Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 7846
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Rzeczoznawstwo samochodowe
Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W30 L30 / 3 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Janusz Lubas
Terminy konsultacji koordynatora: wtorek 12.45-13.45 Czwartek 11-12
Główny cel kształcenia: Poznanie roli i kompetencji rzeczoznawcy samochodowego
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot wybieralny dla studentów 3 semestru
1 | Reimpell J., Betzler J. | Podwozia samochodów. Podstawy konstrukcji. | WKiŁ, Warszawa. | 2004 |
2 | Reński A.: | Budowa samochodów: układy hamulcowe i kierownicze oraz zawieszenia. | Wydawnictwa Politechniki Warszawskiej, Warszawa. | 2004 |
1 | Prochowski L.; Żuchowski A.: | Samochody ciężarowe i autobusy. | Warszawa, WKiŁ, . | 2006 |
2 | Micknass W. , Popiol R., Sprenger A.: | Sprzęgła, skrzynki biegów, wały i półosie napędowe. | Warszawa, WKiŁ,. | 2005 |
3 | Zieliński A.: | Konstrukcja nadwozi samochodów osobowych i pochodnych. | Warszawa, WKiŁ, . | 2008 |
1 | Praca zbiorowa | Informatory techniczne BOSCH | WKiŁ, Warszawa. | 2000- |
Wymagania formalne: Rejestracja na 3 semestr studiów kierunku transport, specjalność: rzeczoznawstwo samochodowe
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanych modułów poprzedzających na kierunku studiów.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Brak
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma podstawową wiedzę na temat roli i funkcji rzeczoznawcy samochodowego, jego kompetencji w zakresie techniki samochodowej, ruchu drogowego oraz rekonstrukcji kolizji i wypadków drogowych. | wykład, laboratorium | egzamin cz. pisemna, egzamin cz. ustna, sprawozdanie z laboratorium |
K_W004+ K_W005+ K_W008+ |
W03 W04 W05 W06 W10 |
02 | Potrafi opracować projekt z zakresu opinii rzeczoznawczych. | wykład, laboratorium | egzamin, sprawozdanie z laboratorium |
K_U002+ K_U003+ K_U007+ K_U008+ K_K002+ |
U02 U03 U04 U06 U08 U09 U10 U12 U15 U16 U17 U18 U19 K03 |
03 | Potrafi działać w grupie, ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i całego zespołu | laboratorium | na bieżąco w trakcie zajęć |
K_K002+ |
K03 |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
3 | TK01 | W01_W15 | MEK01 MEK02 | |
3 | TK02 | L01_15 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
||
Laboratorium (sem. 3) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 3) | |||
Egzamin (sem. 3) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | W trakcie egzaminu sprawdzany jest stopień opanowania materiału z modułu z zakresu przekazanego na wykładzie. Kryteria weryfikacji efektu MEK01, MEK02: ocenę dostateczną uzyskuje student, który z części sprawdzającej wiedzę, uzyska 50-70% punktów, ocenę dobry 71-90% punktów, ocenę bardzo dobry powyżej 90% punktów. |
Laboratorium | Średnia ocen z laboratorium. Kryteria weryfikacji efektu kształcenia MEK01, MEK02, MEK03: - na ocenę 3:, umie zidentyfikować pojazd na ocenę 4:.umie ustalić uszkodzenie pojazdu na ocenę 5: umie ustalić stan techniczny pojazdu i prowadzi jego diagnostykę |
Ocena końcowa | Na ocenę końcową składa się 50% oceny MEKO1, MEK02 (egzamin), 50% MEKO1, MEK02, MEK03 (laboratorium) Przeliczenie uzyskanej średniej ważonej na ocenę końcową przedstawiono poniżej: Ocena średnia Ocena końcowa 4,600 - 5,000 bdb 5,0 4,200 - 4,599 +db 4,5 3,800 - 4,199 db 4,0 3,400 - 3,799 +dst 3,5 3,000 - 3,399 dst 3,0 |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Hadło; D. Konieczny; J. Lubas; W. Szczypinski-Sala; A. Tomala | Tribological Properties of a Sliding Joint with an a-C:H:W Coating under Lubrication Conditions with PAO8 Oil and the Addition of 2% MoS2 Nanoparticles | 2024 |
2 | J. Drop; J. Lubas; E. Zielińska | Branża przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych w Polsce | 2022 |
3 | K. Hadło; J. Lubas | Tribological properties of the friction pair with a-C:H coating under the conditions of lubrication with 10W40 biodegradable engine oil | 2022 |
4 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; J. Lubas | Effect of temperature on tribological properties of 1-butanol–diesel fuel blends-Preliminary experimental study using the HFRR method | 2021 |
5 | J. Lubas; J. Mikoś; E. Zielińska | Kryteria ewidencjonowania czasu pracy kierowcy | 2020 |
6 | J. Lubas; K. Miernik; W. Szczypiński-Sala; P. Woś; E. Zielińska | Experimental Analysis of Tribological Processes in Friction Pairs with Laser Borided Elements Lubricated with Engine Oils | 2020 |
7 | J. Lubas; W. Szczypiński-Sala | Tribological characteristic of a ring seal with graphite filler | 2020 |
8 | K. Dudek; J. Lubas; W. Szczypiński-Sala | Influence of laser boriding on the friction and wear of sliding couples with bearing alloys | 2020 |
9 | A. Jaworski; K. Lejda; J. Lubas; M. Mądziel | Comparison of exhaust emission from Euro 3 and Euro 6 motor vehicles fueled with petrol and LPG based real driving conditions | 2019 |
10 | J. Lubas; W. Szczypiński-Sala; A. Tomala | Tribological Properties of a Rubber Seal Under Operation With Oil Containing MoS2 Nanoparticles | 2019 |