Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Transport
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: niestacjonarne
Specjalności na kierunku: Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych, Logistyka transportu samochodowego, Transport przemysłowy
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Pojazdów Samochodowych i Inżynierii Transportu
Kod zajęć: 4235
Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Diagnostyka i eksploatacja pojazdów samochodowych
Układ zajęć w planie studiów: sem: 7 / W15 L15 / 3 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. inż. Kazimierz Lejda
Terminy konsultacji koordynatora: zgodne z harmonogramem jednostki
semestr 7: dr inż. Paweł Wojewoda
Główny cel kształcenia: Celem kształcenia jest nabycie przez studentów wiedzy i umiejętności z zakresu Diagnostyki technicznej pojazdów samochodowych
Ogólne informacje o zajęciach: Przedmiot obowiązkowy dla studentów 7 sem. specjalności Diagnostyka pojazdów samochodowych.
1 | Merkisz J., Mazurek S. | Pokładowe systemy diagnostyczne pojazdów samochodowych. | WKŁ, Warszawa . | 2002. |
2 | Sitek K., Syta S. | Badania stanowiskowe i diagnostyka | WKiŁ, Warszawa. | 2011 |
3 | Lotko W. | Wybrane zagadnienia diagnostyki pojazdów: praca zbiorowa | Wyd. Politechniki Radomskiej, Radom. | 2009 |
1 | Trzeciak K. | Diagnostyka samochodów osobowych | WKiŁ, Warszawa. | 2010 |
Wymagania formalne: Rejestracja na 7 sem. specjalności.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student powinien posiadać wiedzę w zakresie realizowanym w ramach przedmiotów poprzedzających, w szczególności obejmujących problematykę budowy i eksploatacji pojazdów samochodowych.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Umiejętność analizy i pozyskiwania danych z literatury przedmiotu.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student rozumie konieczność samokształcenia i dokształcania.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę w zakresie funkcjonowania współczesnego transportu samochodowego oraz roli diagnostyki technicznej pojazdów. | wykład, laboratorium | egzamin cz. pisemna, egzamin cz. ustna, sprawozdanie z laboratorium |
K_W006+ K_W010+ K_W015+ K_U004+ K_K001+ |
W03+ W04+ W06+ W07+ U05+ K01+ |
02 | Posiada znajomość procesu diagnozowania, metod diagnostycznych i zakresu diagnostyki bezpieczeństwa oraz układów funkcjonalnych pojazdów samochodowych. | wykład, laboratorium | egzamin cz. pisemna, egzamin cz. ustna, sprawozdanie z laboratorium |
K_U001+ K_U005+ K_U006+ K_U011+ K_U013+ |
U01+ U02+ U03+ U04+ U05+ U06+ U07+ U08+ U09+ U11+ U13+ U14+ U15+ |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
7 | TK01 | W01, W02, W03 | MEK01 MEK02 | |
7 | TK02 | W04, W05, W09 | MEK01 MEK02 | |
7 | TK03 | W06, W07, W08, L01, L02, L03, L04, L05, L06, L07 | MEK01 MEK02 | |
7 | TK04 | W10, W11, W12, L08, L09, L10, L11, L12, L13 | MEK01 MEK02 | |
7 | TK05 | W13, W14, W15, L14, L15 | MEK01 MEK02 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 7) | Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
15.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 15.00 godz./sem. |
|
Laboratorium (sem. 7) | Przygotowanie do laboratorium:
15.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
15.00 godz./sem. |
Dokończenia/wykonanie sprawozdania:
20.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 7) | |||
Egzamin (sem. 7) | Przygotowanie do egzaminu:
10.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
