logo
Karta przedmiotu
logo

Seminarium dyplomowe

Podstawowe informacje o zajęciach

Cykl kształcenia: 2015/2016

Nazwa jednostki prowadzącej studia: Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa

Nazwa kierunku studiów: Lotnictwo i kosmonautyka

Obszar kształcenia: nauki techniczne

Profil studiów: ogólnoakademicki

Poziom studiów: pierwszego stopnia

Forma studiów: stacjonarne

Specjalności na kierunku: Awionika, Pilotaż, Płatowce, Silniki lotnicze

Tytuł otrzymywany po ukończeniu studiów: inżynier

Nazwa jednostki prowadzącej zajęcia: Katedra Awioniki i Sterowania

Kod zajęć: 2712

Status zajęć: obowiązkowy dla specjalności Awionika

Układ zajęć w planie studiów: sem: 8 / P30 / 4 ECTS / Z

Język wykładowy: polski

Imię i nazwisko koordynatora: prof. dr hab. inż. Tomasz Rogalski

Terminy konsultacji koordynatora: wtorek 7.00 8.30

Cel kształcenia i wykaz literatury

Główny cel kształcenia: Zdobycie wiedzy na temat wykonania pracy inżynierskiej lub magistersiej

Ogólne informacje o zajęciach: seminarium dyplomowe, prowadzone systemem panelu dyskusyjnego, zawiera treści dotyczące zasad wykonania pracy i jej udokumentowania.Część merytorycza zawiera dyskusję nad zasadami rozwiązania problemów zawartych w tematach rozpraw inżynierskich i magisterskich

Wykaz literatury, wymaganej do zaliczenia zajęć
Literatura wykorzystywana podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/innych
1 Regulamin studiów w Politechnice Rzeszowskiej Wyd. Politechniki Rzeszowskie . 1997
2 Żółtowski B. Seminarium dyplomowe: zasady pisania prac dyplomowych ART. Bydgoszcz. 1997
3 Cambarelli G., .Łucki P. Jak przygotować pracę dyplomową lub doktorską Kraków. 1997
4 Urban S., Ładoński W. Jak napisać pracę magisterską Wrocław . 1994
5 Opoka E. Uwagi o pisaniu i redagowaniu prac dyplomowych na studiach technicznych Wyd. PŚl., Gliwice. 1996
Literatura do samodzielnego studiowania
1 Czasopisma: Avionics Magazine, Aviation Equipment Maitenance, Flight International, Professional Pil .

Wymagania wstępne w kategorii wiedzy/umiejętności/kompetencji społecznych

Wymagania formalne: Aktualny wpis na semestr dyplomowy

Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy: opanowany materiał programów kształcenia na danej formie studiów

Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności: podstawowa wiedza i umiejętności organizowania sobie badań z zakresu dotyczącego rozprawy

Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych: świadomość celu wykonania pracy dyplomowej w świetle potrzeb gospodarki narodowej

Efekty kształcenia dla zajęć

MEK Student, który zaliczył zajęcia Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia Związki z KEK Związki z OEK
01 potrafi rozwiązywać problemy z zakresu dotyczącego specjalności awionika seminarium prezentacja projektu
02 potrafi organizować sobie warsztat badawczy niezbędny do wykonania pracy seminarium referat pisemny

Uwaga: W zależności od sytuacji epidemicznej, jeżeli nie będzie możliwości weryfikacji osiągniętych efektów uczenia się określonych w programie studiów w sposób stacjonarny w szczególności zaliczenia i egzaminy kończące określone zajęcia będą mogły się odbywać przy użyciu środków komunikacji elektronicznej (w sposób zdalny).

Treści kształcenia dla zajęć

Sem. TK Treści kształcenia Realizowane na MEK
8 TK01 prezentacja projektu i dyskusja P01

Nakład pracy studenta

Forma zajęć Praca przed zajęciami Udział w zajęciach Praca po zajęciach
Projekt/Seminarium (sem. 8) Godziny kontaktowe: 30.00 godz./sem..
Konsultacje (sem. 8)
Zaliczenie (sem. 8)

Sposób wystawiania ocen składowych zajęć i oceny końcowej

Forma zajęć Sposób wystawiania oceny podsumowującej
Projekt/Seminarium
Ocena końcowa jak wyżej

Przykładowe zadania

Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)

Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)

Inne
(-)

Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : tak

Dostępne materiały : z wszystkich dostępnych materiałów w różnych językach

Treści zajęć powiazane są z prowadzonymi badaniami naukowymi: nie