logo
Karta przedmiotu
logo

Zarządzanie marką

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2015/2016

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Zarządzania

Nazwa kierunku studiów: Zarządzanie

Obszar kształcenia: nauki społeczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: drugiego stopnia

Forma studiów: niestacjonarne

Specjalności na kierunku: 1. Rachunkowość w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw, 2. Zarządzanie organizacjami publicznymi, 3. Zarządzanie firmą, 4. Profesjonalny menedżer, 7. komunikacja w biznesie

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: magister

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Zakład Marketingu

Kod zajęć: 5946

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności 4. Profesjonalny menedżer

Układ zajęć w planie studiów: sem: 3 / W15 C10 / 5 ECTS / E

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: dr Agata Gierczak

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Umiejętność zaprojektowania strategii marki produktu ukierunkowanej na tworzenie i utrzymywanie jej kapitału, siły i wartości

Ogólne informacje o zajęciach: Wykorzystanie wiedzy teoretycznej do projektowania skutecznych strategii marki produktu uwzględniających specyfikę rynku. Określenie znaczenia marki jako składnika wartości niematerialnych i prawnych różnego typu instytucji (przedsiębiorstw, pośredników handlowych, klubów sportowych, organizacji non-profit, szkół wyższych.

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć wykładowych
1 Keller Lane Kevin Strategiczne zarządzanie marką Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska, Warszawa. 2011
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Sagan A., Kall J., Kłeczek R. Zarządzanie marką Wydawnictwo Oficyna Ekonomiczna, Warszawa. 2006
2 Witek-Hajduk M. Zarządzanie silną marką Wydaw. Wolters Kluwer Polska, Warszawa. 2011
3 Tkaczyk P. Zakamarki marki. Rzeczy, o których mogłeś nie wiedzieć, zapomnieć lub pominąć podczas budowania swoj Wydaw. OnePress, Warszawa. 2011
4 Gorbaniuk O. Personifikacja marki. Perspektywa psychologiczna i marketingowa Wydaw. KUL, Lublin. 2011
5 Budzyński W. Wizerunek równoległy. Nowa szansa promocji firmy i marki Wydaw. Poltext, Warszawa. 2011

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Zgodne z regulaminem studiów wyższych przyjętym na PRz

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student posiada podstawową wiedzę w zakresie nauk społecznych.

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiada zdolność rozumienia zjawisk społecznych.

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student posiada umiejętność uczenia się przez całe życie.

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 Zna pojęcie i funkcje marki wykład zaliczenie cz. ustna K_W001+
S2A_W06+
02 Zna rodzaje strategii marki wykład zaliczenie cz. ustna K_W001+
K_U002+
S2A_W06+
S2A_U07+
03 Identyfikuje atrybuty silnej marki studium przypadku zaliczenie cz. ustna K_U003++
S2A_U06+
S2A_U07+
04 Rozumienie wad i zalet posiadania silnej marki studium przypadku zaliczenie cz. ustna K_U003+
S2A_U06+
S2A_U07+
05 Określa znaczenie marki jako składnika wartości niematerialnych i prawnych różnego typu instytucji (przedsiębiorstw, pośredników handlowych, klubów sportowych, organizacji non-profit, szkół wyższych, wykład, studium przypadku zaliczenie cz. ustna K_W013+
K_K005+
K_K006+
S2A_W10++
S2A_K05+
S2A_K06++

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
3 TK01 Pojęcie i funkcje marki W1-W2 MEK01
3 TK02 Wyróżniki marki (wartość, kultura, osobowość) W3-W4 MEK01
3 TK03 Strategie marki W5-W6 MEK02
3 TK04 Wybór marki W7-W8 MEK02
3 TK05 Atrybuty silnej marki W9-W10 MEK03
3 TK06 Znaczenie marki jako składnika wartości niematerialnych i prawnych różnych instytucji, przedsiębiorstw, pośredników handlowych, klubów sportowych, organizacji non-profit, szkół wyższych, miast, regionów, krajów W11,W12,W13,W14,W15 MEK03 MEK04 MEK05
3 TK07 Identyfikacyjna, gwarancyjna i promocyjna funkcja marki CW16 MEK01
3 TK08 Marka indywidualna, rodziny marek, wspólne marki dla grup produktów, strategie mieszane CW17,CW18 MEK02
3 TK09 Strategie marki ukierunkowane na tworzenie i utrzymywanie jej kapitału, siły i wartości - analiza przykładów z rynku CW19,CW20 MEK02
3 TK10 Wady i zalety posiadania silnej marki CW21 MEK04
3 TK11 Specyfika marek organizacji non-profit CW22 MEK05
3 TK12 Specyfika marek klubów sportowych CW23 MEK05
3 TK13 Specyfika marek instytucji edukacyjnych (szkół wyższych) CW24 MEK05
3 TK14 Specyfika marek miast, regionów i krajów CW25 MEK05

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Wykład (sem. 3) Przygotowanie do kolokwium: 15.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 15.00 godz./sem.
Uzupełnienie/studiowanie notatek: 5.00 godz./sem.
Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem.
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 3) Przygotowanie do ćwiczeń: 15.00 godz./sem.
Przygotowanie do kolokwium: 10.00 godz./sem.
Inne: 15.00 godz./sem.
Godziny kontaktowe: 10.00 godz./sem.
Dokończenia/studiowanie zadań: 5.00 godz./sem.
Konsultacje (sem. 3) Przygotowanie do konsultacji: 3.00 godz./sem.
Udział w konsultacjach: 2.00 godz./sem.
Egzamin (sem. 3) Przygotowanie do egzaminu: 18.00 godz./sem.
Egzamin ustny: 2.00 godz./sem.

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Wykład Zaliczenie na podstawie frekwencji i aktywności
Ćwiczenia/Lektorat Zaliczenie na podstawie projektów wspólnych i indywidualnych
Ocena końcowa Średnia ocen ze wszystkich form zajęć oraz egzaminu ustnego

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie