Główny cel kształcenia:
Zapoznanie się z podstawowymi wiadomościami zastosowaniami rachunku całkowego funkcji jednej i wielu zmiennych Rozwijanie
umiejętności rozwiązywania podstawowych problemów matematycznych i technicznych przy pomocy aparatu matematycznego
Ogólne informacje o zajęciach:
Matematyka 2, semestr 2, 30 godz. wykład, 15 godz. ćwiczenia
Materiały dydaktyczne:
Zestawy zadań przygotowujących do zaliczenia poszczególnych partii materiału
1 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji jednej zmiennej. Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2007 |
2 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji wielu zmiennych. Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2007 |
1 | W. Krysicki, L. Wlodarski | Analiza matematyczna w zadaniach, cz.1, cz.2 | PWN. | 1998 |
2 | J. Banaś, S. Wędrychowicz | Zbiór zadań z analizy matematycznej | WNT, Warszawa. | 2004 |
1 | W. Stankiewicz | Zadania z matematyki dla wyższych uczelni technicznych, cz. 1, cz 2 | PWN, Warszawa. | 1999 |
Wymagania formalne:
Matematyka 1.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
podstawowa wiedza z zakresu rachunku różniczkowego funkcji jednej i wielu zmiennych oraz geometrii analitycznej na płaszczyźnie i w przestrzeni trójwymiarowej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Potrafi samodzielnie rozwiązywać proste problemy z zakresu geometrii analitycznej na płaszczyźnie i w przestrzeni trójwymiarowej oraz rachunku różniczkowego funkcji jednej i wielu zmiennych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie matematyki oraz potrzebę jego podnoszenia. Stara się uzupełniać ewentualne braki.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Zna pojęcie całki oznaczonej i nieoznaczonej. Potrafi wyznaczać całki podstawowych funkcji elementarnych oraz stosować rachunek całkowy w zagadnieniach geometrycznych | wykład, ćwiczenia rachunkowe, | kolokwium, egzamin cz. pisemna, |
K-W001+++ K-U008+ K-K001+ |
W01 U09 K01 |
MEK02 | Rozumie pojęcie całki wielokrotnej. Potrafi wyznaczać całki podwójne i potrójne oraz stosować je do rozwiązywania problemów geometrycznych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K-W001+++ K-U001+ K-U008+ |
W01 U01 U05 U09 U13 |
MEK03 | Rozumie pojęcie całek krzywoliniowych i powierzchniowych. Potrafi je wyznaczać oraz stosować do rozwiązywania problemów geometrycznych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K-W001+++ K-U004+ K-U008+ |
W01 U01 U05 U09 |
MEK04 | Rozumie pojęcie równania różniczkowego zwyczajnego i cząstkowego. Potrafi rozwiązywać proste równania różniczkowe | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K-W001+++ K-U008+ |
W01 U09 |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W15 | MEK01 | |
2 | TK02 | W01-W15 | MEK01 | |
2 | TK03 | W01-W15 | MEK02 | |
2 | TK04 | W01-W15 | MEK02 | |
2 | TK05 | W01-W15 | MEK03 | |
2 | TK06 | W01-W15 | MEK04 | |
2 | TK07 | W01-W15 | MEK04 | |
2 | TK08 | W01-W15 | MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | |||
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
25.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena 3,0 - minimum 50%, ocena 3.5 - minimum 60%, ocena 4,0 - minimum 75%, ocena 4,5 - minimum 85%, ocena 5,0 - minimum 95% punktów możliwych do uzyskania w trakcie egzaminu pisemnego. |
Ćwiczenia/Lektorat | aby uzyskać ocenę pozytywną należy uzyskać co najmniej 50% punktów z każdego z czterech kolokwiów. Ocena 3.5 - minimum 60%, ocena 4,0 - minimum 75%, ocena 4,5 - minimum 85%, ocena 5,0 - minimum 95% łącznych punktów; |
Ocena końcowa | Średnia ocen z zaliczenia i egzaminu pisemnego |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
krk_sem_2_egzamin.pdf
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
krk_sem_2_cwiczenia.pdf
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak
Dostępne materiały : Kalkulator