Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 7862
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Transport lotniskowy
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W30 L30 P15 / 4 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Janusz Lubas
Terminy konsultacji koordynatora: wtorek 12.45-13.45 Czwartek 11-12
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności z zakresu Napędów i sterowania urządzeń transportu lotniskowego.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów specjalności Transport lotniskowy.
1 | Choromański W. | Systemy transportowe PRT | Warszawa : WKiŁ,. | 2015 |
2 | Halusiak S., Uciński J. | Transport wewnętrzny : zagadnienia wybrane | Łódź : Wydaw.Politech.Łódz.. | 2013 |
3 | Rosiński A. | Modelowanie procesu eksploatacji systemów telematyki transportu | Warszawa : Ofic.Wydaw.Politech.Warsz.. | 2015 |
1 | Fijałkowski J., | Transport wewnętrzny w systemach logistycznych. Wybrane zagadnienia., | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa . | 2003 |
1 | Fijałkowski J. | Transport wewnętrzny w systemach logistycznych. Wybrane zagadnienia. | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa . | 2003 |
Wymagania formalne: Wpis na listę studentów w danym semestrze na realizowanej specjalności.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach: podstawy konstrukcji maszyn, teoria maszyn i mechanizmów, elektrotechnika i elektronika.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Świadomość konieczności samokształcenia oraz odpowiedzialności za pracę.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma podstawową wiedzę, umiejętności i kompetencje adekwatne do zakresu realizowanego w ramach zajęć z modułu. | wykład, laboratorium, projekt | egzamin cz. pisemna, sprawozdania z laboratorium, projekt |
K_W005+++ K_W008+ K_U004++ K_U015++ K_K001+ K_K002+ |
W05+ W06++ W10+ U07+ U08+ U09+ K02+ K03++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01-W02, P01-P02, L01-L02 | MEK01 | |
3 | TK02 | W03-W05, P03-P05, L03-L06 | MEK01 | |
3 | TK03 | W06-W09, P06-P07, L07-L09 | MEK01 | |
3 | TK04 | W10-W11, P08, L10-L11 | MEK01 | |
3 | TK05 | W12-W13, L12-L13 | ||
3 | TK06 | W14-W15 | MEK01 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Przygotowanie do kolokwium:
4.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 3) | Przygotowanie do laboratorium:
3.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
2.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 3) | Przygotowanie do zajęć projektowych/seminaryjnych:
6.00 godz./sem. Inne: 2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
3.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 3) | |||
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
6.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
3.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | W trakcie pisemnego egzaminu sprawdzany kryteria weryfikacji efektu MEK01: ocenę dostateczną uzyskuje student, który z części sprawdzającej wiedzę, uzyska 50-70% punktów, ocenę dobry 71-90% punktów, ocenę bardzo dobry powyżej 90% punktów. |
Laboratorium | Średnia ocen z laboratorium. Kryteria weryfikacji efektu kształcenia MEK01: - na ocenę 3:umie wyznaczyć podstawowe parametrów pracy układu napędowego. na ocenę 4:.umie dobrać i obliczyć podzespoły układu napędowego na ocenę 5: umie zastosować automatykę w układach napędowych |
Projekt/Seminarium | Średnia ocen z projektów. Kryteria weryfikacji efektu kształcenia MEK01: - na ocenę 3:umie wyznaczyć podstawowe parametrów pracy układu napędowego., na ocenę 4:.umie dobrać i obliczyć podzespoły układu napędowego na ocenę 5: umie zastosować automatykę w układach napędowych |
Ocena końcowa | Średnia ważona z ocen z pisemnego egzaminu, projektów i laboratoriów MEKO1 Przeliczenie uzyskanej średniej ważonej na ocenę końcową przedstawiono poniżej: Ocena średnia Ocena końcowa 4,600 - 5,000 bdb 5,0 4,200 - 4,599 +db 4,5 3,800 - 4,199 db 4,0 3,400 - 3,799 +dst 3,5 3,000 - 3,399 dst 3,0 |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Hadło; D. Konieczny; J. Lubas; W. Szczypinski-Sala; A. Tomala | Tribological Properties of a Sliding Joint with an a-C:H:W Coating under Lubrication Conditions with PAO8 Oil and the Addition of 2% MoS2 Nanoparticles | 2024 |
2 | J. Drop; J. Lubas; E. Zielińska | Branża przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych w Polsce | 2022 |
3 | K. Hadło; J. Lubas | Tribological properties of the friction pair with a-C:H coating under the conditions of lubrication with 10W40 biodegradable engine oil | 2022 |
4 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; J. Lubas | Effect of temperature on tribological properties of 1-butanol–diesel fuel blends-Preliminary experimental study using the HFRR method | 2021 |
5 | J. Lubas; J. Mikoś; E. Zielińska | Kryteria ewidencjonowania czasu pracy kierowcy | 2020 |
6 | J. Lubas; K. Miernik; W. Szczypiński-Sala; P. Woś; E. Zielińska | Experimental Analysis of Tribological Processes in Friction Pairs with Laser Borided Elements Lubricated with Engine Oils | 2020 |
7 | J. Lubas; W. Szczypiński-Sala | Tribological characteristic of a ring seal with graphite filler | 2020 |
8 | K. Dudek; J. Lubas; W. Szczypiński-Sala | Influence of laser boriding on the friction and wear of sliding couples with bearing alloys | 2020 |
9 | A. Jaworski; K. Lejda; J. Lubas; M. Mądziel | Comparison of exhaust emission from Euro 3 and Euro 6 motor vehicles fueled with petrol and LPG based real driving conditions | 2019 |
10 | J. Lubas; W. Szczypiński-Sala; A. Tomala | Tribological Properties of a Rubber Seal Under Operation With Oil Containing MoS2 Nanoparticles | 2019 |