Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 7835
Status zajęć: obowiązkowy dla programu Rzeczoznawstwo samochodowe, Spedycja oraz transport krajowy i międzynarodowy, Transport lotniskowy
Układ zajęć w planie studiów: sem: 1 / W15 L30 P15 / 4 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr hab. inż. prof. PRz Janusz Lubas
Terminy konsultacji koordynatora: Wtorek 13-14 Czwartek 10-12
semestr 1: mgr inż. Dariusz Konieczny
semestr 1: dr inż. Maksymilian Mądziel
Główny cel kształcenia: Ugruntowanie wiedzy z zakresu modelowania procesów i systemów transportowych Zapoznanie ze specjalistycznym oprogramowaniem do modelowania procesów transportowych. Wykorzystanie oprogramowania komputerowego do symulacji i optymalizacji procesów transportowych. Tworzenie własnych programów komputerowych do modelowania określonych procesów transportowych. Ocena systemów transportowych.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 1 semestru specjalności
Materiały dydaktyczne: Instrukcja do laboratorium z przedmiotu Podstawy Modelowania Procesów Transportowych. Praca niepu
1 | Jacyna M. | Modelowanie i ocena systemów transportowych. | Ofic. Wydaw. Politech. Warsz., Warszawa. | 2009 |
2 | Jacyna M. (red) | Uwarunkowania techniczno-technologiczne komodalności transportu | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa. | 2012 |
1 | Jacyna M. | Modelowanie wielokryterialne w zastosowaniu do oceny systemów transportowych | Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa. | 2001 |
2 | Instrukcje obsługi programów komputerowych używanych w trakcie zajęć laboratoryjnych i projektowych. | . |
1 | Czasopisma: | Transport - Technika Motoryzacyjna, Transport Samochodowy, Przegląd Komunikacyjny, Problemy Ekonomi | . |
Wymagania formalne: Rejestracja na sem. 1 specjalności
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Matematyka; Logistyka; Systemy transportowe; Podstawy modelowania procesów transportowych (podstawowe wiadomości z zakresu przedmiotów)
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Podstawy modelowania procesów transportowych (modelowanie procesów transportowych z wykorzystaniem AveSim)
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna modele do symulacji i oceny systemów i procesów transportowych. Zna oprogramowanie umożliwiający symulację i ocenę systemów transportowych. | wykład | zaliczenie cz. pisemna |
K_W004+ K_W012+ K_U004+ |
W03 W04 W05 W07 U07 U08 U09 |
02 | Umie przeprowadzić symulację i ocenę systemu transportowego z wykorzystaniem narzędzi informatycznych | laboratorium | na bieżąco w trakcie zajęć |
K_W012+ K_K004+ |
W03 W04 W07 K06 |
03 | Umie napisać samodzielnie oprogramowanie na komputer do symulacji procesu transportowego. | projekt indywidualny | prezentacja projektu |
K_W004+ K_U011+ |
W03 W04 W05 U08 U09 U18 |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-W02 | MEK01 | |
1 | TK02 | W03-W11 | MEK01 | |
1 | TK03 | W12-W15 | MEK01 | |
1 | TK04 | L01-L05 | MEK02 | |
1 | TK05 | L06-L11 | MEK02 | |
1 | TK06 | L12-L15 | MEK02 | |
1 | TK07 | P01-P15 | MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
5.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Studiowanie zalecanej literatury:
5.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 1) | Przygotowanie do laboratorium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
Projekt/Seminarium (sem. 1) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem.. |
Wykonanie projektu/dokumentacji/raportu:
13.00 godz./sem. Przygotowanie do prezentacji: 2.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 1) | |||
Egzamin (sem. 1) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | W trakcie zaliczenia pisemnego sprawdzany jest stopień opanowania materiału z modułu z zakresu przekazanego na wykładzie. Kryteria weryfikacji efektu MEK01: ocenę dostateczną uzyskuje student, który z części sprawdzającej wiedzę, uzyska 50-70% punktów, ocenę dobry 71-90% punktów, ocenę bardzo dobry powyżej 90% punktów. |
Laboratorium | Warunkiem zaliczenia laboratorium jest pozytywna ocena z wykonawstwa modelu zaliczeniowego, obecność i aktywność. Kryteria weryfikacji efektu kształcenia MEK02: - na ocenę 3:umie tworzyć model procesu transportowego z wykorzystaniem programu komputerowego. na ocenę 4:umie symulować i optymalizować proces transportowy z wykorzystaniem narzędzi informatycznych. na ocenę 5: potrafi analizować i oceniać proces transportowy z wykorzystaniem narzędzi informatycznych. |
Projekt/Seminarium | Średnia ocen z projektu. Kryteria weryfikacji efektu kształcenia MEK03: - na ocenę 3:umie napisać oprogramowanie do symulacji procesu transportowego. na ocenę 4:umie przetestować oprogramowanie do symulacji procesu transportowego. na ocenę 5: potrafi analizować i oceniać wyniki z symulacji procesu transportowego. |
Ocena końcowa | Na ocenę końcową składa się 30% oceny MEK01, 35% MEK02 i 35% MEK03 Przeliczenie uzyskanej średniej ważonej na ocenę końcową przedstawiono poniżej: Ocena średnia Ocena końcowa 4,600 - 5,000 bdb 5,0 4,200 - 4,599 +db 4,5 3,800 - 4,199 db 4,0 3,400 - 3,799 +dst 3,5 3,000 - 3,399 dst 3,0 |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | K. Hadło; D. Konieczny; J. Lubas; W. Szczypinski-Sala; A. Tomala | Tribological Properties of a Sliding Joint with an a-C:H:W Coating under Lubrication Conditions with PAO8 Oil and the Addition of 2% MoS2 Nanoparticles | 2024 |
2 | J. Drop; J. Lubas; E. Zielińska | Branża przesyłek kurierskich, ekspresowych i pocztowych w Polsce | 2022 |
3 | K. Hadło; J. Lubas | Tribological properties of the friction pair with a-C:H coating under the conditions of lubrication with 10W40 biodegradable engine oil | 2022 |
4 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; J. Lubas | Effect of temperature on tribological properties of 1-butanol–diesel fuel blends-Preliminary experimental study using the HFRR method | 2021 |
5 | J. Lubas; J. Mikoś; E. Zielińska | Kryteria ewidencjonowania czasu pracy kierowcy | 2020 |
6 | J. Lubas; K. Miernik; W. Szczypiński-Sala; P. Woś; E. Zielińska | Experimental Analysis of Tribological Processes in Friction Pairs with Laser Borided Elements Lubricated with Engine Oils | 2020 |
7 | J. Lubas; W. Szczypiński-Sala | Tribological characteristic of a ring seal with graphite filler | 2020 |
8 | K. Dudek; J. Lubas; W. Szczypiński-Sala | Influence of laser boriding on the friction and wear of sliding couples with bearing alloys | 2020 |
9 | A. Jaworski; K. Lejda; J. Lubas; M. Mądziel | Comparison of exhaust emission from Euro 3 and Euro 6 motor vehicles fueled with petrol and LPG based real driving conditions | 2019 |
10 | J. Lubas; W. Szczypiński-Sala; A. Tomala | Tribological Properties of a Rubber Seal Under Operation With Oil Containing MoS2 Nanoparticles | 2019 |