Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Lotnictwo i kosmonautyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: drugiego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Awionika, Pilotaż, PŁatowce, Silniki lotnicze
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów:
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Awioniki i Sterowania
Kod zajęć: 3098
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / C30 / 2 ECTS / Z
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: prof. dr hab. inż. Jan Gruszecki
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Piotr Czerwiński
Imię i nazwisko koordynatora 3: mgr Tomasz Gajdek
Główny cel kształcenia: Głównym celem kształcenia jest osiągnięcie przez studenta kompetencji językowej na poziomie B2+ określone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
Ogólne informacje o zajęciach: Na realizację modułu składa się 60 godzin (2 semestry po 30 godzin) w toku studiów drugiego stopnia. Moduł prowadzony jest w formie ćwiczeń. W trakcie zajęć student poznaje techniczne słownictwo czytają i analizując krótsze teksty techniczne, oraz utrwala nowo zdobytą wiedzę przygotowując i przedstawiając prezentacje i projekty dotyczące danego zagadnienia technicznego. Celem modułu jest osiągnięcie przez studenta po 1 semestrze jezyka specjalistycznego poziomu zaawansowanie B2+.
1 | Ibbotson M. | Cambridge English for Engineering | Cambridge University Press, Cambridge. | 2008 |
2 | Ibbotson M. | Professional English in Use: Engineering | Cambridge University Press, Cambridge. | 2008 |
Wymagania formalne: wpis na 2. semestr studiów
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: Student zna zakres słownictwa oraz struktury gramatyczne wymagane dla poziomu B2 kompetencji językowej, okreslone w wytycznych Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Student posiadł sprawności językowe (słuchanie, czytanie, interakcja, produkcja, pisanie) wymagane dla poziomu B2 kompetencji językowej, określone w wytycznych Europejskiego Systemu Kształcenia Językó
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Student potrafi pracować w parach iw grupach w celu pozyskania i przekazania informacji oraz celu osiągnięcia rozwiązania problemu.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Wiedza: Student dysponuje wystarczającym zakresem środków językowych, by formułować przejrzyste opisy lub wyrażać swoje zdanie na większość tematów ogólnych, przy wykorzystaniu niektórych złożonych struktur zdaniowych. Wykazuje dość wysoki stopień poprawności gramatycznej, sporadyczne błędy nie zakłócają komunikacji, co umożliwia aktywne uczestnictwo w dyskusjach formalnych i nieformalnych. | Ćwiczenia | W trakcie krótkich testów kontrolnych oraz 2 testów zaliczeniowych w semestrze (kolokwia) | ||
02 | Słuchanie: Potrafi zrozumieć dłuższe wypowiedzi i wykłady oraz nadążać za skomplikowanymi nawet wywodami pod warunkiem, że temat jest mu w miarę znany. Rozumie większość wiadomości telewizyjnych i programów o sprawach bieżących. Rozumie większość filmów w standardowej odmianie języka. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć. | ||
03 | Czytanie: Czyta ze zrozumieniem artykuły i reportaże dotyczące problemów współczesnego świata, w których piszący prezentują określone stanowiska i poglądy. Rozumie współczesną prozę literacką. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas testów pisemnych. |
K_U005++ |
U01 U06 |
04 | Interakcja: Potrafi się porozumiewać na tyle płynnie i spontanicznie, że może prowadzić dość swobodne rozmowy z rodzimymi użytkownikami języka. Potrafi brać czynny udział w dyskusjach na znane mu tematy, przedstawiając swoje zdanie i broniąc swoich poglądów. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć oraz podczas egzaminu ustnego. |
K_U005++ |
U01 U06 |
05 | Produkcja: Potrafi formułować przejrzyste, rozbudowane wypowiedzi na różne tematy związane z dziedzinami, które go interesują. Potrafi wyjaśnić swój punkt widzenia w danej kwestii oraz podać argumenty za i przeciw względem możliwych rozwiązań. | Ćwiczenia | Na bieżąco w trakcie zajęć. | ||
06 | Pisanie: Potrafi pisać zrozumiałe, szczegółowe teksty na dowolne tematy związane z jego zainteresowaniami. Potrafi napisać rozprawkę lub opracowanie, przekazując informacje lub rozważając argumenty za i przeciw. Potrafi pisać listy, podkreślając znaczenie, jakie mają dla niego dane wydarzenia i przeżycia. | Ćwiczenia | W trakcie testów pisemnych i zadanych prac domowych. |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | TK01 | MEK01 MEK02 MEK03 | |
2 | TK02 | TK02 | MEK02 MEK03 | |
2 | TK03 | TK03 | MEK01 MEK03 MEK04 | |
2 | TK04 | TK04 | MEK02 MEK03 MEK05 | |
2 | TK05 | TK04 | MEK02 MEK03 MEK05 | |
2 | TK06 | TK06 | MEK02 MEK04 MEK06 | |
2 | TK07 | TK03 | MEK02 MEK03 MEK06 | |
2 | TK08 | TK08 | MEK02 MEK03 MEK05 | |
2 | TK09 | TK09 | MEK02 MEK03 MEK04 | |
2 | TK10 | TK10 | MEK03 MEK05 | |
2 | TK11 | TK11 | MEK03 MEK05 | |
2 | TK12 | TK12 | MEK02 MEK03 MEK05 | |
2 | TK13 | TK13 | MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
||
Konsultacje (sem. 2) | |||
Zaliczenie (sem. 2) |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Ćwiczenia/Lektorat | |
Ocena końcowa | Zaliczenie na podstawie dwóch testów pisemnych (wymagana co najmniej 60% poprawność) oraz aktywności na zajęciach. |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie