Cykl kształcenia: 2015/2016
Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Nazwa kierunku studiów: Lotnictwo i kosmonautyka
Obszar kształcenia: nauki techniczne
Profil studiów: ogólnoakademicki
Poziom studiów: pierwszego stopnia
Forma studiów: stacjonarne
Specjalności na kierunku: Awionika, Pilotaż, Płatowce, Silniki lotnicze
Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier
Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Analizy Nieliniowej
Kod zajęć: 2797
Status zajęć: obowiązkowy dla programu
Układ zajęć w planie studiów: sem: 2 / W30 C30 / 5 ECTS / E
Język wykładowy: polski
Imię i nazwisko koordynatora 1: dr Krzysztof Piejko
Terminy konsultacji koordynatora: środa 10.30-12.00 piątek 10.00-11.30
Imię i nazwisko koordynatora 2: dr Katarzyna Wilczek
Główny cel kształcenia: Zapoznanie się z podstawowymi wiadomościami zastosowaniami rachunku całkowego funkcji jednej i wielu zmiennych Rozwijanie umiejętności rozwiązywania podstawowych problemów matematycznych i technicznych przy pomocy aparatu matematycznego
Ogólne informacje o zajęciach: Matematyka 2, semestr 2, 30 godz. wykład, 15 godz. ćwiczenia
Materiały dydaktyczne: Zestawy zadań przygotowujących do zaliczenia poszczególnych partii materiału
1 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji jednej zmiennej. Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2007 |
2 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji wielu zmiennych. Teoria, przykłady, zadania | Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej. | 2007 |
1 | W. Krysicki, L. Wlodarski | Analiza matematyczna w zadaniach, cz.1, cz.2 | PWN. | 1998 |
2 | J. Banaś, S. Wędrychowicz | Zbiór zadań z analizy matematycznej | WNT, Warszawa. | 2004 |
1 | W. Stankiewicz | Zadania z matematyki dla wyższych uczelni technicznych, cz. 1, cz 2 | PWN, Warszawa. | 1999 |
Wymagania formalne: Matematyka 1.
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: podstawowa wiedza z zakresu rachunku różniczkowego funkcji jednej i wielu zmiennych oraz geometrii analitycznej na płaszczyźnie i w przestrzeni trójwymiarowej.
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: Potrafi samodzielnie rozwiązywać proste problemy z zakresu geometrii analitycznej na płaszczyźnie i w przestrzeni trójwymiarowej oraz rachunku różniczkowego funkcji jednej i wielu zmiennych.
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności w zakresie matematyki oraz potrzebę jego podnoszenia. Stara się uzupełniać ewentualne braki.
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
01 | Zna pojęcie całki oznaczonej i nieoznaczonej. Potrafi wyznaczać całki podstawowych funkcji elementarnych oraz stosować rachunek całkowy w zagadnieniach geometrycznych | wykład, ćwiczenia rachunkowe, | kolokwium, egzamin cz. pisemna, |
K_W001+++ K_U008+ K_K001+ |
W01 U09 K01 |
02 | Rozumie pojęcie całki wielokrotnej. Potrafi wyznaczać całki podwójne i potrójne oraz stosować je do rozwiązywania problemów geometrycznych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K_W001+++ K_U001+ K_U008+ |
W01 U01 U05 U09 U13 |
03 | Rozumie pojęcie całek krzywoliniowych i powierzchniowych. Potrafi je wyznaczać oraz stosować do rozwiązywania problemów geometrycznych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K_W001+++ K_U004+ K_U008+ |
W01 U01 U05 U09 |
04 | Rozumie pojęcie równania różniczkowego zwyczajnego i cząstkowego. Potrafi rozwiązywać proste równania różniczkowe | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium, egzamin cz. pisemna |
K_W001+++ K_U008+ |
W01 U09 |
Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
2 | TK01 | W01-W15 | MEK01 | |
2 | TK02 | W01-W15 | MEK01 | |
2 | TK03 | W01-W15 | MEK02 | |
2 | TK04 | W01-W15 | MEK02 | |
2 | TK05 | W01-W15 | MEK03 | |
2 | TK06 | W01-W15 | MEK04 | |
2 | TK07 | W01-W15 | MEK04 | |
2 | TK08 | W01-W15 | MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 2) | Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 5.00 godz./sem. |
|
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 2) | Przygotowanie do ćwiczeń:
15.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 20.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
30.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
15.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 2) | |||
Egzamin (sem. 2) | Przygotowanie do egzaminu:
25.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Ocena 3,0 - minimum 50%, ocena 3.5 - minimum 60%, ocena 4,0 - minimum 75%, ocena 4,5 - minimum 85%, ocena 5,0 - minimum 95% punktów możliwych do uzyskania w trakcie egzaminu pisemnego. |
Ćwiczenia/Lektorat | aby uzyskać ocenę pozytywną należy uzyskać co najmniej 50% punktów z każdego z czterech kolokwiów. Ocena 3.5 - minimum 60%, ocena 4,0 - minimum 75%, ocena 4,5 - minimum 85%, ocena 5,0 - minimum 95% łącznych punktów; |
Ocena końcowa | Średnia ocen z zaliczenia i egzaminu pisemnego |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
krk_sem_2_egzamin.pdf
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
krk_sem_2_cwiczenia.pdf
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak
Dostępne materiały : Kalkulator