1.50 godz./sem. Egzamin ustny: 0.50 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | a) warunkiem przystąpienia do egzaminu z wykładu jest wcześniejsze uzyskanie zaliczenia z laboratorium, b) egzamin z wykładu odbywa się w formie pisemnej i ustnej (obowiązuje wynik pozytywny z egzaminu pisemnego; oceny >=4,0 są bezpośrednio wpisywane do USOS po wyrażeniu zgody przez studenta; przy ocenach <4,0 dodatkowo obowiązuje egzamin ustny z wykładu). c) na egzaminie w formie pisemnej z treści wykładów (czas trwania egzaminu 90 min) sprawdzana jest realizacja następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02; ocena z egzaminu z wykładu determinowana jest liczbą uzyskanych punktów; liczba uzyskanych punktów wraz z odpowiadającymi im ocenami: 0,0 ÷ 0,9 p. brak zaliczenia ndst (2,0); 1,0 ÷ 1,4 p. dst (3,0); 1,5 ÷ 2,1 p. +dst (3,5); 2,2 ÷ 2,9 p. db (4,0); 3,0 ÷ 3,4 p. +db (4,5); 3,5 ÷ 4,0 p. bdb (5,0). |
Laboratorium | c) zaliczenie laboratoriów następuje na podstawie: frekwencji, pozytywnych ocen z odpowiedzi i sprawozdań, które weryfikują realizację następujących efektów modułowych: MEK01, MEK02. |
Ocena końcowa | Warunkiem zaliczenia modułu jest osiągnięcie wszystkich efektów modułowych i zaliczenie wszystkich form zajęć. Ocena końcowa z egzaminu jest średnią arytmetyczną ocen z części pisemnej i ustnej. Dla każdej części egzaminu przewiduje się jeden termin poprawkowy. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie
1 | A. Jaworski; K. Lejda | Inżynieria środków transportu: badania, konstrukcja i technologia: wybrane problemy | 2022 |
2 | A. Jaworski; K. Lejda | Modelowanie emisji zanieczyszczeń w spalinach silnikowych samochodu osobowego w cyklu jezdnym z uwzględnieniem oporu ruchu samochodu | 2022 |
3 | K. Lejda; P. Woś | Transport means engineering: operation, fuels and safety: selected issues | 2022 |
4 | M. Bilski; A. Jaworski; K. Lejda | Effect of driving resistances on energy demand and exhaust emission in motor vehicles | 2022 |
5 | S. Boichenko; A. Jaworski; K. Lejda; I. Shkilniuk; O. Tarasiuk | Modern technologies of hydrogen generation and accumulation - analytical overview of theoretical and practical experience | 2022 |
6 | K. Balawender; A. Jaworski; K. Lejda; M. Mądziel; D. Savostin-Kosiak; A. Ustrzycki | Assessment of Petrol and Natural Gas Vehicle Carbon Oxides Emissions in the Laboratory and On-Road Tests | 2021 |
7 | M. Jaremcio; A. Jaworski; K. Lejda; M. Mądziel; P. Woś | Charakterystyka wybranych testów jezdnych stosowanych w badaniach emisji zanieczyszczeń w spalinach silnikowych samochodów osobowych | 2021 |
8 | A. Jaworski; K. Lejda | Systemy i środki transportu: konstrukcja i badania: wybrane zagadnienia | 2020 |
9 | A. Jaworski; K. Lejda; M. Mądziel; D. Savostin-Kosiak | The Impact of Exhaust Emission from Combustion Engines on the Environment: Modelling of Vehicle Movement at Roundabouts | 2020 |
10 | A. Krzemiński; K. Lejda; A. Ustrzycki | Metodyka badań wizyjnych rozwoju strugi paliwa generowanej przez wysokociśnieniowy układ wtryskowy | 2020 |
11 | K. Balawender; M. Jakubowski; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; S. Siedlecka; A. Ustrzycki; E. Zielińska | Modeling of Unburned Hydrocarbon Emission in a Di Diesel Engine Using Neural Networks | 2020 |
12 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; A. Ustrzycki; P. Wojewoda | Analysis of Cold Start Emission from Light Duty Vehicles Fueled with Gasoline and LPG for Selected Ambient Temperatures | 2020 |
