Główny cel kształcenia:
Zapoznanie z charakterystykami różnych typów silników lotniczych oraz metodami ich opracowywania na podstawie cech konstrukcyjnych silników
Ogólne informacje o zajęciach:
W ramach modułu prezentowane będą zagadnienia związane z opracowaniem charakterystyk różnych typów silników lotniczych z wykorzystaniem metod numerycznych i symulacji komputerowej
1 | Muszyński M., Orkisz M. | Modelowanie turbinowych silników odrzutowych | Biblioteka Naukowa Instytutu Lotnictwa. | 1997 |
2 | Cichosz E. i in. | Charakterystyka i zastosowanie napędów | WKŁ. | 1980 |
3 | Oates G. C. | Aerothermodynamics of Gas Turbine and Rocket Propulsion | American Institute of Aeronautics and Astronautics. | 1997 |
4 | Gieras M. | Obliczenia parametrów użytkowych lotniczych silników turbinowych | Ofic.Wyd.Politechniki Warszawskie. | 2013 |
1 | jak do wykładów | - | -. | - |
1 | jak do wykładów | - | -. | - |
Wymagania formalne:
zapis na pierwszy rok studiów drugiego stopnia Lotnictwo i Kosmonautyka specjalność silniki
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Wiedza równoważna zakresowi modułów realizowanych na pierwszym stopniu studiów Lotnictwo i kosmonautyka - specjalność silniki lotnicze oraz znajomość zagadnień modelowania i metod numerycznych
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Umiejętności w zakresie metod obliczeniowych, analizy konstrukcji lotniczych, poszukiwania informacji
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Świadomość istoty dobrze ugruntowanej wiedzy w przyszłej pracy zawodowej oraz konieczności ciągłego jej poszerzania i aktualizowania
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Potrafi wykorzystywać aparat matematyczny do opracowywania zapisu numerycznego modelu charakterystyk silnika | wykład, laboratorium, ćwiczenia rachunkowe | egzamin cz. pisemna, referat pisemny |
K-W001++ K-W004+ |
W01++ W02++ W04++ W07++ |
MEK02 | Potrafi interpretować zjawiska fizyczne zachodzące podczas pracy silnika, oraz opisywać je przy pomocy zależności matematycznych | wykład, ćwiczenia rachunkowe, laboratorium | raport pisemny |
K-W002+++ K-W004++ |
W01+ W02++ W04++ W07+++ |
MEK03 | Zna złożoność zagadnień problemów modelowania i analizy charakterystyk silnika, potrafi pracować w grupie nad określonym zadaniem | laboratorium, wykład | raport pisemny |
K-K002++ |
K03++ K04++ |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W02 | MEK01 | |
2 | TK02 | W03-W06 | MEK02 | |
2 | TK03 | W07-W12 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK04 | W13-W20 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK05 | W21-W24 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK06 | W25-W30 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK07 | C01-C05 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK08 | C06-C11 | MEK01 MEK02 | |
2 | TK09 | C11-C15 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
2 | TK10 | L01-L15 | MEK01 MEK02 MEK03 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Laboratorium (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
10.00 godz./sem. |
|
Konsultacje (sem. 2) | |||
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
5.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin końcowy w formie ustnej lub pisemnej 100% |
Ćwiczenia/Lektorat | aktywność na zajęciach |
Laboratorium | Praca na zajęciach 50%, opracowania - projekty 50% |
Ocena końcowa |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie