Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 8025
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych
Układ zajęć w planie studiów: sem: 4 / W15 P10 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Edyta Zielińska
Główny cel kształcenia: Znajomość podstaw prawnych dotyczących funkcjonowania Stacji Kontroli Pojazdów (m.in. wymaganego wyposażenia, uprawnień diagnostów).
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 4 semestru.
1 | Abramek K., Uzdowski M. | Podstawy obsługiwania i napraw | Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa. | 2009 |
2 | Hebda M. | Eksploatacja samochodów | Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji - PIB, Radom. | 2005 |
3 | Uzdowski M., Abramek K., Garczyński K. | Eksploatacja techniczna i naprawa | Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa. | 2003 |
Wymagania formalne: Rejestracja na 4 semestr.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów: Techniczne zaplecze motoryzacji, Organizacja zaplecza technicznego obsługiwania pojazdów.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia się i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma wiedzę na temat podstawowych wymagań dotyczących funkcjonowania stacji diagnostycznych. | wykład interaktywny, wykład | kolokwium |
K_W004+ |
W03+ W04+ W05++ |
02 | Ma wiedzę na temat wyposażenia niezbędnego do wykonywania badań technicznych pojazdów. | wykład | kolokwium |
K_W004+ |
W03+ W04+ W05++ |
03 | Zna wymagania dotyczące diagnostów wykonujących badania diagnostyczne. | wykład | kolokwium |
K_W004+ |
W03+ W04+ W05++ |
04 | Potrafi określić rolę diagnostyki w systemie obsługiwania pojazdów samochodowych. | wykład | kolokwium |
K_W009+ |
W02+ |
05 | Posiada umiejętność planowania i analizowania czynności związanych z organizacją pracy w SKP. | projekt | prezentacja projektu |
K_K003+ |
K04+ |
06 | Potrafi pracować w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i całego zespołu. | projekt | prezentacja projektu |
K_U009+ |
U01+ U05+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
4 | TK01 | W01-W02 | MEK01 | |
4 | TK02 | W03-W04 | MEK01 | |
4 | TK03 | W05-W06 | MEK01 | |
4 | TK04 | W07-W08 | MEK01 | |
4 | TK05 | W09 | MEK03 | |
4 | TK06 | W10 | MEK01 | |
4 | TK07 | W11-W12 | MEK02 | |
4 | TK08 | W13 | MEK01 | |
4 | TK09 | W14 | MEK04 | |
4 | TK10 | W15 | MEK01 | |
4 | TK11 | P01-P02 | MEK05 | |
4 | TK12 | P03 | MEK01 | |
4 | TK13 | P04 | MEK01 | |
4 | TK14 | P05-P06 | MEK01 | |
4 | TK15 | P07 | MEK01 | |
4 | TK16 | P08 | MEK06 | |
4 | TK17 | P09 | MEK02 | |
4 | TK18 | P10 | MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 4) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 4) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
4.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
7.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 4) | |||
Zaliczenie (sem. 4) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Wiedza z wykładów sprawdzana jest po zaliczeniu zajęć projektowych, podczas pisemnego zaliczenia u koordynatora przedmiotu (2,8-3,0 pkt. - bdb; 2,5-2,7 pkt. - +db; 2,2-2,4 pkt. - db; 1,9-2,1 pkt. - +dst; 1,5-1,8 pkt. - dst; 0-1,4 pkt. ndst). |
Projekt/Seminarium | Warunkiem zaliczenia projektów jest obecność i aktywność na zajęciach oraz pozytywna ocena z wykonanego projektu. |
Ocena końcowa | Ocena łączna z przedmiotu jest średnią arytmetyczną ocen uzyskanych z zaliczenia pisemnego z wykładów oraz z zajęć projektowych. Przewiduje się jeden termin poprawkowy dla kolokwium zaliczeniowego. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | E. Zielińska | The evaluation of the demand for new means of individual car transport in Poland | 2024 |
2 | J. Drop; E. Zielińska | Ocena działalności kurierskiej w DHL i DPD | 2022 |
3 | J. Drop; J. Lubas; E. Zielińska | Branża przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych w Polsce | 2022 |
4 | J. Lubas; J. Mikoś; E. Zielińska | Kryteria ewidencjonowania czasu pracy kierowcy | 2020 |
5 | J. Lubas; K. Miernik; W. Szczypiński-Sala; P. Woś; E. Zielińska | Experimental Analysis of Tribological Processes in Friction Pairs with Laser Borided Elements Lubricated with Engine Oils | 2020 |
6 | J. Mikoś; S. Siedlecka; E. Zielińska | Ewidencjonowanie wykroczeń w czasie pracy kierowcy | 2020 |
7 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; S. Siedlecka; A. Ustrzycki; E. Zielińska | Modeling of Unburned Hydrocarbon Emission in a Di Diesel Engine Using Neural Networks | 2020 |
8 | E. Zielińska | Charakterystyka rynku usług kolejowych w Polsce w latach 2016-2018 | 2019 |
9 | E. Zielińska | Ocena transportu morskiego w Polsce | 2019 |
10 | E. Zielińska | Ocena wypadkowości na polskich drogach | 2019 |
11 | E. Zielińska | Struktura i działalność wybranych portów lotniczych w Polsce | 2019 |
12 | E. Zielińska | Wybrane aspekty funkcjonowania warsztatów samochodowych w Polsce | 2019 |