Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Lotnictwo i kosmonautyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Awionika, Pilotaż, Płatowce, Silniki lotnicze
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Elektrodynamiki i Systemów Elektromaszynowych
Kod zajęć: 660
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W15 L15 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: dr inż. Jan Rodziński
Terminy konsultacji koordynatora: https://janrod.v.prz.edu.pl/konsultacje
semestr 2: dr inż. Danuta Pliś
semestr 2: mgr inż. Adam Powrózek
Główny cel kształcenia: Zapoznanie się z podstawowymi prawami obowiązującymi w elektrotechnice i elektronice, elementami obwódów elektrycznych i elektronicznych, metodami pomiarowymi oraz podstawowymi maszynami elektrycznymi.
Ogólne informacje o zajęciach: Moduł kształcenia obejmuje podstawowe zgadnienia z zakresu elektrotechniki i elektroniki
Materiały dydaktyczne: Materiały pomocnicze do wykładu w formie elektronicznej, prezentacji.
1 | Szlachta A. | Elektrotechnika skrypt | Oficyna Wydawnicza PRz. | 1997 |
2 | Koziej E., Sochoń B. | Elektrotechnika i elektronika | PWN. | 1983 |
3 | Przeździecki F. | Elektrotechnika i elektronika | PWN. | 1997 |
4 | Hempowicz i inni | Elektrotechnika i elektronika dla nieelektryków | WNT. | 2004 |
1 | Bula K. | Elektrotechnika - laboratorium | Oficyna Wydawnicza PRz. | 2003 |
1 | Kukurba H., Śliwa A. | Zbiór zadań z elektrotechniki | PWN. | 1983 |
2 | Plamitzer A.M. | Maszyny elektryczne | WNT. | 1982 |
Wymagania formalne: rejestracja na semestr drugi
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada podstawową wiedzę w zakresie: algebry, teorii równań różniczkowych i liczb zespolonych oraz pola elektrycznego i magnetycznego, prądu stałego i przemennego
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student potrafi rozwiązywać układy równań liniowych, zna własności fukcji sinusoidalnej, zna działania na liczbach zespolonych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie potrzebę kształcenia. Student rozumie uwarunkowania pracy zespołowej.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Student zna podstawowe prawa obwodów prądu stałego | wykład, laboratorium | kolokwium, obserwacja wykonawstwa, raport pisemny |
K_W004++ K_U007+ K_U008+ K_K001++ |
W02++ U08++ U09++ K01++ |
02 | Student potrafi zastosować prawa do opisu obwodów elektrycznych. | wykład interaktywny | kolokwium |
K_W004++ K_U008+ K_K001++ |
W02++ U09++ K01++ |
03 | Student zna warunki powstawania pola magnetycznego. | wykład | kolokwium |
K_W004++ K_K001++ |
W02++ K01++ |
04 | Student zna własności napięć i prądów sinusoidalnie zmiennych, rodzaje mocy. | wykład, laboratorium | kolokwium, obserwacja wykonawstwa, raport pisemny |
K_W004++ K_U007+ K_U008+ K_K001++ |
W02++ U08++ U09++ K01++ |
05 | Student potrafi przedstawić wielkości sinusoidalnie zmienne za pomocą wykresów wskazowych. | wykład, laboratorium | kolokwium, obserwacja wykonawstwa, raport pisemny |
K_W004++ K_U007+ K_U008+ K_K001++ |
W02++ U08++ U09++ K01++ |
06 | Student zna rodzaje odbiorników trójfazowych | wykład, laboratorium | kolokwium, obserwacja wykonawstwa, raport pisemny |
K_W004++ K_U007+ K_U008+ K_K001++ |
W02++ U08++ U09++ K01++ |
07 | Student potrafi zmierzyć podstawowe wielkości elektryczne. | laboratorium | obserwacja wykonawstwa, raport pisemny |
K_W004++ K_U007+ K_U008+ K_K001++ |
W02++ U08++ U09++ K01++ |
08 | Student zna podstawowe typy maszyn i rodzaje pracy. | wykład | kolokwium |
K_W004++ K_K001++ |
W02++ K01++ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01, W02, L01, L02, L03, L04 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK02 | W03 | MEK03 | |
2 | TK03 | W03, W04, L02, L03, L04 | MEK04 MEK05 | |
2 | TK04 | W05, L02, L03, L04 | MEK06 | |
2 | TK05 | W05, L01 | MEK07 | |
2 | TK06 | W06, W07, W08, L05, L06, L07 | MEK08 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
2.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
2.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 2) | Przygotowanie do laboratorium:
3.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 3.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
5.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
1.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
1.00 godz./sem. |
|
Zaliczenie (sem. 2) | Przygotowanie do zaliczenia:
5.00 godz./sem. |
Zaliczenie pisemne:
2.00 godz./sem. Zaliczenie ustne: 1.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | zaliczenie pisemne i ustne łacznie z laboratorium, obecność na wykładzie |
Laboratorium | odrobienie wszystkich ćwiczeń, obserwacja pracy studenta podczas zajęć, oddanie raportów pisemnych z ćwiczeń, zaliczenie pisemne i ustne łacznie z wykładem |
Ocena końcowa | pozytywny wynik kolokium z uwzględnieniem dodatkowych preferencji (obecnośc na wykładzie, aktywność na zajęciach laboratoryjnych) |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
Tematy kontrolne z elektrotechniki i ... .pdf
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie