Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Centrum Języków Obcych
Kod zajęć: 7999
Status zajęć: obowiazkowy dla programu z możliwością wyboru Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / C20 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: mgr Małgorzata Kołodziej
Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest osiągnięcie przez studenta kompetencji językowej na poziomie B2+ określone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Ogólne informacje o zajęciach: Na realizację modułu składa się 60 godzin (dwa semestry po 30 godzin) w toku studiów drugiego stopnia. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie zajęć student poznaje techniczne słownictwo czytają i analizując krótsze teksty techniczne, oraz utrwala nowo zdobytą wiedzę przygotowując i przedstawiając prezentacje i projekty dotyczące danego zagadnienia technicznego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 1 semestrze jezyka specjalistycznego poziomu zaawansowanie B2+.
1 | Ibbotson M. | Cambridge English for Engineering | Cambridge University Press, Cambridge. | 2008 |
2 | Ibbotson M. | Professional English in Use: Engineering | Cambridge University Press, Cambridge. | 2008 |
Wymagania formalne: wpis na 1. semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna zakres słownictwa oraz struktury gramatyczne wymagane dla poziomu B2 kompetencji językowej, okreslone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiadł sprawności językowe (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B2 kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Językó
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach iw grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz celu osiągnięcia rozwiązania problemu
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Wiedza: Student dysponuje wystarczającym zakresem środków językowych, by formułować przejrzyste opisy lub wyrażać swoje zdanie na większość tematów ogólnych, przy wykorzystaniu niektórych złożonych struktur zdaniowych. Wykazuje dość wysoki stopień poprawności gramatycznej, sporadyczne błędy nie zakłócają komunikacji, co umożliwia aktywne uczestnictwo w dyskusjach formalnych i nieformalnych. | Ćwiczenia | W trakcie krótkich testów kontrolnych oraz 2 testów zaliczeniowych w semestrze (kolokwia) |
K_W005++ K_U003+++ |
W05 U02 U03 U04 U06 |
02 | Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć. |
K_W006++ K_U003+++ |
W08 W10 U02 U03 U04 U06 |
03 | Czytanie: Czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas testów pisemnych. |
K_U003+++ K_U009+++ |
U01 U02 U03 U04 U05 U06 |
04 | Interakcja: Potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas egzaminu ustnego. |
K_U003+++ K_U009++ |
U01 U02 U03 U04 U05 U06 |
05 | Produkcja: Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które go interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć. |
K_U003+ K_K003+ |
U02 U03 U04 U06 K04 |
06 | Pisanie: Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z jego zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia. | Ćwiczenia | W trakcie testów pisemnych i zadanych prac domowych. |
K_K003++ |
K04 |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | TK01 | MEK01 MEK02 MEK04 | |
1 | TK02 | TK02 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
1 | TK03 | TK03 | MEK01 MEK05 MEK06 | |
1 | TK04 | TK04 | MEK01 MEK02 | |
1 | TK05 | TK05 | MEK01 MEK04 | |
1 | TK06 | TK06 | MEK01 MEK05 | |
1 | TK07 | TK03 | MEK03 MEK06 | |
1 | TK08 | TK08 | MEK02 MEK04 | |
1 | TK09 | TK09 | MEK02 MEK05 | |
1 | TK10 | TK10 | MEK01 MEK03 | |
1 | TK11 | TK11 | MEK01 MEK04 | |
1 | TK12 | TK12 | MEK01 MEK03 MEK06 | |
1 | TK13 | TK13 | MEK01 MEK03 | |
1 | TK14 | TK14 | MEK01 MEK05 MEK06 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
16.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 4.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
20.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 1) | |||
Zaliczenie (sem. 1) | Przygotowanie do zaliczenia:
20.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | Warunkiem uzyskania zaliczenia lektoratu jest uzyskanie co najmniej oceny dostatecznej (3.0) z obu testów przeprowadzanych w semestrze, obecność na zajęciach w wymiarze co najmniej 86% godzin dydaktycznych przewidzianych na semestr, oraz zaliczenie przynajmniej na ocenę 3.0 prezentacji przygotowanej przez studenta. |
Ocena końcowa | W ocenie końcowej uwzględnia się również aktywność studenta na ćwiczeniach przez cały semestr. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie