Główny cel kształcenia:
Posługiwanie się aparatem analizy matematycznej do opisu procesów technicznych
Ogólne informacje o zajęciach:
Zakres materiału obejmuje elementy geometrii analitycznej oraz podstawy analizy matematycznej
Materiały dydaktyczne:
Zestawy zadań przygotowujących do zaliczenia poszczególnych partii materiału
1 | T. Jurlewicz, Z. Skoczylas | Algebra liniowa1, Definicje, twierdzenia, wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław.. | 2006 |
2 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna1, Definicje, twierdzenia i wzory | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław.. | 2007 |
3 | W. Krysicki, L. Włodarski | Analiza matematyczna w zadaniach, cz. I | PWN, Warszawa.. | 2001 |
1 | T. Jurlewicz, Z. Skoczylas | Algebra liniowa1, Przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław.. | 2006 |
2 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Algebra z geometrią | Oficyna Wydawnicza PRz.. | 2007 |
3 | M. Gewert, Z. Skoczylas | Analiza matematyczna1, Przykłady i zadania | Oficyna Wydawnicza GiS, Wrocław.. | 2006 |
4 | J. Stankiewicz, K. Wilczek | Rachunek różniczkowy i całkowy funkcji jednej zmiennej | Oficyna Wydawnicza PRz.. | 2009 |
1 | K. Wilczek, K. Piejko, K. Pupka, R. Nalepa, E. Czerebak-Mrozowicz, M. Lecko, J. Sokół | Matematyka, Teoria, przykłady, zadania dla studentów kierunków: mechatronika, transport | Oficyna Wydawnicza PRz, Rzeszów.. | 2013 |
Wymagania formalne:
Ukończona szkoła ponadgimnazjalna, uzyskana matura z matematyki
Wymagania wstępne w kategorii Wiedzy:
Pojęcie wielomianów, funkcji, zbiorów
Wymagania wstępne w kategorii Umiejętności:
Przekształcenia algebraiczne, rozwiązywanie prostych równań wielomianowych i wymiernych
Wymagania wstępne w kategorii Kompetencji społecznych:
MEK | Student, który zaliczył zajęcia | Formy zajęć/metody dydaktyczne prowadzące do osiągnięcia danego efektu kształcenia | Metody weryfikacji każdego z wymienionych efektów kształcenia | Związki z KEK | Związki z OEK |
---|---|---|---|---|---|
MEK01 | Zna pojęcie liczb zespolonych, wykonuje proste działania na liczbach zespolonych. Zna podstawowe działania na macierzach rzeczywistych i zespolonych | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K-W001+ K-U001+ K-U004+ K-K001+ |
W01+ W07+ U01 U03 U04 U05+ U06 U07 K01 |
MEK02 | Zna podstawowe funkcjie elementarne, metody wyznaczania granic ciągów i funkcji | wykład, ćwiczenia rachunkowe | kolokwium |
K-W001+ K-U001+ K-U004+ K-K001+ |
W01+ W07+ U01 U03 U04 U05+ U06 U07 K01 |
MEK03 | Zna pojęcie pochodnej funkcji jednej zmiennej, oraz zastosowania rachunku różniczkowego do badania wykresów funkcji | wykład, ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. pisemna |
K-W001+ K-U001+ K-U004+ K-K001+ |
W01+ W07+ U01 U03 U04 U05+ U06 U07 K01 |
MEK04 | Zna pojęcie całki, podstawowe metody jej wyznaczania oraz przykłady zastosowań geometrycznych całki pojedyńczej | wykład, ćwiczenia rachunkowe | zaliczenie cz. pisemna |
K-W001+ K-U001+ K-U004+ K-K001+ |
W01+ W07+ U01 U03 U04 U05+ U06 U07 K01 |
Sem. | TK | Treści kształcenia | Realizowane na | MEK |
---|---|---|---|---|
1 | TK01 | W01-W15 | MEK01 | |
1 | TK02 | W01-W15 | MEK02 | |
1 | TK03 | W01-W15 | MEK02 MEK03 | |
1 | TK04 | W01-W15 | MEK03 MEK04 |
Forma zajęć | Praca przed zajęciami | Udział w zajęciach | Praca po zajęciach |
---|---|---|---|
Wykład (sem. 1) | Przygotowanie do kolokwium:
10.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
24.00 godz./sem. |
Uzupełnienie/studiowanie notatek:
5.00 godz./sem. Studiowanie zalecanej literatury: 2.00 godz./sem. |
Ćwiczenia/Lektorat (sem. 1) | Przygotowanie do ćwiczeń:
10.00 godz./sem. Przygotowanie do kolokwium: 30.00 godz./sem. |
Godziny kontaktowe:
24.00 godz./sem. |
Dokończenia/studiowanie zadań:
10.00 godz./sem. |
Konsultacje (sem. 1) | Przygotowanie do konsultacji:
2.00 godz./sem. |
Udział w konsultacjach:
2.00 godz./sem. |
|
Egzamin (sem. 1) | Przygotowanie do egzaminu:
30.00 godz./sem. |
Egzamin pisemny:
2.00 godz./sem. |
Forma zajęć | Sposób wystawiania oceny podsumowującej |
---|---|
Wykład | Zaliczenie wykładu odbywa się na podstawie obecności |
Ćwiczenia/Lektorat | Na ćwiczeniach odbywają się dwa kolokwia pisemne. Aby zaliczyć ćwiczenia Student musi uzyskać co najmniej 50% punktów z łącznej punktacji z kolokwiów |
Ocena końcowa | Ocena końcowa jest średnią arytmetyczną oceny z ćwiczeń i z egzaminu (pod warunkiem, że obie są pozytywne). |
Wymagane podczas egzaminu/zaliczenia
(-)
Realizowane podczas zajęć ćwiczeniowych/laboratoryjnych/projektowych
(-)
Inne
(-)
Czy podczas egzaminu/zaliczenia student ma możliwość korzystania z materiałów pomocniczych : nie