13 | K. Balawender; M. Jakubowski; M. Jaremcio; A. Jaworski; H. Kuszewski; K. Lejda; K. Lew; M. Mądziel; P. Woś | The Impact of Driving Resistances on the Emission of Exhaust Pollutants from Vehicles with the Spark Ignition Engine Fuelled by Petrol and LPG | 2020 |
14 | K. Lejda; M. Mądziel | Systemy i środki transportu: eksploatacja i diagnostyka: wybrane zagadnienia | 2020 |
15 | K. Lejda; P. Woś | Systemy i środki transportu: bezpieczeństwo i materiały eksploatacyjne: wybrane zagadnienia | 2020 |
16 | K. Lejda; S. Siedlecka | Analiza parametrów efektywności transportowej firm kurierskich realizujących usługi na rynku polskim | 2020 |
17 | S. Boichenko; A. Jaworski; N. Kalmykova; K. Lejda; O. Tarasiuk; O. Vovk | Hydrogen technologies and environmental safety of technosphere: the key points of recent tendencies | 2020 |
18 | S. Boichenko; H. Kuszewski; K. Lejda; I. Trofimov; A. Yakovlieva | Anti-wear Properties of Jet Fuel with Camelina Oils Bio-Additives | 2020 |
19 | S. Boichenko; K. Lejda; I. Shkilniuk; A. Yakovlieva | Modern procedures of alternative jet fuels certification and approval | 2020 |
20 | A. Jaworski; K. Lejda; J. Lubas; M. Mądziel | Comparison of exhaust emission from Euro 3 and Euro 6 motor vehicles fueled with petrol and LPG based real driving conditions | 2019 |
21 | A. Jaworski; K. Lejda; M. Mądziel | Creating an emission model based on portable emission measurement system for the purpose of a roundabout | 2019 |
22 | A. Krzemiński; K. Lejda; A. Ustrzycki | Influence of dodecanol addition on the energy value of diesel oil mixture with ethanol | 2019 |
23 | K. Lejda | Silniki Diesla-odzyskiwanie zaufania w oparciu o udokumentowane argumenty | 2019 |
24 | K. Lejda | Systemy i środki transportu samochodowego: badania i technologia silników spalinowych: wybrane zagadnienia | 2019 |
25 | K. Lejda | Systemy i środki transportu samochodowego: badania, konstrukcja i technologia: wybrane zagadnienia | 2019 |
26 | K. Lejda | Systemy i środki transportu samochodowego: efektywność i bezpieczeństwo: wybrane zagadnienia | 2019 |
27 | K. Lejda | Systemy i środki transportu samochodowego: problemy eksploatacji i diagnostyki: wybrane zagadnienia | 2019 |
28 | K. Lejda; M. Mądziel | Znajomość luki jakościowej w badaniach wpływu miejskich projektów transportowych | 2019 |
29 | K. Lejda; M. Warianek | Assessment methods of the basic parameters of the combustion process in reciprocating internal combustion engines | 2019 |
30 | K. Lejda; С. Бойченко; С. Бойченко; О. Іванченко; В. Фролов; А. Яковлева | Екологістика, рециклінг і утилізація транспорту. Навчальний посібник | 2019 |
31 | O. Aksionov; S. Boichenko; K. Lejda; A. Pushak; P. Topilnytskyi | Selected aspects of providing the chemmotological reliability of the engineering | 2019 |
32 | S. Boichenko; H. Kuszewski; K. Lejda; O. Vovk; A. Yakovlieva | Development of alternative jet fuels modified with camelina oil bio-additives | 2019 |
33 | S. Boichenko; K. Lejda; A. Pushak; P. Topilnytskyi | Властивості та якість моторних олив | 2019 |
34 | S. Boichenko; K. Lejda; A. Yakovlieva | Evaluation of jet engine operation parameters using conventional and alternative jet fuels | 2019 |
35 | S. Boichenko; K. Lejda; O. Vovk; A. Yakovlieva | Modification of jet fuels composition with renewable bio-additives: monograph | 2019 |
36 | S. Boichenko; K. Lejda; P. Topilnytskyi | Властивості та якість трансмісійних олив | 2019 |