu.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Wiedza: Student dysponuje wystarczającym zakresem środków językowych, by formułować przejrzyste opisy lub wyrażać swoje zdanie na większość tematów ogólnych, przy wykorzystaniu niektórych złożonych struktur zdaniowych. Wykazuje dość wysoki stopień poprawności gramatycznej, sporadyczne błędy nie zakłócają komunikacji, co umożliwia aktywne uczestnictwo w dyskusjach formalnych i nieformalnych. Ćwiczenia W trakcie krótkich testów kontrolnych oraz 2 testów zaliczeniowych w semestrze (kolokwia) K_U001++
K_K001+
U01++
K01+
02 Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U001++
K_U003++
U01++
U03++
U04++
03 Czytanie: Czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas testów pisemnych. K_U001++
U01++
04 Interakcja: Potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas egzaminu ustnego. K_U001+++
K_U003++
U01++
U03++
U04+
05 Produkcja: Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które go interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. Ćwiczenia Na bieżąco w trakcie zajęć. K_U001+
U01++
06 Pisanie: Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z jego zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia. Ćwiczenia W trakcie testów pisemnych i zadanych prac domowych. K_U001++
U01++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Opowiadanie o sobie, rodzinie, domu, upodobaniach. Zadawanie różnego rodzaju pytań. C01 MEK01 MEK02 MEK05
3 TK02 Rozmowa na temat ważnych miejsc i dat. Pisanie e-maila formalnego i nieformalnego. C02 MEK01 MEK06
3 TK03 Wypowiadanie się na temat różnic między kobietami i mężczyznami oraz stereotypów. Wyrażanie opinii. C03 MEK02 MEK03 MEK05
3 TK04 Opisywanie ludzi. Powtórzenie czasów gramatycznych (Present Simple i Continuous, Past Simple i Continuous) Opisywanie funkcji i zastosowań rozwiązań technicznych. (str. 6-9) C04 MEK01 MEK02 MEK04
3 TK05 Rozmowy i wywiady. Opisywanie zdjęć. C05 MEK03 MEK05
3 TK06 Udzielanie rad dotyczących udziału w rozmowie o pracę. Mówienie o sobie samym C06 MEK03 MEK05
3 TK07 Wypowiadanie się na temat filmu. Wyrażanie opinii na temat filmów. C08 MEK01 MEK04 MEK05
3 TK08 Pytanie o doświadczenia i opisywanie doświadczeń. Czasy gramatyczne Present Perfect i Past Simple. Inżynieria materiałowa. Opisywanie i kategoryzacja materiałów (str. 14-17) C09 MEK01 MEK04 MEK05
3 TK09 Mówienie o mediach. Wyrażanie opinii na temat teorii spiskowych. Dobieranie nagłówków prasowych do wyjaśnień. C10 MEK02 MEK03 MEK05
3 TK10 Relacjonowanie wydarzeń z przeszłości. Pisanie artykułu z opisem wydarzenia. C11 MEK03 MEK05 MEK06
3 TK11 Wypowiadanie się na temat kłamstw i kłamania. Używanie czasowników 'say' and 'tell'. C12 MEK01 MEK03 MEK05
3 TK12 Słuchanie anegdot. Opowiadanie anegdot i historii z przeszłości. C13 MEK04 MEK05 MEK06
3 TK13 Wyrażenia używane do opisywania dobrych i złych doświadczeń. Mówienie o pamiętnych momentach. Pisanie o najszczęśliwszych momentach. Praca z rysunkiem technicznym. Omawianie wymiarów i dokładności (str. 30-33) C15 MEK01 MEK04 MEK05
4 TK01 Mówienie o problemach nastolatków i ich rodziców. Wyrażanie opinii na podstawie przeczytanego tekstu. C01 MEK01 MEK03 MEK05
4 TK02 Wyrażanie przyszłości: czasy Present Continuous, going to, might. Pisanie wiadomości i robienie notatek. C02 MEK01 MEK02 MEK06
4 TK03 Wyrażanie przyszłości (przypuszczenia): will, might, may, going to, likely to. Określenia czasu przyszłego, wyrażenia idiomatyczne. C03 MEK01 MEK03 MEK05
4 TK04 Słuchanie o przewidywaniach na temat przyszłości komunikacji. Mówienie o tym, jak rzeczy zmienią się w przyszłości. Opisywanie różnych rodzajów problemów technicznych. Ocena i interpretacja awarii. (str. 38-41) C04 MEK02 MEK04 MEK05
4 TK05 Czytanie opowiadania o nieporozumieniach. Radzenie sobie z nieporozumieniami. Rodzaje nieporozumień. Wyrażenia służące poproszeniu o parafrazowanie wypowiedzi. C05 MEK01 MEK02 MEK03 MEK05
4 TK06 Słuchanie rozmowy telefonicznej zawierającej nieporozumienie. Parafraza i relacjonowanie opowieści o nieporozumieniach. Odgrywanie sytuacji rozwiązywania nieporozumień. C06 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
4 TK07 Czytanie tekstu o milionerach. Czasowniki modalne: must, have to, should. C07 MEK03 MEK04 MEK05 MEK06
4 TK08 Dyskusja na temat cech potrzebnych do wykonywania danych zawodów. Odpowiadanie na pytania w ankiecie i omawianie wyników. C09 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
4 TK09 Czytanie o marzeniach z dzieciństwa. Czytanie ogłoszeń o pracę. Used to i would. Opisywanie przyczyn awarii. Omawianie napraw i przeglądów okresowych urządzeń. (str. 42-45) C10 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04
4 TK10 Słuchanie wypowiedzi na temat niepowodzeń w wykonywanych zawodach. Mówienie o zwyczajach w przeszłości. Pisanie listu motywacyjnego. C11 MEK02 MEK05 MEK06
4 TK11 Dochodzenie do porozumienia. Kolokacje z zakresu języka biznesowego. Wyrażanie opinii. Omawianie wymogów technicznych. Sugerowanie pomysłów i rozwiązań. (str. 46-49) C12 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
4 TK12 Słuchanie nagrania spotkania na którym podejmowane są decyzje. Kierowanie dyskusją. Uczestnictwo w spotkaniu i tworzenie biznesplanu. C13 MEK01 MEK02 MEK03
4 TK13 Rozmowy w miejscu pracy; wyrażenia używane do opisywania czynności rutynowych. Opisywanie typowego dnia. C15 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
5 TK01 Czytanie artykułu na temat wpływu technologii na zmiany w świecie. Stopień wyższy i najwyższy przymiotnika. Słownictwo z zakresu technologii. C01 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
5 TK02 Mówienie o tym jak technologia zmieniła świat. Mówienie o różnych środkach transportu. Pisanie rozprawki. C02 MEK01 MEK05 MEK06
5 TK03 Pytania rozłączne. Słowa używane w pytaniach. Słowotwórstwo: przymiotniki. C03 MEK01 MEK02 MEK04
5 TK04 Słuchanie ludzi odpowiadających z zakresu wiedzy ogólnej. Test wiedzy ogólnej. Odpowiadanie na pytanie z zakresu specjalizacji studenta. C04 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
5 TK05 Uprzejme prośby. Problemy i ich rozwiązywanie. C05 MEK01 MEK03 MEK04 MEK05
5 TK06 Słuchanie rozmów na temat problemów technicznych. Odpowiadanie na prośby. Odgrywanie próśb i reakcji na nie. C06 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
5 TK07 Czytanie tekstu o podstawowych emocjach. Tryby warunkowe. Przymiotniki zakończone na -ing oraz -ed. Czasowniki złożone. C07 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
5 TK08 Słuchanie programu radiowego o terapiach. Mówienie o emocjach. Dyskusja na temat porad dla ludzi w różnych sytuacjach. C09 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
5 TK09 Drugi tryb warunkowy. Kolokacje czasowników z rzeczownikami. C10 MEK01 MEK03 MEK05
5 TK10 Dyskusja na temat zachowania w różnych hipotetycznych sytuacjach. Pisanie listu z poradami. C11 MEK01 MEK03 MEK05
5 TK11 Przekazywanie dobrych i złych wiadomości. Relacjonowanie wydarzeń na żywo. C12 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
5 TK12 Słuchanie rozmów podczas których ludzie otrzymują wiadomości. Przekazywanie i otrzymywanie wiadomości. Odgrywanie sytuacji przekazywania wiadomości. C13 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05
5 TK13 Wyrażenia do opisywania dobrych i złych doświadczeń. Mówienie o pamiętnych momentach. Pisanie - najszczęśliwsze momenty w życiu. C15 MEK01 MEK02 MEK04 MEK05 MEK06
6 TK01 Czytanie krótkiego wstępu do The Secret of Success. Porównaie czasów Present perfect simple i continuous. C01 MEK01 MEK03 MEK05
6 TK02 Czasowniki modalne do wyrażania umiejętności. Czytanie tekstu biograficznego o człowieku z bardzo dobrą pamięcią. C02 MEK02 MEK04 MEK05
6 TK03 Słuchanie rozmowy na temat pamięci. Mówienie o umiejętnościach. Pisanie streszczenia. C03 MEK01 MEK02 MEK05 MEK06
6 TK04 Doprecyzowanie opinii. Czytanie tekstu o kwalifikacjach. C04 MEK01 MEK03 MEK05 MEK06
6 TK05 Słuchanie dyskusji na temat inteligencji. Odnoszenie się do wcześniejszych wypowiedzi. Wybieranie odpowiedniego kandydata na stanowisko. Wyrażanie opinii i podawanie przykładów. C05 MEK01 MEK02 MEK03
6 TK06 Czytanie bloga o sąsiadach. Przedimki. Określenia ilościowe. C06 MEK01 MEK02 MEK03 MEK04 MEK05
6 TK07 Opisywanie sąsiedztwa i dyskutowanie w jaki sposób można by je ulepszyć. C07 MEK01 MEK03 MEK04 MEK06
6 TK08 Zdania zależne. Słownictwo związane z internetem. Czytanie recenzji strony internetowej. C09 MEK01 MEK03 MEK05
6 TK09 Słuchanie opisów społeczności internetowych. Porównywanie czynności rzeczywistych i wirtualnych. Pisanie recenzji strony internetowej. C10 MEK01 MEK03 MEK06
6 TK10 Witanie gości. Czytanie tekstu o tym jak być dobrym gościem. C11 MEK01 MEK03 MEK05 MEK06
6 TK11 Słuchanie ludzi opisujących doświadczenia z gośćmi/gospodarzami. Przyjmowanie przeprosin. Dyskutowanie trudnych sytuacji towarzyskich. C12 MEK01 MEK02 MEK03
6 TK12 Powtórzenie materiału do egzaminu pisemnego. C13 MEK01 MEK04 MEK05
6 TK13 Ćwiczenie mówienia - przygotowanie do egzaminu ustnego. C15 MEK04 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 6.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3)
Zaliczenie (sem. 3)
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 4) Przygotowanie do ćwiczeń: 6.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 4)
Zaliczenie (sem. 4)
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 5) Przygotowanie do ćwiczeń: 6.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 5)
Zaliczenie (sem. 5)
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 6) Przygotowanie do ćwiczeń: 6.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 6.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 15.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 6)
Zaliczenie (sem. 6) Przygotowanie do zaliczenia: 15.00 godz./sem.
Zaliczenie pisemne: 2.00 godz./sem.
Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem.
Inne: 1.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa
Ćwiczenia/Lektorat
Ocena końcowa Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych, ćwiczeń wykonywanych na platformie e-learningowej (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach. Egzamin końcowy składający się z części pisemnej i ustnej, zaliczony z 60% poprawnością.

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie