Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 8001
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W10 P10 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Krzysztof Lew
Terminy konsultacji koordynatora: zgodne z harmonogramem prac jednostki
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności z zakresu bezpieczeństwa systemów transportowych.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 1 sem. specjalności Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
1 | Szopa T. | Niezawodność i bezpieczeństwo | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa. | 2009 |
2 | Krystek R. (red.) | Zintegrowany system bezpieczeństwa transportu: synteza. Praca zbiorowa | WKiŁ, Gdańsk. | 2010 |
3 | Wicher J. | Bezpieczeństwo samochodów i ruchu drogowego | Wyd.2 rozsz. WKiŁ, Warszawa. | 2004 |
1 | Krystek R. | Zintegrowany System Bezpieczeństwa Transportu, tom 1., 2., i 3. | WKiŁ, Warszawa . | 2009 |
2 | Dyrektywy, decyzje, dokumenty i inne regulacje formalno-prawne Parlamentu Europejskiego, Komisji Eur | . | ||
3 | Czasopisma branżowe. B. W zakresie bezpieczeństwa systemów kierowania i sterowania ruchem w transpo | . |
Wymagania formalne: Rejestracja na 1 semestr
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Posiada umiejętność rozwiązywania problemów związanych z bezpieczeństwem systemów transportowych. | Wykład, projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_W001+ K_W008+ K_W011++ K_W012+ K_U012++ K_U014++ K_K001++ |
W01 W03 W04 W06 W07 W10 U10 U15 U16 U17 U18 U19 K02 |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W08, P01-P08 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
4.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 4.00 godz./sem. |
|
Projekt/Seminarium (sem. 2) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
10.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
8.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 3.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
||
Zaliczenie (sem. 2) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Efekty kształcenia uzyskane na zajęciach wykładowych są weryfikowane na ćwiczeniach. |
Projekt/Seminarium | Indywidualne zadania projektowe weryfikują realizację efektu modułowego MEK01. Ocenę z części projektowej stanowi ocena z pisemnego opracowania zadania projektowego (50%) oraz prezentacji projektu (50%). |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną ocen z ćwiczeń i w zależności od średniej wynosi: dla średniej od 3 do 3,24 - dst (3,0); dla średniej od 3,25 do 3, 74 - +dst (3,5); dla średniej od 3,75 do 4,24 - db (4,0); dla średniej od 4,25 do 4,74 - +db (4,5); dla średniej od 4,75 do 5 - bdb (5,0) |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; P. Woś | Assessment of CH4 Emissions in a Compressed Natural Gas-Adapted Engine in the Context of Changes in the Equivalence Ratio | 2024 |
2 | K. Balawender; S. Boichenko; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; R. Longwic; P. Wojewoda; P. Woś | Assessment of the Effect of Road Load on Energy Consumption and Exhaust Emissions of a Hybrid Vehicle in an Urban Road Driving Cycle—Comparison of Road and Chassis Dynamometer Tests | 2023 |
3 | M. Jurek; K. Lew; J. Mucha; J. Tutak | Urządzenie do rehabilitacji kończyny górnej | 2023 |
4 | K. Balawender; T. Campisi ; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda; P. Woś | Evaluation of the Effect of Chassis Dynamometer Load Setting on CO2 Emissions and Energy Demand of a Full Hybrid Vehicle | 2022 |
5 | K. Lew; P. Wojewoda | Hydrogen storage and distribution | 2022 |
6 | K. Lew; R. Podgórczyk; P. Wojewoda | Badania porównawcze drogi hamowania w różnych warunkach przyczepności kół pojazdu | 2022 |
7 | M. Jurek; K. Lew; J. Mucha; J. Tutak | Urządzenie mechatroniczne do rehabilitacji kończyny górnej | 2022 |
8 | T. Campisi; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | The Development of CO2 Instantaneous Emission Model of Full Hybrid Vehicle with the Use of Machine Learning Techniques | 2022 |
9 | K. Lew | Analiza oddziaływania różnych wartości ciśnień w kołach pojazdu na geometrię kół | 2021 |
10 | A. Jaworski; K. Lew; P. Wojewoda | Wpływ oddziaływania buspasów na parametry ruchu środków transportu drogowego | 2020 |
11 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
12 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | The Impact of Driving Resistances on the Emission of Exhaust Pollutants from Vehicles with the Spark Ignition Engine Fuelled by Petrol and LPG | 2020 |
13 | K. Balawender; M. Jaremcio; A. Jaworski; A. Krzemiński; H. Kuszewski; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | Realizacja cyklu jezdnego w badaniach emisji zanieczyszczeń na hamowni podwoziowej | 2020 |
14 | K. Lew | Wpływ temperatury tarcz hamulcowych na skuteczność hamowania samochodu | 2020 |
15 | N. Dudzik; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Szymczuk; P. Wojewoda | Kolej magnetyczna w aspekcie zużycia energii, bezpieczeństwa oraz wpływu na środowisko naturalne | 2020 |
16 | A. Leśniak; K. Lew | Bezpieczeństwo w transporcie kolejowym | 2019 |
17 | K. Balawender; D. Konieczny; A. Krzemiński; K. Lew; P. Wojewoda | Automated vehicles as the future of road transport | 2019 |