Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Mechanika i budowa maszyn
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Alternatywne źródła i przetwarzanie energii, Komputerowo wspomagane wytwarzanie, Organizacja produkcji, Pojazdy samochodowe, Programowanie i automatyzacja obróbki
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Analizy Nieliniowej
Kod zajęć: 4382
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 C30 / 6 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Andrzej Hajnosz
Terminy konsultacji koordynatora: Poniedziałek 16:00 - 17:30, Środa 10:15 - 11:45
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr hab. prof. PRz Iwona Włoch
semestr 2: dr Marta Król
semestr 2: dr Millenia Lecko
semestr 2: mgr Iwona Motowidełko
Główny cel kształcenia: Zapoznanie się z podstawowymi wiadomościami i metodami Analizy Matematycznej II. Rozwijanie wiedzy matematycznej oraz umiejętności rozwiązywania podstawowych problemów matematycznych i technicznych przy pomocy matematycznego aparatu.
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obejmuje funkcje wielu zmiennych i ich własności, równania różniczkowe, całki wielokrotne oraz praktyczne zastosowania teorii.
1 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna 2, definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS Wrocław . | 2006 |
2 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach cz. I i II | PWN, Warszawa . | 2011 |
3 | M.Gewert, Z. Skoczylas | Równania różniczkowe zwyczajne, teoria, przykłady, zadania | Oficyna wydawnicza GiS Wrocław. | 2001 |
1 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach cz. I i II | PWN, Warszawa . | 2011 |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna II, przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2006 |
3 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Równania róąniczkowe zwyczajne, teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław. | 2000 |
1 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji wielu zmiennych, Teoria, przykłady, zadania | Oficyna wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów . | 2005 |
Wymagania formalne: Ukończony pierwszy semestr studiów stacjonarnych I-go stopnia
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Podstawowa wiedza z matematyki szkoły ponadgimnazjalnej i pierwszego semestru studiów stacjonarnych I-go stopnia
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność posługiwania się podstawowym aparatem matematycznym w zakresie szkoły średniej i wiedzą uzyskaną w pierwszym semestrze studiów stacjonarnych pierwszego stopnia
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student jest przygotowany do podjęcia merytorycznie uzasadnionych działań matematycznych w celu rozwiązania postawionego zadania
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | potrafi wyznaczyć granicę funkcji dwu zmiennych i policzyć pochodne cząstkowe I-rzędu. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K_W001+ |
W01+ W07+ |
02 | potrafi rozpoznać równanie różniczkowe o zmiennych rozdzielonych oraz równanie różniczkowe liniowe i je rozwiązać. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K_W001+ K_K001+ |
W01+ W07+ K01 |
03 | zna podstawowe własności całki podwójnej oraz potrafi je zastosować w prostych zadaniach | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K_W001+ K_U009+ |
W01+ W07+ U09+ |
04 | potrafi obliczyć całkę potrójną po obszarze normalnym na podstawowym poziomie trudności. Zna interpretację geometryczną całki potrójnej. | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K_W001+ K_K004+ |
W01+ W07+ K03+ K04+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01, W02, W03,C01, C02, C03 | MEK01 | |
2 | TK02 | W04, W05, W06, W07, W08, C04, C05, C06, C07, C08, | MEK02 | |
2 | TK03 | W09, W10, W11, W12, W13, W14, W15, C09, C10, C11, C12, C13, C14,C15 | MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
10.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. Inne: 3.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
30.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | Przygotowanie do konsultacji:
6.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
15.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
3.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Egzamin pisemny obejmuje zadania obowiązkowe oraz zadania dodatkowe z dowolnej tematyki realizowanej w trakcie zajęć. Aby uzyskać ocenę dostateczną student musi poprawnie wykonać wszystkie zadania obowiązkowe. Rozwiązanie zadań dodatkowych pozwala uzyskać wyższą ocenę. Warunkiem przystąpienia do egzaminu jest uzyskanie zaliczenia ćwiczeń. |
Ćwiczenia/Lektorat | Dwa sprawdziany pisemne w terminach uzgodnionych ze studentami. Aby uzyskać zaliczenie ćwiczeń student musi uczęszczać na zajęcia, oraz na każdym ze sprawdzianów zaliczyć zadania obowiązkowe. Aby uzyskać zaliczenie student musi poprawnie rozwiązać wszystkie zadania obowiązkowe. Rozwiązanie zadań dodatkowych lub aktywność na ćwiczeniach pozwala uzyskać wyższą ocenę. |
Ocena końcowa | Po zaliczeniu wszystkich form zajęć ocena końcowa jest średnią ocen z egzaminu i zaliczenia ćwiczeń. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
z-k-14.pdf
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie